Gå til innhold

Oppgradering mtp GTA V

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i dag dette oppsettet:

Hovedkort: P8P67-M PRO

Grafikkort: ASUS Radeon R9 290 4GB GDDR5 DirectCU II OC

CPU: i5 2500

RAM: 8 GB

SSD: Samsung EVO 840 250 GB

Jeg gleder meg jo vilt til GTA, og i og med at jeg tipper jeg kommer til å spille det en del, så vil jeg være forberet.

Anbefalt krav er: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)

Så hva er anbefalt oppgradering her? Ønsker egentlig kun å oppgradere hovedkort og CPU, men det er vel det eneste som trengs også kanskje?

I tillegg så har jeg begynt å ta opp litt spilling, og dette ønsker jeg å fortsette med når GTA kommer ut, bør jeg da ha en enda sterkere CPU, eller trenger man ikke å tenke noe særlig på det.

Mvh. Zezner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Ati, nei vent, opps, amd skjermkort mente jeg, har jeg ikke lenger peiling på når det kommer til hva som er toppkort etc så hvilken range dit tilhører aner jeg ikke. Derimot vet jeg at tar du en bios oppdatering kan du slenge inn en Ix i 3xxx serien. Disse selges vel ikke lenger i butikker, men fint mulig å få kjøpt noen brukt til en billig penge, og de varer i en god del år til.

Lenke til kommentar

Her er en test av skjermkortet: http://www.tek.no/artikler/test-asus-radeon-r9-290-directcu-ii-oc/157418

Som tek/hardware skriver så er dette en av toppmodellene (selv om det nå har kommet et 290x kort)

Ang overklokking, så er det problemet med 2500, den er låst, de fleste har 2500k som kan overklokkes.

Det som Lord linker til er også er non-k kort, så det kan vel da heller ikke overklokkes....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en test av skjermkortet: http://www.tek.no/artikler/test-asus-radeon-r9-290-directcu-ii-oc/157418

Som tek/hardware skriver så er dette en av toppmodellene (selv om det nå har kommet et 290x kort)

Ang overklokking, så er det problemet med 2500, den er låst, de fleste har 2500k som kan overklokkes.

Det som Lord linker til er også er non-k kort, så det kan vel da heller ikke overklokkes....

Det eneste han egentlig kan gjøre er å sette bios til Performance Mode og Max Turbo Boost, mener den kan få 3.8 ghz på alle 4 kjerner og opptil 4.1 ghz hvis det bare er 1 kjerne.

Lenke til kommentar

Ja, får vel vente å se hvordan dette oppsettet klarer seg i GTA.

Klarte hvertfall å sette på performance i bios, og nå ser det ut til at de fire kjernene kjører på mellom 4,1 og 3,8 ca. Så det er som du sa! Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...