^fmj Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Delte internett med telefonen og spilte noen få sanger (maks 30-40 stk.) på pcen med spotify (gratisversjonen) og nå er det registrert over 700mb med databruk. Lastet også ned flash, men den er nå bare ca. 17 MB. Får ikke dette til å henge sammen. Jeg klarer ikke å få det til å gå opp. Telefonen er satt til å oppdatere seg kun over wi-fi, men det er uansett så lite programmer på den at om alle oppdaterte seg ville det ikke bli mer enn 100-200MB. PCen er også en "reise-pc" uten ting som eventuelt kunne surret i bakgrunnen. Har nå prøvd å overvåke databruken til Spotify på hoved-pcen og jeg ser ingenting som skulle tilsi en slik datamengde. Ser folk rapporterer og høyt databruk fra Spotify over tid, men dette er bare snakk om en fungerende tilkobling i ca. 3 timer, da ikke med konstant avspilling. Endret 7. februar 2015 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) nr1, pcen har cachet låtene du har hørt før. nr2, peer 2 peer. nr3, pass på å ha på laveste kvalitet på streaming. Endret 7. februar 2015 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) De faktorene er greie, jeg streamer sjeldent med PC via mobil, har ikke hatt slikt utslag tidligere over så kort tidsrom. Det vil jo si at man lett bruker opp 5GB-kvoten på to dager. Var ikke klar over at Spotify bruker såpass med data, har de endret på noe i senere tid? Endret 7. februar 2015 av ^fmj Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Sikker på at ikke windows/osx snek inn en oppdatering i samme slengen? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Må vel ha noe med kvaliteten å gjøre? Når jeg streamer på "normal" kvalitet på mobilen utgjør 100 sanger 150mb-ish. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Har bare gratisversjonen, den kjører vel på 160 kbps etter det jeg kan se. Ingen oppdateringer som er lagt inn, har ikke på automatisk installering. https://torrentfreak.com/spotify-starts-shutting-down-its-massive-p2p-network-140416/Vet ikke hvordan situasjonen er i dag. Har sjekket cachen og den er bare på 1,66GB, det er flere års moderat bruk, i all hovedsak over wi-fi. Skal i alle fall passe på Spotify så jeg ikke går på en smell når jeg en sjelden gang er på mobilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå