Gå til innhold

Skikkelig dress


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fort gjort å undervurdere hva en dress i "ypperste klasse" vil koste, men som to stykker her allerede har nevnt; Savile Row, Napoli og Liverano i Florenze.

 

il Pantheon i Oslo leverer målsøm fra diverse velkjente italienske skredderhus, med startpris på rundt 25.000 kroner for en dress om jeg ikke husker feil. Koselig butikk og fantastisk service Høyer på Egertorget har det beste utvalget av ready to wear med dresser fra Isaia, Canali, Tombolini og Caruso.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Har du mulighet å dra til utlandet over et par uker?

 

I Norge

Rundt 10k: Corneliani, Canali, Caruso. Ganske safe bets. Ralph Lauren Black Label (10k-12k)

Rundt 15k: Målsøm til de over, Zegna, noe Isaia

Rundt 20k: Zegna målsøm, Isaia, Isaia målsøm.

 

Kommer også litt an på hvilken stil du er ute etter.

Lenke til kommentar

Er også usikker på størrelse hvis ikke jeg skal få målsøm. Er 180 høy, ganske brede skuldre sklir perfekt inn i M klær fra Ralph Lauren f.eks. Størrelse varierer jo på klær. Men hvilken dresstørrelse vil dere tippe det er?

 

Ser også det er dresser med 43S eller 48L. Hva betyr bokstavene?

Lenke til kommentar

Kjapt søk på google viser at Jimmy Fallon bruker dresser fra YSL, Lanvin, Gucci og Ralph Lauren Black Label. Nå har jeg eid en del dresser fra alle de merkene, og de er i grunn ganske like. Alle har rimelig slim fit og moderne kut, samt strukturerte skuldre.

YSL og Gucci er produsert av Zegna, RLBL og Lanvin er produsert av Caruso.

Alle er priset fra 12000 og opp, der Gucci og RLBL er billigst.

 

Om du ikke vil bruke så mye penger, samt gå litt ned i kvalitet, så tilbyr nye Polo Ralph Lauren (veldig lik RLBL) og Paul Smith ganske like dresser, sånn rent estetisk. Disse er priset mellom 6000-10000 kr.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dresser utenfor dressmann koster rimelig mye ser jeg. Må bruke dress på jobb. Har en 100% ulldress derfra som jeg synes var dyr, 2800. Tenkte å kjøpe meg en dress til. Men det blir nok dressmann igjen ser det ut til. Får vente til første store commision kommer før jeg kjøper noe ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...