Gå til innhold

Port forward get box II HTTPS problem


Anbefalte innlegg

Holder på å sette opp en liten fil server hjemme med en raspberry pi II, I den sammenheng må jeg forwarde noen porter(80-HTTP og 443-HTTPS). Aldri gjort dette før men det virket relativt greit, men problemet er at når jeg kjører test klient sier den at port 80(HTTP) fungerer men ikke 443(HTTPS). De er satt opp helt likt foruten protokollen og firewall er satt til laveste i ruter.

 

Noen som har noen tips? Har aldri gjort dette før så jeg har sikkert oversett noe vesentlig.

 

Har ikke statisk ip adresse på raspberryen heller, men tror ikke det skal ha noe å si?

 

EDIT: prøvde på altibox routeren min(har to linjer ATM) og der funket det fint, mulig GET har noe sperrer på innkommende HTTPS?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jepp.

 

GET sperrer ofte porter for innkommende HTTP, HTTPS, FTP & SMTP. Jeg tror det litt avhengig av hvilken infrastuktur GET har i området, vet det er forskjeller mellom ulike områder. Du kan sende dem en epost og spørre hva som gjelder for din linje.

 

Disse ISP'ene har en egen evne til å gi folk ufullstendige produkt.

Lenke til kommentar

Jepp.

 

GET sperrer ofte porter for innkommende HTTP, HTTPS, FTP & SMTP. Jeg tror det litt avhengig av hvilken infrastuktur GET har i området, vet det er forskjeller mellom ulike områder. Du kan sende dem en epost og spørre hva som gjelder for din linje.

 

Disse ISP'ene har en egen evne til å gi folk ufullstendige produkt.

 

Takker for info! Sender de en mail og regner med de ordner opp fort, dette er en prøveperiode for å se om jeg skal gå for Get eller Altibox som leverandør. Det er Get som er på "teppet" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...