Kontorpult (Øystein) Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Hei! Vurderer å fornye sentrallåsen på Citroen ZXen min, da det ikke finnes originale å oppdrive (Tro meg, har forsøkt det meste...). Har sett på noe fra Ebay, som: http://www.ebay.co.uk/itm/Remote-Central-Locking-Keyless-Entry-CITROEN-AX-ZX-BX-/110696670401?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19c60924c1 Slik jeg forstår bytter man ut hele boksen til sentrallåsen. Den trur jeg at sitter under midtkonsollen rett foran/under brekket på min bil. Noen som har gjort dette før og har erfaringer med det? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Jeg har dårlige erfaringer med dette. Det er mye arbeid å montere, samt at kvaliteten ofte er heller dårlig. Motorene er svake og det er ymse løsninger for å få sentrallåsene til å passe på alle biler. Det finnes gode løsninger der ute, men oddsen for å ende opp med en dårlig, samt at jobben koster mer enn den smaker, er stor. Endret 7. februar 2015 av LiamH Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Planen var å kun bytte ut boksen, ikke motorene i dørene. Da det kittet kun er for trådløs sentrallås. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Slik jeg forstår bytter man ut hele boksen til sentrallåsen. Den trur jeg at sitter under midtkonsollen rett foran/under brekket på min bil. Noen som har gjort dette før og har erfaringer med det? Har ikke tuklet med det før, men her er fra manual hvis det kan være til litt hjelp på vei 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Takk for god informasjon!Noen som har erfaringer med å bytte ut sentrallås eneheten og nøkkelen, men ikke motorene? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Fungerer sentrallåsen ellers slik den skal på alle dører/låsene, altså bortsett fra problemet at du må holde nøkkeldingsen inntil døra slik du nevner i workloggen? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Jepp. Alt fungerer knirkefritt Endret 10. februar 2015 av KontorPult Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Kan det være noen løse kontakter, ledningsbrudd, dårlig kobling, etc. et eller annet sted i systemet? Bare spør i min uvitenhet siden jeg har null peiling på sentralåsteknologi, eller har du fått vite fra faglig-kompetent hold at de "må" være den enheten du har nevnt som må byttes? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Mottaker i taket som er problemet, infrarød sensor fra den tid var ikke særlig bra, og ble ikke noe bedre med tiden. Samt at nøkkelen er stygg som juling. Kan ta å gå over ledninger, hvis jeg kommer til. Komplisert skrudd sammen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Du kan få tak i IR sensor/mottaker, hvis du evt. har tid/interesse å følge original-del sporet. Så bare for å fullføre den siden av saken, legger jeg til ekstra info. Først, for illustrasjons skyld, her er en slik IR unit men for Citroen BX (avbildet er den siden som da vender nedover, inne i det sorte dekslet i takpanel) http://www.ebay.com/itm/Citroen-BX-Plip-Sender-Empfanger-Neiman-96113026-original-NOS-/271763461652?pt=Automobilia_DE&hash=item3f465d5614 I Kina (som produserer Citroen biler på lisens for eget marked) het ZX modellen "Citroen Fukang" og de omsetter derfor mye deler. IR sensor Fukang/zx http://www.aliexpress.com/item/Dongfeng-Citroen-Fukang-imported-high-frequency-remote-control-transmitter-receiver-Dragon-4S-Accessories/32265517202.html (samme, men i innpakningen) http://www.aliexpress.com/item/Dongfeng-Citroen-Fukang-988-dedicated-remote-control-car/32276678189.html De koster noen kroner, og alltid en viss risiko med hensyn til kompabilitet, så det blir en avveining hva man bør gjøre. Det kan isåfall jo være lurt å demontere den nåværende for å sett litt nærmere på type, utseende, etc. For å komme til, lirker du ut kupelys holderen. Bak der er det da to skruer som holder tak-konsollet. (noen har også en bryter i midten, som er til el.soltak) --------------------------------------------------------------------- (btw, det er ganske lang leveringstid fra Ali Express hvis du forsøker det. Kjøpte noe stasj der for en tid tilbake og pakken tok drøye 4 uker med posten) Endret 12. februar 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Hmm, ja. Hørtes interessant ut det ja. Men spørs om den passer... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Men spørs om den passer... Står iallefall "Made in France" og VALEO på den. Samme som bl.a. nevnes her for ZX http://www.peugeot505.fr/PLIP_505/PLIP-505.htm Hva kan egentlig forhindre at det funker i såfall? Den andre delen som er montert ved håndbrekket? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Har ingen anelse. Nærmeste onkelen min har vært det var når han fikset ny nøkkel på 90tallet. Da kodet de bare om selve nøkkelen slik at den passet IR sensoren. Rart om det ikke skulle passe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå