Gå til innhold

Receiver med bluetooth og DAB

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Som overskriften viser er jeg på jakt etter en enkel receiver/forsterker med bluetooth og DAB. Har vært innom flere såkalte spesialbutikker men å få begge deler i en enkel enhet viser seg å være vanskelig.

Noen som har tips?

Jeg vet det finnes mange løsninger som adapter for både det ene og det andre men jeg vil ha disse to tingene integrert i en enhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eneste modellene du kanskje kan finne dette på er de dårlige såkalte "elkjøp" anleggene som ikke er verdt pengene sine.

Finn en receiver som har bluetooth og møter dine andre kriterier. Så prøv ut om internett radio fungerer for deg. Alle normale kanaler bør finnes der, samt tusenvis av andre man kan oppdage.

Hvis man fortsatt vil ha DAB, så finn en DAB+ adapter som kan gjemmes unna.

Husk å se etter DAB+, da DAB (uten +) ikke vil fungere lenger.

Grunnen til at du ikke finner DAB+ i normale receivere er nok fordi det ville kostet produsentene for mye, da det fortsatt er stor forskjell på land, og hvilke system de har valgt. FM og AM modulene er enklere å stille frekvensene på for hver region.

Husk at i USA så finnes ikke DAB+, de har valgt ett annet system. Noe som gjør at produktene da må tilpasses mer enn i dag. Det er som regel på de dyreste man finner dette innbygd. Og når produsentene heller kan velge en internett løsning som funker over alt uten ekstra tilpassninger for regioner, så velger de heller dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...