Gå til innhold

WLAN bridge, hvordan?


aklla

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å sette opp wlan bridge, altså, koble 2 routere sammen trådløs så koble kablet nettverk til den ene. Så jeg slipper å dra kabel mellom de.

Jeg har 2 routere tilgjengelig jeg kan bruke, zyxel P-2812HNU-F3, zyxel P2602HWT. Kan man bruke noen av disse til det, evt. med uoriginal FW?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke lage en såkalt wlan bridge, som er at man kobler sammen 2 routere trådløst, og deretter trekker en ledning fra den som ikke er koblet direkte til internett.

 

Enten så må man legge en kabel og deretter får utvidet internett sonen med extenderen, eller så bruker man den innebygde trådløse funksjonen som tar imot signalet trådløst og sender signalet ut igjen tråløst for å få et større dekningsområde. Her går det altså ikke an å tilkoble en datamaskin med kabel fra denne extender routeren

Lenke til kommentar

Uaktuellt å legge kabel dit, og sånn nettverk over strømnettet funker ikke da det er forskjellige strømnett. Må vel kanskje kjøpe en egen boks for det tenker jeg, om prisen ikke er så avskrekkende. Er ikke mulig å koble trådløst på boksen da Canal digital ikke har funnet ut at trådløst nett på dekodere er fint enda...

Lenke til kommentar

Alternativet er da å investere tid og se om du finner en router som kan flashes til DD-WRT til en billig penge, disse kan joine som en WiFi klient og fungere som bro.

Men problemet er at DD-WRT er svært variabel i virkningsgraden mellom builds og router modell, så du må regne med å investere mye tid i forumet for å cherry picke den builden som funker best for routeren du har tilgang på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...