moncf Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Er det noen her som har erfaring med å lage nettbutikk eller vet om et selskap som kan opprette en nettbutikk som både er relativt rimelig og flinke? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Du må først registere deg som ett firma om du planlegger å ha fortjeneste på det du selger - Om du er under 18 da må en søknad sendes inn til Fylkesmannen. OpenCart 2 kan brukes, da sparer du penger og arbeid. Lenke til kommentar
Strepper Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hvis du kan programmering, og har MASSE tid tilgjengelig, så kan du sikkert gå for en gratisløsning. Det innebærer gjerne mye programmering og problemløsning. Jeg begynte selv slik, men innså raskt at det gikk med helt håpløst mye tid. Ikke ble resultatet noe særlig heller. Jeg brukte osCommerce. Bare for å forandre farge på en ramme, måtte jeg legge inn kode i 5-6 forskjellige filer.. Så fant jeg 24Nettbutikk. De tilbyr 1 måned gratis prøveperiode. Deretter koster noen hundrelapper i måneden. Du slipper å tenke programmering, og kan heller bruke tiden på å markedsføre siden din. De er dessuten helt rå på support. Resultatet mitt er: http://yanilla.no/ DET hadde jeg ikke fått til med osCommerce! 1 Lenke til kommentar
Ardinur Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Støtter tipset om å gå for en ferdigløsning som 24Nettbutikk. Da må man selvfølgelig betale litt, men sparer deg for hundrevis, om ikke tusenvis, av timer med hardt arbeid for å løse problemer og forandre på ting på nettbutikken din. Ellers så er det utrolig mye å sette seg inn i når man skal starte nettbutikken, og istedenfor å spørre på et forum som dette anbefaler jeg deg å ta noen skikkelig søk, da dette har blitt besvart både her og på andre forum og nettsider mange ganger tidligere. Bygg opp så mye kunnskap som mulig før du begynner, så har du et godt utgangspunkt til å lykkes. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Resultatet mitt er: http://yanilla.no/ Nok en nettbutikk som selger Kina-importerte varer med 3-10 ganger høyere pris enn du selv kan kjøpe dem direkte. 3 Lenke til kommentar
Strepper Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Resultatet mitt er: http://yanilla.no/ Nok en nettbutikk som selger Kina-importerte varer med 3-10 ganger høyere pris enn du selv kan kjøpe dem direkte. Over halvparten av all gods i verden i dag produseres i Kina. Kjøper du keramiske kniver fra en norsk "knivprodusent", ja så er sannsynligvis disse også produsert i Kina.. Kjøper du varer direkte fra Asia, så må du gjerne vente 2-6 uker før varene kommer. Leveringstid er et veldig viktig element for mange. Vi nordmenn er ganske så bortskjemte med service og forventer veldig rask ekspedering. Dette er også grunnen til at vi tilbyr Pick-Up-Point. Ordre lagt før kl. 14:00 kan hentes samme dag på vårt lager like utenfor Oslo. Som kunde hos oss har du i tillegg 45 dager åpent kjøp. Handler du fra Kina har du minimalt med rettigheter, og varene du mottar kan ofte være pakket rett i plastpose for at selger skal spare på frakten. Greit nok hvis du skal handle en klut. At "nok en nettbutikk selger Kina-importerte varer" betyr at det er et marked for det, og det bør være til inspirasjon for trådskaper! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Mitt svar var en motvekt til din egenreklame på dette forum, som forøvrig ligger nær opp til brudd på forumreglene. Da synes jeg det er greit å opplyse om hvilken avanse det opereres med. Vi kan ta et eksempel fra aktuell nettbutikk, "Egg form sol" kr 89 + porto. Pris på Ebay ca kr 8 fritt levert i postkassen. http://yanilla.no/produkt/kjokken/egg-i-silikon-form-sol-og-sky http://www.ebay.com/itm/New-Sunnyside-Silicone-Egg-Ring-Shaper-Novelty-Mould-Mold-/251759943167?pt=AU_Utensils&hash=item3a9e0fddff 1 Lenke til kommentar
Strepper Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Mitt svar var en motvekt til din egenreklame på dette forum, som forøvrig ligger nær opp til brudd på forumreglene. Da synes jeg det er greit å opplyse om hvilken avanse det opereres med. Vi kan ta et eksempel fra aktuell nettbutikk, "Egg form sol" kr 89 + porto. Pris på Ebay ca kr 8 fritt levert i postkassen. http://yanilla.no/produkt/kjokken/egg-i-silikon-form-sol-og-sky http://www.ebay.com/itm/New-Sunnyside-Silicone-Egg-Ring-Shaper-Novelty-Mould-Mold-/251759943167?pt=AU_Utensils&hash=item3a9e0fddff Nå er det du som kommenterer nettsiden sitt innhold, hvor jeg kun svarer deg. Jeg ønsker å gi trådskaper et innblikk i 24Nettbutikk sin nettbutikkløsning, da jeg gjerne skulle fått samme info før jeg kastet bort 2 måneder av tiden min på å forsøke å