Fermate Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Jeg sliter altså med at jeg har Delay i z-wave systemet. Jeg tror det er i z-wave systemet for delayen komme både når jeg bruker HSTouch og X10/Nexa brytere for å manøvrere z-wave enheter. Jeg tester jo ganske mye odde utstyr... Er det en tabbe å legge til en node for deretter å plugge ut enheten og legge den på hylla UTEN å fjerne den fra z-wave systemet? Endret 7. februar 2015 av Fermate Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Er det en tabbe å legge til en node for deretter å plugge ut enheten og legge den på hylla UTEN å fjerne den fra z-wave systemet? Det kommer litt an på om det er en routing node eller ikke. Er det en routing node så vil du skape forsinkelser da både kontrolleren og de andre nodene vil prøve å kommunisere med en node som ikke er til stede opp til 3 ganger før den gir opp. Dette skaper stor trafikk på nettverket og vil føre til forsinkelser (spesielt hvis du bruker Aeon sin z-stick2 som ikke har så stor båndbredde). Er det ikke en routing node så vil du fortsatt få ACK (acknowledgment) timeout feilmeldinger 3 ganger, men bare hver gang kontrolleren prøver å polle noden som igjen kan gi forsinkelser på nettverket. Du vil også ikke ha et perfekt veikart for nodene (dette har blitt diskutert før) som også vil skape forsinkelser. Uansett så er dette IKKE en god praksis for å opprettholde et sunt z-wave nettverk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Enig. Jeg hadde begynt med det enkleste. Kikk på "Node Information" (Plugins -> Z-wave -> Node Information". Der ligger det noe informasjon om noder. Er det noen som har urovekkende lav "Neighbour rating"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå