Gå til innhold

Automatisk viftestyring til 6 vifter


mosfet

Anbefalte innlegg

Har en stor radiator med 6x140mm vifter, som kjøler en 4790 og 2 stk Radeon R9 290.

 

Ved vanlig surfing, der GPUene ikke blir belastet, vil jeg tro det holder med kun en av viftene på laveste hastighet.

 

Er det noen mulighet for å få kjøpt viftekontrollere e.l. som skrur av de 5 andre viftene ved vanlig bruk, for deretter å koble inn flere og flere vifter ved behov? De sviver på laveste hastighet selv under full belastning, så det er ikke noe å hente (støymessig) på å redusere hastighetene.

 

Hvilke løsninger er vanlig å bruke på 4-6 vifter med vannkjøling?

Endret av mosfet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har en viftestyrer som man kan koble maks fem vifter i, men det følger også med fem temperaturmålere som du kan plassere etter behov, så slår viftene seg på/øker rpm når gradene går over en viss temperatur. Er ikke helt sikker på om denne temperaturgrensen kan stilles på, men det jeg tror nok det. Om du vil sjekke den ut, så er navnet

NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay
Lenke til kommentar

 

Komplett har en viftestyrer som man kan koble maks fem vifter i, men det følger også med fem temperaturmålere som du kan plassere etter behov, så slår viftene seg på/øker rpm når gradene går over en viss temperatur. Er ikke helt sikker på om denne temperaturgrensen kan stilles på, men det jeg tror nok det. Om du vil sjekke den ut, så er navnet

NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay

 

Takk for svar!

 

Vet du om det er mulig å få viftene til å stoppe helt med denne kontrolleren, eller bare senke hastigheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...