lage nettbutikken selv. Jeg brukte da min egen nettbutikk som referanse. Her er flere: http://www.24nettbutikk.no/referanser I tillegg finnes det 2-3 alternativer til 24Nettbutikk. Det har aldri vært enklere å starte nettbutikk i Norge. Jeg vil være meget varsom med å bestille plast/silikon produkter fra Kina tiltenkt stekepannen, spesielt når dette koster 8 kr! Det kan umulig være laget av kvalitetssikret materiale, ikke til den prisen. Blant annet så kan polymid og melamin være kreft- og allergifremkallende. Dette problemet er spesielt stort når det kommer til kjøkkenredskaper fra Kinesiske produsenter. Disse igjen selges til useriøse aktører som opererer fritt ebay/amazon/aliexpress. De selger dette for 8 kr stykk, og sitter likevel igjen med en gevinst. Du kan sikkert få det enda billigere enn 8 kr hvis du skjærer formen fra et brukt bildekk. Pris og kvalitet går ofte hånd i hånd. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg vil være meget varsom med å bestille plast/silikon produkter fra Kina tiltenkt stekepannen, spesielt når dette koster 8 kr! Det kan umulig være laget av kvalitetssikret materiale, ikke til den prisen. Blant annet så kan polymid og melamin være kreft- og allergifremkallende. Dette problemet er spesielt stort når det kommer til kjøkkenredskaper fra Kinesiske produsenter. Disse igjen selges til useriøse aktører som opererer fritt ebay/amazon/aliexpress. De selger dette for 8 kr stykk, og sitter likevel igjen med en gevinst. Men det er jo samme fabrikk som har produsert det du selger, og det produktet som selges på ebay! Selger du farlige produkter du da? Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Først å fremst må du nesten ha et nisjekonsept, er nok av nettbutikker der ute. Hvilken bransje sikter du til, hva tenker du å selge? Gå for ferdig løsning som det nevnes over her, da leier du istedet for å etablere alt selv, enklere blir det ikke. 24nettbutikk har egen norskutviklet løsning og kundeservice, kan anbefales. Mitt svar var en motvekt til din egenreklame på dette forum, som forøvrig ligger nær opp til brudd på forumreglene. Da synes jeg det er greit å opplyse om hvilken avanse det opereres med. Vi kan ta et eksempel fra aktuell nettbutikk, "Egg form sol" kr 89 + porto. Pris på Ebay ca kr 8 fritt levert i postkassen. http://yanilla.no/produkt/kjokken/egg-i-silikon-form-sol-og-sky http://www.ebay.com/itm/New-Sunnyside-Silicone-Egg-Ring-Shaper-Novelty-Mould-Mold-/251759943167?pt=AU_Utensils&hash=item3a9e0fddff Mener du virkelig at han skal drive å opplyse om avansen sin på et åpent forum? Selvsagt gjør han ikke det, og er vel heller ikke uvanlig at norske nettbutikker kan ta opptil 10xprisen kontra direkte fra Kina/HongKong, man må nesten se litt på kvantum også. Hadde han solgt tusenvis av den eggforma pr dag hadde han helt sikkert redusert prisen også, det gjør han neppe. Er tøft å være grunder, spesielt i en konkurranseutsatt bransje, prøv selv så kan du se. Endret 10. februar 2015 av Borger___ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg ønsker å gi trådskaper et innblikk i 24Nettbutikk sin nettbutikkløsning, da jeg gjerne skulle fått samme info før jeg kastet bort 2 måneder av tiden min på å forsøke å lage nettbutikken selv. Jeg brukte da min egen nettbutikk som referanse. Her er flere: http://www.24nettbutikk.no/referanser I tillegg finnes det 2-3 alternativer til 24Nettbutikk. Det har aldri vært enklere å starte nettbutikk i Norge. Her klarer du å gjøre nettopp det uten å drive egenreklame. Produktet jeg gav som eksempel er nøyaktig det samme, men du sier på deres side at dere kvalitetssikrer produktene før dere eventuelt tilgjengeliggjør disse i Nettbutikk. Dette hadde det vært interessant å høre nærmere om. Lenke til kommentar
Strepper Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg skal moderere meg litt. Å starte nettbutikk er både enkelt og vanskelig. Enkelt, gjennom at du kan bruke aktører som 24Nettbutikk slik at du kan fokusere 100% på produkter og markedsføring. Vanskelig, gjennom at det ikke er noen automatikk i at folk besøker nettbutikken din og kjøper produktene du tilbyr. Veldig mange gir opp veldig fort, flere hundre nettbutikker i året faktisk bare i Norge. Nisjekonsept er en mulighet, som nevnt. Da hjelper det å ha inngående kjennskap til de produktene du selger. Da tilbyr du gjerne kjøpere produktkompetanse i tillegg. Eksempelvis hvis du har drevet med fluefiske i 20 år, da har du gjerne peiling på det hvis du velger å starte fluefiskebutikken.no. Jeg vil gå så langt som å si at det å lage nettbutikken kun er 5% av jobben. Å drive med Nettbutikk tar tid, men hvis du liker å holde på med dette så føles det mer som en hobby enn 8-16 type jobb. Jeg ønsker å gi trådskaper et innblikk i 24Nettbutikk sin nettbutikkløsning, da jeg gjerne skulle fått samme info før jeg kastet bort 2 måneder av tiden min på å forsøke å lage nettbutikken selv. Jeg brukte da min egen nettbutikk som referanse. Her er flere: http://www.24nettbutikk.no/referanser I tillegg finnes det 2-3 alternativer til 24Nettbutikk. Det har aldri vært enklere å starte nettbutikk i Norge. Her klarer du å gjøre nettopp det uten å drive egenreklame. Produktet jeg gav som eksempel er nøyaktig det samme, men du sier på deres side at dere kvalitetssikrer produktene før dere eventuelt tilgjengeliggjør disse i Nettbutikk. Dette hadde det vært interessant å høre nærmere om. Nei det er ikke det samme produktet. Bildet er det samme, ja. Prisen Ebay selgeren opererer med forteller meg at produktet ikke er det samme. Jeg kan enkelt laste ned et bilde av en Ferrari, uten at det betyr at jeg eier en Ferrari. Uten sammenligning forøvrig, da eggformene som produkt mer er å regne som en Renault. Vi kvalitetssikrer produktene gjennom at vi kjører omfattende testing av disse. Hvis et produkt er søppel, ja så går det dit det hører hjemme, i søpla. Eksempler på dette er tannbørster i bambus som gikk i oppløsning etter få dagers bruk. Det tok oss 2-3 måneder å finne riktig produsent, men gevinsten er at vi da har et produkt som vi vet forbruker vil bli fornøyd med. Nå setter jeg en strek her for diskusjonen som omhandler min egen nettbutikk. Send meg gjerne spørsmål privat hvis det er noe spesifikt, så svarer jeg der. 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Vi kvalitetssikrer produktene gjennom at vi kjører omfattende testing av disse. Hvis et produkt er søppel, ja så går det dit det hører hjemme, i søpla. Eksempler på dette er tannbørster i bambus som gikk i oppløsning etter få dagers bruk. Det tok oss 2-3 måneder å finne riktig produsent, men gevinsten er at vi da har et produkt som vi vet forbruker vil bli fornøyd med. Du svarer egentlig ikke på spørsmålet. Hvilken omfattende testing og hvordan? Hvis du tester stekeformen for egg ved å steke x antall egg i x antall former, så sier dette intet om innholdet av eventuelle giftstoffer/farlige stoffer i formen. Du hevder dine former er laget av kvalitetssikret materiale. Hvilket laboratorie/institusjon bruker dere til produkttesting? Eventuelt hvilken annen dokumentasjon kan du fremskaffe som bekrefter at nettopp deres produkt er ufarlig? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Ikke gå for noen design eller oppsett du må betale for. "OpenCart 2.0.1.1" tilbyr gratis webshop oppsett, du kan selv LETT endre på hvilket design du vil ha, det ligg flere tusen gratisdesign ute på nettet for OpenCart, så å finne ett du liker er ganske lett. Du kan lett sette opp en nettbutikk selv uten erfaring med HTLM / Java. Har selv kjørt en nettbutikk med OpenCart 1.5.1, det gikk perfekt, mer eller mindre. Den eneste jeg kunne klage på har nå blitt forbedret i den nye versjonen. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Vi kvalitetssikrer produktene gjennom at vi kjører omfattende testing av disse. Hvis et produkt er søppel, ja så går det dit det hører hjemme, i søpla. Eksempler på dette er tannbørster i bambus som gikk i oppløsning etter få dagers bruk. Det tok oss 2-3 måneder å finne riktig produsent, men gevinsten er at vi da har et produkt som vi vet forbruker vil bli fornøyd med. Du svarer egentlig ikke på spørsmålet. Hvilken omfattende testing og hvordan? Hvis du tester stekeformen for egg ved å steke x antall egg i x antall former, så sier dette intet om innholdet av eventuelle giftstoffer/farlige stoffer i formen. Du hevder dine former er laget av kvalitetssikret materiale. Hvilket laboratorie/institusjon bruker dere til produkttesting? Eventuelt hvilken annen dokumentasjon kan du fremskaffe som bekrefter at nettopp deres produkt er ufarlig? Noe du bør vere oppmerksom på er att om ett av dine produkter som du selger står bak en husbrann, f.eks. en Samsung lader som vart overvarm og tok fyr som førte til en ganske heftig husbrann. Da er det DU som selger som har ansvaret for ditt produkt. Om det er du selv som har importert en billigvare ifra Asia som ikke har blitt kvalitetssjekket av ett forsikringsselskap eller lignende, da er det du som må ut med x-antall millioner for å dekke oppbygging av nytt hus og div. møbler. Men om du hadde kjøpt denne varen i Norge av en stor distrubitør som f.eks. Norek / Itegra da er alt ansvaret på dem og ikke deg. Kjøp elektronikk og varer brukt ilag med mat, ifra Norske distrubitører og ikke Asiatiske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå