Zezner Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Hei, jeg har i dag dette oppsettet: Hovedkort: P8P67-M PRO Grafikkort: ASUS Radeon R9 290 4GB GDDR5 DirectCU II OC CPU: i5 2500 RAM: 8 GB SSD: Samsung EVO 840 250 GB Jeg gleder meg jo vilt til GTA, og i og med at jeg tipper jeg kommer til å spille det en del, så vil jeg være forberet. Anbefalt krav er: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs) Så hva er anbefalt oppgradering her? Ønsker egentlig kun å oppgradere hovedkort og CPU, men det er vel det eneste som trengs også kanskje? I tillegg så har jeg begynt å ta opp litt spilling, og dette ønsker jeg å fortsette med når GTA kommer ut, bør jeg da ha en enda sterkere CPU, eller trenger man ikke å tenke noe særlig på det. Mvh. Zezner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Ati, nei vent, opps, amd skjermkort mente jeg, har jeg ikke lenger peiling på når det kommer til hva som er toppkort etc så hvilken range dit tilhører aner jeg ikke. Derimot vet jeg at tar du en bios oppdatering kan du slenge inn en Ix i 3xxx serien. Disse selges vel ikke lenger i butikker, men fint mulig å få kjøpt noen brukt til en billig penge, og de varer i en god del år til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 En slik en f.eks. så har du prossesor i en god del år enda http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55568749&searchclickthrough=true&searchQuery=intel%20i7%20cpu Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Problemet er at han får ikke all verden ut av det og den koster nesten like mye som når den kom ut. Det enkleste hadde vært og bare overklokke den han har hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Her er en test av skjermkortet: http://www.tek.no/artikler/test-asus-radeon-r9-290-directcu-ii-oc/157418 Som tek/hardware skriver så er dette en av toppmodellene (selv om det nå har kommet et 290x kort) Ang overklokking, så er det problemet med 2500, den er låst, de fleste har 2500k som kan overklokkes. Det som Lord linker til er også er non-k kort, så det kan vel da heller ikke overklokkes.... 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg ville tatt og oppgradert Cpu. I7 4790K og et Z97 Hk. Om dette blir for dyrt (Du kan nok spare noen hundrelapper om du venter til den norske krone får stabilisert seg igjen) så ville jeg bare beholdt I5`en. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Her er en test av skjermkortet: http://www.tek.no/artikler/test-asus-radeon-r9-290-directcu-ii-oc/157418 Som tek/hardware skriver så er dette en av toppmodellene (selv om det nå har kommet et 290x kort) Ang overklokking, så er det problemet med 2500, den er låst, de fleste har 2500k som kan overklokkes. Det som Lord linker til er også er non-k kort, så det kan vel da heller ikke overklokkes.... Det eneste han egentlig kan gjøre er å sette bios til Performance Mode og Max Turbo Boost, mener den kan få 3.8 ghz på alle 4 kjerner og opptil 4.1 ghz hvis det bare er 1 kjerne. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Christian: Da snakker vi fort rundt 5000 pluss ram, utifra det jeg fant på komplet, og det blir litt dyrt for meg dessverre.... Kremt: Det der høres som noe jeg har sett i biosen, så det skal sjekkes ut Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Du får bare gjøre det du kan for å øke ytelsen og så ser du hvordan det går når spillet kommer ut. Vanskelig å forutse akkurat hvor mye som kreves og det er alltid slik at de høyeste innstillingene vil kreve svært mye. 1 Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Ja, får vel vente å se hvordan dette oppsettet klarer seg i GTA. Klarte hvertfall å sette på performance i bios, og nå ser det ut til at de fire kjernene kjører på mellom 4,1 og 3,8 ca. Så det er som du sa! Takk for tipset Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Det vil nok gi deg en fin "boost" i krevende partier skal du se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå