Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cam faller ut brøkdelen av et sekund, "blinker" i enhetsbehandling, fryser

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å hjelpe noen med problemet i overskriften. Maskinen er en Lenovo Y400 med W7 Home premium. Cam er Logitech C920, men akkurat samme problemet oppstår med et annet helt nytt Logitech cam.

Cam brukes mot Skype og splitcam, i tillegg kan videostrømmen fra cam sees på Logitech programvare hvis man ønsker å ha den programvaren oppe. Uansett hvilken programvare man ser videostrømmen fra cammet på, dvs kun skype, kun logitech programvare, kun splitcam eller en kombinasjon av disse så er problemet som følger:

Når man første gangen starter cammet så har man bilde i 15-30min, så detter cammet ut. Man må så velge cammet på nytt, men de neste gangene detter cammet ut mye hurtigere, fra noen minutter til å begynne med til under ett minutt etter noen tid.

Det er reinstallert os, alle oppdateringer, nyeste versjon av alle aktuelle programvarer så vidt jeg kan finne ut. Ellers er maskinen ganske så ren, svært få andre installerte programmer. Det er ingen andre feiler å legge merke til med maskinen. Strømstyring er på høy ytelse, kjører i tillegg selvsagt på strømadapter. Årsaken til reinstallering er feilen som beskrevet, reinstalleringen forandret altså ingen ting. Det var ikke jeg som reinstallerte, men jeg kom inn i bildet etterpå og har lagt inn alle oppdateringene for W7, avinstallert og reinstallert cam programvare og ellers sett over maskinen uten å kunne finne noen forkklaring på problemet.

Når jeg ser i enhetsbehandlingen så er cammet der som normalt med driver og det hele. Men hver gang cammet detter ut så "blinker" lista i enhetsbehandling. Dette tolker jeg som at konfigurasjonen forandrer seg brøkdelen av et sekund, dvs cammet forsvinner, evt blir ukjent enhet, men i samme øyeblikk kommer det tilbake som korrekt cam. Altså, jeg kan ikke se at lista forandrer seg, kun at den "blinker" når cammet detter ut. Maskinen har to usb2 og en usb3 port. Samme problem i alle porter.

Hva kan være problemet her, hw feil på 5V til usb kanskje? Andre forslag?

Takker så mye på forskudd :)

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ok, tror jeg har funnet feilen. Det viser seg at windows hadde ei oppdatering for logitech driver. Jeg trodde jeg hadde alle nye oppdateringer installert, men denne oppdateringa så jeg først nå. Muligens pga at camet måtte være tilkoblet mens windows update søker. Så nå ser det ut som det virker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...