Gå til innhold

Mine krav til ICE

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Bytt navn. iCE er ikke kult.

Vis at dere tenker nytt og ikke er interessert i å voldta kundene deres: la samtaler til spesialnummer være inkludert i de gratis ringeminuttene. Dere kommer til å blø penger i mange år fremover, så dere kan likegodt lide for en viktig sak.

Gi oss skikkelige datakvoter. 200 GiB i måneden er minstekravet.

La inkludert data og ringetid være tilgjengelig i Sverige og Danmark.

Hvis dere ikke gjør dette risikerer dere å bli et sorgens kapittel i kampen om det tredje mobilnettet. Vær tøffe, tenk nytt.

Edit: make my day. Send meg et simkort og en 6+ 128 GB

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Jeg synes Tom har noen gode poeng her. Trenger vi egentlig en tilbyder til som har akkurat det samme antall megabyte og akkurat samme pris for abonnementene sine? Det er jo helt likegyldig om man velger Telenor, Netcom eller Onecall. De er jo helt like. Tilbyr det samme til samme pris og med samme begrensninger.

Hadde vært kuult om ICE kunne tenke litt annerledes og tilby fri mengde på data f.eks. Linja er jo der uansett, så det kan da ikke være så vanskelig å få det til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det var ikke det Tom mente, men slike spesialnumre som er koster det samme som vanlige numre, men som av en eller annen grunn ikke er inkludert i abonnementet, selv om det ikke koster noe mer enn vanlige numre. Kundeservice og slikt.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Basestasjonene har mye større kapasitet enn de fleste tror på mobildata. Under gunstige forhold kan man faktisk laste ned 1GB i minuttet. Nå er jeg ikke noen ekspert på hvordan mobildata fungerer, men antar at dette er pr antenne på basestasjonen. For å dekke 360 grader vil man sikkert benytte 3-6 antenner. I tillegg kommer de forskjellige frekvensene som benyttes til 3G/4G. Tror ikke jeg tar for hardt i om man kan si at en basestasjon uten problemer kan levere 100GB pr time (sannsynligvis en god del mer). Om alle har en kvote på 200GB så vil en basestasjon være istand til å betjene 360 kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mine tester mens jeg sitter og venter på ungene gir meg åtte megabyte ~40 megabits i sekundet, dvs ca 500 megabyte per minutt. Mine målinger bekrefter Krokans tall. En kvote på 200 gigabyte kan jeg derfor laste ned i løpet av 8-10 timer.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Helt enig med trådstarter. Det må bli større forskjeller for at folk skal bytte. Hva skal jeg med 4G nå når hastigheten likevel strupes? Eller når antall GB likevel blir for smått?

Når det gjelder spesialnummer som opplysningstjenester osv. så er det jo teleselskapene som stikker av med gevinsten og ikke tilbyder/bedriften i seg selv. Så når man ringer gratisnummer hos feks. skatteetaten så koster det allikevel skjorta.

Det er klart at ett sted må jo også teleselskapene tjene penger. Meg tjener de nok svært lite på siden jeg omtrent ikke bruker datatrafikk da jeg stort sett er i nærheten av Wifi.

Jeg kunne vurdert å kuttet fiberlinjen inn i huset om antall GB ble heftig nok, men vil nettet klare dette om folk kutter fiberlinja si?

Lenke til kommentar

Om alle har en kvote på 200GB så vil en basestasjon være istand til å betjene 360 kunder.

Mulig jeg misforstår, men betyr det at under gunstige forhold kan en basestasjon kun betjene 360 nedlastende kunder med stor kvote nedsamtidig?

Nei, men det er liten sjanse for at alle disse vil forsøke å svi av hele kvoten samtidig.

Lenke til kommentar

Det er klart at ett sted må jo også teleselskapene tjene penger. Meg tjener de nok svært lite på siden jeg omtrent ikke bruker datatrafikk da jeg stort sett er i nærheten av Wifi.

Nettopp derfor tjener de jo dobbelt på deg. Kvoten du ikke bruker selger de jo om igjen til noen andre. Du er som et støttemedlem på helsestudioet. :p

Når det gjelder spesialnummer. Er det noen som har tatt det opp med forbrukerråd/forbrukertvistutvalget? Det er jo ikke kjempe logisk at man får gratis ringe-minutter unntatt til "gratis nummer". Ser for meg at eneste måten å få gjort noe med det på er å få en kjennelse slik at mobiloperatørene må spesifisere dette i annonsering uten liten skrift. Da kan det tenkes at de tar tak i det selv. Ellers får nok den gull-anda lov til å fortsette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvorfor har bedriftene slike numre som koster skjorta, når det ikke er de selv som får pengene?Kan de ikke kreve å få et åttesifret nummer som en hvilkensomhelst privat- eller bedriftskunde?

Fordi det er enklere å huske 0008 enn 8152345663

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...