Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Er det normalt at eks-kjærester som er venner, gir påskeegg til hverandre, snakker på tlf på juleaften når dem åpner gavene til hverandre, sender meldinger daglig, og er med hverandre opptil flere ganger i uken? Er lenge siden det ble slutt mellom dem, synes bare det er litt merkelig, selv om dem er gode venner.

Og en annen ting; når to ekser fortsetter som venner etter et langvarig forhold, betyr det da at dem egentlig ikke elsket hverandre - eller at dem betyr så mye for hverandre at dem ikke vil leve uten hverandre?

Anonymous poster hash: 109a4...900

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt hode, så er en eks-kjæreste en eks-kjæreste, og ingen en nødvendigvis skal ha kontakt med, om det ikke er felles barn som gjør at de må ha et visst samarbeid/kontakt.

Tror det siste spørsmålet ditt kan bety begge deler for enkelte, noen får kanskje ikke et forhold til å fungere og blir da enige om heller å fortsette som venner. Men da er det ikke lett å være den som skal forsøke å danne et nytt forhold til en av disse, for de har mye historie sammen og en vil nok føle at den eks-kjæresten er litt for nære den en ønsker å være i forhold med.

Det må jo være opp til hver og en om de ønsker i være en del av et slikt "opplegg", for det kan fort bli mye styr og en eller annen form for sjalusi, som kan gjøre at det blir et anstrengt forhold og nok av misforståelser mellom alle sammen.

Den type "drama" klarer i hvert fall jeg meg helt fint uten, så får andre gjøre som de vil.

Se litt på de forskjellige trådene som ligger her på forumet ang. eks-kjærester, og en kan jo ikke si annet enn at det er mye "drama" og mange frustrasjoner når to eks-kjærester er nære venner og har et godt forhold, når en av dem får en ny kjæreste og den ikke ønsker at de har så mye kontakt.

Da blir det fort nye tråder om akkurat det samme her.......

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du eks-kjæreste, by-stander, eller ny kjæreste i dette tilfellet? Ståsted har mye å si for hvordan man oppfatter situasjonen. Som ny kjæreste er dette no-go. Som by-stander må man gjøre en vurdering på hvem man holder med, og som eks-kjæreste må man snart bestemme seg for om man skal være eks eller ikke.

Lenke til kommentar

ikke normalt, da har den ene parten fremdeles følelser og den andre parten utnytter dette for å holde vedkommende såkalt "på gress"....

Anonymous poster hash: a95c2...408

Vet at den ene har følelser, men den andre er egentlig ikke typen til å utnytte noen på den måten..

TS

Anonymous poster hash: 109a4...900

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri godtatt det selv, for det er ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjort selv. Som sagt om det ikke er barn og sånt i bildet da. Men at de skal ha så mye kontakt er ikke riktig, er ikke sjalusi. Er bare at det ikke er riktig at noen som har vært sammen skal ha så mye kontakt etter at de har slått opp. Greit å være venner, men det finnes en fin grensen mellom hva som er riktig og ikke, høres jo ut som de er kjærester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...