Selvbyggern Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Hei Jeg sitter på nattevakt og ønsker å spille via remote play til ps4 min som jeg har hjemme. Jeg har satt opp vpn på ruteren hjemme, slik at jeg skal få kontakt til hjemmenettverket. Problemet er at jeg ikke får koblet til vpn serveren. Jeg får til å koble når jeg bruker 4G, men ønsker å bruke nettverket her. Jeg får også til å koble på nettverket her med private internett access (en annen vpn tilbyder som jeg betaler for). Det jeg tror er at jeg må sette opp instillingene på ruteren hjemme (Asus RT-ac66u) til å matche instillingene til private internett access vpn clienten min. Her er instillingene for private internet access (Som fungerer på jobb nettverket): Connection type: tcp Remote port: 80 Local port: 80 Port forwarding: yes IPv6 Leak protection: yes Data Encryption: AES-128 Data Authentication SHA1 Handshake: RSA-2048 Her er instillingene på Asus ruteren: Broadcast support: Two-way Authentication: Auto MPPE Encryption: huket av for alle 3 Connection to DNS server automatically: yes Connection to WINS server automatically: yes MRU: 1450 MTU: 1450 (jeg har også endret client IP adress "pool" til å matche IP´n til nettbrettet jeg prøve å koble med) Her er en link til en dummy profil til Asus RT-ac66u http://event.asus.com/2012/nw/dummy_ui/en/Advanced_PPTPAdvanced_Content.html Sååå, spørsmålet er, hva skal jeg gjøre? Er ganske blank på nettverk og slikt, så vet ganske lite om hva de forskjellige instillingene gjør. Endret 7. februar 2015 av Selvbyggern Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det kan nok tenkes at det er porten du bruker som blokkeres. Du bruker TCP 80 mot den VPN-serveren du får til å bruke, men trolig en annen port mot din egen VPN-server. TCP 80 brukes til HTTP, altså vanlig web-trafikk, så den er åpen på de aller fleste nettverk. Bruker du en mer spesiell port, er det mer sannsynlig at den er blokkert. Med det sagt, så er det vanligvis en god grunn til at ting blokkeres. Ta kontakt med IT-avdelingen om du trenger tilgang til noe, så får de vurdere saken. Du trenger ikke nødvendigvis fortelle at du skal spille, men at du trenger tilgang til ressurser på ditt hjemmenettverk. Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Takk, det var et godt forslag. Så var spørsmålet bare hvordan jeg får endret asus sin vpn funksjon til å bruke port 80, muligens jeg må installere dd-wrt for å få det til å fungere... :/ Ninja edit: Tror jeg blir å installere dd-wrt på ruteren, ser ut som det ska la seg gjøres å bruke port 80 der Endret 7. februar 2015 av Selvbyggern Lenke til kommentar
power Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Selv om portene er oppe i brannveggen på jobben din så er det ikke sikkert at f.eks det er tillatt med IP Protocol 47 som de fleste implementasjoene av PPTP bruker for å bære data. Det ville kanskje være lurt å lete etter en VPN-teknologi/tunnelering *host* ssh *host* som du kan bruke uten å være avhenig av annet enn tcp/udp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå