finnerikkenavn Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Redd jeg begynner å få følelser for en veldig god kompis av meg. Han skal flytte, så jeg vil helst ikke at det skal bli noe. Begge er single og savner litt nærkontakt av det andre kjønn så vi har snakket litt om å ligge med hverandre bare for å ha det godt sammen. Men er redd jeg får følelser for han. Det er oftest jeg som tar kontakt, men nå i det siste synes jeg det er vanskeligere å snakke med ham fordi jeg føler jeg forstyrrer. Men han er alltid veldig glad og holder rundt meg når vi er sammen. Eller vi har ikke snakket om å være hverandres pulevenn, men vi har snakket om at begge burde fått hver sin og han har hintet litt til at vi bare kan gjøre det oss siden ingen av oss har en person som kunne blitt med på noe sånn. Men hvordan kan jeg spørre/hinte om at vi kan drive med litt sånn oss to uten at det skal være noe forhold på gang? Ingen av oss er klar for forhold. Noen som har erfaring med å ligge med bare kompis? SKal være med han ikveld Edit: trippelpost Endret 20. februar 2015 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det går sikkert flott det 1 Lenke til kommentar
Hvitetennposer Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Hvis du vil beholde han som en venn, og bare det, så burde dere ikke gjøre noe mer- syns jeg. Dere kan få følelser for hverandre og gjøre ting kompliserte. Med mindre dere er enige om at det er greit dersom eventuelle følelser skal dukke opp, så burde dere ikke gjøre noe mer... Du må spørre han om hva han syns er greit, og hva han tenker om følelsene sine for deg 5 Lenke til kommentar
finnerikkenavn Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 ja, det er sant! noen som har erfart det før? er det mer kleint med en venn enn kjæreste liksom? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Hvis du vil beholde han som en venn, og bare det, så burde dere ikke gjøre noe mer- syns jeg. Dere kan få følelser for hverandre og gjøre ting kompliserte. Med mindre dere er enige om at det er greit dersom eventuelle følelser skal dukke opp, så burde dere ikke gjøre noe mer... Du må spørre han om hva han syns er greit, og hva han tenker om følelsene sine for deg Støttes 100%. Dette svaret burde være åpenbart, utifra den informasjonen du presenterer. Endret 8. februar 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
FeRu Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Noen som har erfaring med å ligge med bare kompis? SKal være med han ikveld Jeg og ei venninne ligger sammen til tider, så det går absolutt ann å bare kose uten følelser. Det var litt rar stemning i starten, men går på skinner nå. Når det er sagt så ville jeg overhodet ikke satt meg selv i en slik situasjon hvis jeg var betatt av jenta fra før av. Hvis du bare vil ha ett ligg så kjør på, men hvis ståa er slik at du puler han i håp om at det skal bli noe mer så ville jeg vært ærlig med meg selv og holdt meg unna. Alternativt prøve deg på en tryggere måte, for hvis du setter deg selv i rollen som pulevenn så låser du deg ganske greit der. 3 Lenke til kommentar
finnerikkenavn Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg synes han er en veldig topp fyr, men ikke helt min type. Jeg tenker ofte på han men det er nok fordi jeg savner å ha en kjæreste. Men tror ikke det kunne blitt noe med meg og han. Og tenkte derfor litt på bare ligge litt sammen i og med at begge savner dette fra sitt forrige forhold, men ikke vil inn i nytt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg tenker at du bør prate med han om dette her. Fortell han nøyaktig hva du har fortalt oss. Du vil sånn og sånn men du er redd for det og det. Om du ikke kan prate med han er det ikke så lurt å satse på at dette "går greit" tror jeg, for det vil kreve kommunikasjon. Jo mer emosjonelt innviklet og potensielt ødeleggende et forhold er, jo mer kommunikasjon og åpenhet kreves det, er min erfaring. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 kjør på, vennskap på tvers av kjønnene er bare tull. Foreslå at dere skal ha sex.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Kjør på og få verket ut av kroppen. For å hindre at det blir kleint i ettertid så dra noen vitser og spøk litt før dere skilles etter kosen. Spøk og humor om temaet hjelper når dere treffes senere også. ...og du! Lykke til og fortell gjerne hvordan det går! Edit: dobbeltpost Endret 20. februar 2015 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
finnerikkenavn Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Tusentakk Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg anbefaler deg å ikke ha sex hvis du vil beholde vennskapet. Man får et helt annet forhold til hverandre når man har sex sammen og det kan fort bli litt rart når man bestemmer seg for å avslutte det. Det er ihvertfall min erfaring, det kan jo hende at dere får det til å fungere, men hver obs på at du kan ødelegge vennskapet. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Bare knull han. Vennskap på tvers av kjønn funker ikke. Det funker bare om man ikke er nære venner. Så bare pul I vei Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Du kommer ikke til å ødelegge vennskapet, slapp av.... bare ha en spøkefull tone for å ta alvoret ut av situasjonen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg anbefaler deg å ikke ha sex hvis du vil beholde vennskapet. Man får et helt annet forhold til hverandre når man har sex sammen og det kan fort bli litt rart når man bestemmer seg for å avslutte det. Det er ihvertfall min erfaring, det kan jo hende at dere får det til å fungere, men hver obs på at du kan ødelegge vennskapet. Så lenge man på forhånd avklarer forventninger om hvordan ting skal foregå så går det som regel greit. Ikke alle har evnen til å ta sex utelukkende som et utløp for lyst og behov og blander inn ting som kan oppfattes romantisk av motparten som f.eks å sove sammen, kose osv. og da kan det fort bli komplisert, ja. Uansett. Å ligge sammen én gang bare for moro skyld tviler jeg på at kommer til å skade. Jeg har hvertfall ligget med nesten samtlige venninner på ett (eller flere) tidspunkt og har ikke hatt noen problemer med å bevare vennskapene i ettertid. Man må bare ta det for hva det er, være ærlig og åpen både med seg selv og motparten og kjenne sin besøkningstid og klare å gi seg mens leken er god hvis den ene kjenner at det begynner å kile i magen. Problemet for mange er at de ikke snakker sammen og skaper forskjellige forventninger og ender opp på et punkt der det ikke lenger er mulig å returnere til normalen fordi den ene har fått for sterke følelser og eneste mulige løsning er å avslutte vennskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå