Gå til innhold

Fødselsrate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aborttallene har vel vært stabile på rundt 15 000 i mange år. Når antall levendefødte barn er på 60 000, så betyr det at 20 prosent aborteres. Det er nok til å få fødselsraten over riktig nivå.

Hvordan ser du for deg at det skal skje? 

Geir :)

Føre denne samme politikken i Irland. Abort tillates kun dersom kvinnen ble gravid pga. voldtekt eller at det fare for livet hennes på en eller annen måte. Frivillig abort er stengt forbudt. Da steger fødelsraten, håper jeg :).

Lenke til kommentar

Hvordan ser du for deg at det skal skje?

Ser ikke for meg at det skal skje, nevnte det bare som et tankekors. Men hvis vi skal få ned aborttallene, uten å endre loven, så må vi først vite mer om årsakene og se om vi kan sette inn tiltak der. Tenker i retning av økonomiske incitamenter og noen å snakke med som kan vektlegge de positive sidene ved å fullføre svangerskapet. Dessverre er det ikke helt politisk korrekt å jobbe for færre aborter, ei forske på dette, hvis hensikten er å unngå avbrutte svangerskap. Myndighetene bruker derimot store ressurser på å redusere antall svangerskap via informasjon og subsidiert prevensjon for kvinner, slik at aborttallene har gått ned i Norge over flere år. Men det gir jo ikke flere fødte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

The World Doesn't Need More People

We have an over-population problem, which some may argue is the biggest problem the world faces. GulleKlein says we don't need to propagate anymore and it's selfish to create a new person when the world is already brimming with human beings:

There are 7 billion people already. The species is doing OK. do we really need any more? When I hear people explain why they have or want to have kids it usually fits into two categories: they do it because they think they are supposed to (culture, religion, it's what their parents/friends/neighbors did), or some weird selfish desire (I love kids, teaching kids, watch them grow, want a "family," etc).

Instead of bearing children, you should adopt, aem2 adds:

I think it's a tragedy that so many people have children when there are so many children in need of homes. [….] Too many parents, I feel, have children to fill some hole in their lives. If you are going to have children, make sure it is about them, not about you. And adopt.

Å frata en gruppe mennesker valget over å bestemme over sin egen kropp, og samtidig styrke den største grunnen til at kloden vår blir ødelagt kan umulig være den beste løsningen.

Prøv å legg med begrunnelsene som har ført til løsningen dere presenterer.

- Hva vil et alt for høyt fødselrate tall medføre over tid?

Vet ikke

- Hva vil et alt for lavt fødselrate tall medføre over tid?

Vet ikke

- Hva er den optimale fødselraten, og hvordan kommer vi frem til svaret?

Dagens rate +20% som passer perfekt med å forby abort som et valg. Hvordan jeg kom frem til dette? Vet ikke. 

- Om vi finner et svar, hvordan kan det i så fall hjelpe oss? Uavhengig av godene tallet medfører, kan vi noen gang innføre et tvunget fødselrate system uten at det går imot vårt moralske syn på familie, fødsel, abort m.m? 

- Vet ikke, men forby abort.

Det gir ikke mye mening for min del, litt mer informasjon hadde vært perfekt for å komme videre i diskusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å frata en gruppe mennesker valget over å bestemme over sin egen kropp, og samtidig styrke den største grunnen til at kloden vår blir ødelagt kan umulig være den beste løsningen.

For det første, barnets kropp =/= morens kropp

For det andre, hvis han skal preke at folk ikke bør få barn, så får han begynne med å si det til de største gruppene, altså afrikanere og asiater. Det er de som er overbefolket, det er de som har forårsaket det (ikke bevisst, såklart), så hvorfor er det vi som skal ta på oss ansvaret her?

Dessuten, folk med slik tankegang som han vil forsvinne fra befolkningen når de ikke har barn, og det er alle "egoistene" som står igjen som vinnerne.

Lenke til kommentar

Så lenge du fortsetter å sette mennesker i små bokser, og benekter vårt eget ansvar basert på ukultur i andre deler av verden så vil du ikke bli tatt for annet en et trangsynt rasistisk nettroll. 

Fucker afrika og kina opp nok så vil det få konsekvenser i Norge også, det at Norge skal hjelpe de å fucke opp raskere hjelper ikke oss på noen som helst måte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rasistkortet ja, går ikke an å diskutere rundt utlendinger uten å bli utsatt for den hersketeknikken.

Hva mener du med at jeg setter folk i bokser? Hvorfor har vi et ansvar for andres uansvarlige handlinger? Hva slags konsekvenser vil afrikas og asias overbefolkningsproblem ha på Norge, og hvorfor vil dette problemet løses om vi adopterer barna deres?

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar

Hva mener du med at jeg setter folk i bokser?

Du generaliserer og har bias formeninger basert på din egen genrerelasjon.

Hvorfor har vi et ansvar for andres uansvarlige handlinger? Hva slags konsekvenser vil afrikas og asias overbefolkningsproblem ha på Norge, og hvorfor vil dette problemet løses om vi adopterer barna deres?

Disse tre spørsmålene henger sammen.

Her har du en liste over hvorfor vi burde sette fokus og ta ansvar for andre sine uansvarlige handlinger, konsekvensene er enorme.

Å adoptere barna deres er en stråmann, basert på det at du setter mennesker i bokser. Du kan adoptere norske trengende barn om du har så problemer med gult og eller brunt. Adoptere var nøkkel ordet, du leste ta inn flere svartinger så de helt sikkert kan ta over Norge. Generaliserende bias konklusjoner. 

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

Du generaliserer og har bias formeninger basert på din egen genrerelasjon.

What.

Her har du en liste over hvorfor vi burde sette fokus og ta ansvar for andre sine uansvarlige handlinger, konsekvensene er enorme.

Å adoptere barna deres er en stråmann, basert på det at du setter mennesker i bokser. Du kan adoptere norske trengende barn om du har så problemer med gult og eller brunt. Adoptere var nøkkel ordet, du leste ta inn flere svartinger så de helt sikkert kan ta over Norge. Generaliserende bias konklusjoner. 

Å ta ansvar for andres handlinger vil føre til at de bare fortsetter å være uansvarlige, løser ingenting overhodet.

Jeg tenkte på adoptering av utlendinger pga. det faktum at det er afrika og asia, ikke Norge, som er overbefolket.

Lenke til kommentar

Føre denne samme politikken i Irland. Abort tillates kun dersom kvinnen ble gravid pga. voldtekt eller at det fare for livet hennes på en eller annen måte. Frivillig abort er stengt forbudt. Da steger fødelsraten, håper jeg :).

Det tror (og håper) jeg aldri vil bli aktuelt.

attachicon.gif126087_600.jpg

Geir :)

Jeg håper KRF tar regjeringsmakten, da kan det være aktuelt. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...