Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lysrør (G23-sokkel) tenner ikke

Anbefalte innlegg

Jeg måtte bytte lysrør i den ene skrivebordslampen min her om dagen. Tok derfor turen til en butikk og kjøpte et nytt lysrør som har samme antall watt (11 watt) og samme sokkel (G23), men en litt annen farge.

Når jeg å tenne lysrøret etter å ha satt det i, skjer det ingenting. Jeg prøver så å sette inn det andre lysrøret som jeg kjøpte samtidig (det var rimelig, og jeg tenkte at det kunne være lurt å ha ett ekstra til den andre lampen jeg har), med samme resultat.

Jeg prøver så å flytte over lysrøret jeg har i den andre lampen, i tilfelle det er noe galt med den lampen jeg prøver å bytte på. Dette røret fungerer. Det er snakk om to lamper av type Kanlux Heron, som jeg har kjøpt på Ebay.

Hva kan være galt? Er det forskjell på slike rør selv om de har samme sokkel og wattstyrke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Har de separat tenner?

Edit: Ser nå at det er samme som vi hadde problemer med. Endte opp med å bytte hele lampa.

Jeg måtte bytte lysrør i den ene skrivebordslampen min her om dagen. Tok derfor turen til en butikk og kjøpte et nytt lysrør som har samme antall watt (11 watt) og samme sokkel (G23), men en litt annen farge.

Når jeg å tenne lysrøret etter å ha satt det i, skjer det ingenting. Jeg prøver så å sette inn det andre lysrøret som jeg kjøpte samtidig (det var rimelig, og jeg tenkte at det kunne være lurt å ha ett ekstra til den andre lampen jeg har), med samme resultat.

Jeg prøver så å flytte over lysrøret jeg har i den andre lampen, i tilfelle det er noe galt med den lampen jeg prøver å bytte på. Dette røret fungerer. Det er snakk om to lamper av type Kanlux Heron, som jeg har kjøpt på Ebay.

Hva kan være galt? Er det forskjell på slike rør selv om de har samme sokkel og wattstyrke?

Hei ,

Hadde samme problem i en taklampe med doble G23/ 9w lysrør

Testet med å sette inn 2 stk nye G23 fra Biltema,  men fortsatt intet lys.

Kom senere over 2 stk G23  Philips lysrør, identisk med de som satt i lampen orginalt

DA LYSTE LAMPEN!

Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Hei ,

Hadde samme problem i en taklampe med doble G23/ 9w lysrør

Testet med å sette inn 2 stk nye G23 fra Biltema,  men fortsatt intet lys.

Kom senere over 2 stk G23  Philips lysrør, identisk med de som satt i lampen orginalt

DA LYSTE LAMPEN!

Merkelige greier.

Nå ser jeg at Biltema ikke opplyser noe om det på nettsidene, men de har i mange år oppgitt at deres G23-rør ikke fungerer i seriekobling. Mener at dette står merket på pakningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...