Nordmann3 Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Kanskje det totalt dummeste spørsmålet du noen gang har hørt. På butikker kan man få kjøpt løk. Om de står lenge nok, får dem røtter som man deretter kan sette hele løken i jorda. Da vokser planten og får høye grønne stilker. Men hvordan blir det flere løk av løken? Jeg forstår det sånn at selve løken er frøene, men de selger mann som mat. Så hvor er frøene og hvordan kan det bli flere løk? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Løker vil dele seg og bli flere slik. Men planten kan også blomstre og sette frø. 1 Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Ja, men hvis man deler selve løken i 2 og setter den i jorda, vokser det en ny helt rundt løk da? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg har faktisk fundert på det samme selv. Gjør et forsøk med dette til våren og post resultatet her, så får jeg tilfredstilt min nysgjerrighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå