Sandemann Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hei Har en Note 4, og når jeg får bilder sendt på sms/mms av familien som har iPhone 5S, 6 og 6 Plus, så blir bildene uklare! Virker som bildet blir blåst opp for å plass skjermen. Men dette skal jo ikke være noe problem fra iPhone 6 Plus. Noen som vet hva som er problemet og evt hva som kan gjøres for å fikse det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Problemet er vel kraftig komprimering (standaren er vel 300kB pr melding) og stor skjerm med høy oppløsning. Send bilder som e-postvedlegg. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Takk for svaret Kona har ikke dette problemet når hun får mms fra poden som har iPhone 6 og hun har 6 Plus. Er det fordi Note 4 har 2560 x 1440 oppløsning som gjør det da? Er sms/mms som blir brukt av resten av familien og ikke mail. Endret 6. februar 2015 av Sandemann Lenke til kommentar
Newton Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Takk for svaret Kona har ikke dette problemet når hun får mms fra poden som har iPhone 6 og hun har 6 Plus. Er det fordi Note 4 har 2560 x 1440 oppløsning som gjør det da? Er sms/mms som blir brukt av resten av familien og ikke mail. Mellom to brukere med iPhone vil meldingen sannsynligvis ikke gå som sterkt komprimert MMS, men sendes via iMessage med opprinnelig oppløsning. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Merker at det blir bra bilder når de tar bilder og sender, men er nå de skal vise noe de har sett på tlf og tar et skjermbilde og sender. Da blir det uklart. Men da blir det vel låst til den oppløsningen som de har på tlf, og det er bedre oppløsning på Note 4? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det har ikke noe med oppløsningen på skjermen å gjøre. Når bildet blir sendt på SMS/MMS så blir det komprimert for å ta mindre plass, og mister dermed mye detaljer. Grunnen til at det ser bedre ut mellom 2 iphones er som nevnt over at det går gjennom Apples imessage og ikke MMS, dermed kan det sendes i høyere kvalitet. Send bilder over mail, dropbox, google drive etc. så skal du se at de ser mye bedre ut. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Som jeg prøvde å si i min siste post men kanskje det ikke kom helt frem Hvis kona tar et bilde med iPhone 6 Plus og sender meg på SMS/MMS, så er det klart og fint bilde. Hvis hun tar et skjermbildet av f.eks finn.no på sin iPhone 6 Plus og sender meg på SMS/MMS, så blir det veldig uklart og virker blåst opp. Har lastet opp eksempler. Ser at det som er tatt som skjermbilde er .png, og det som er tatt som bilde er .jpeg. Vet ikke om det har noe å si da Ser at jeg ikke ser de store forskjellene når jeg lastet det opp her Endret 7. februar 2015 av Sandemann Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det ene bildet er 169 px × 300 px og det andre er på 448 px × 598 px. Det må jo bli forskjell. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Så problemet er iPhone da? Den tar for dårlige skjermbilder av skjermen sin? Mens bilder av kameraet er bra nok? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Problemet er nedskalering og komprimering når det sendes som MMS. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Javel, men da lurer jeg på hvorfor den nedskalerer og komprimerer kun det ene, eller gjør det mer på det enn det andre. Får jo også bilder på SMS/MMS som er klare og fine Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Det er stor forskjell (i oppløsning/piksler) på et skjermbilde og et bilde som er tatt med kameraet på mobilen i utg.punktet, derfor blir det også forskjell på dem (i str./piksler) når de blir komprimert slik at de kan sendes via sms. Det ene bildet blir mindre enn det andre helt naturlig, og vil da ikke fremstå like bra som det andre. Tar hun et skjermbilde med sin iPhone og sender til deg i full str. via mail, så tenker jeg du får et helt annet resultat når du ser det på din Note, om dere begge har mailkonto på mobilene deres da? Endret 7. februar 2015 av fotonisse Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Bildene er vel prosentvis like mye krympet. Skjermen på en iPhone 6 plus er på 1080 x 1920 pixels mens kamera er 3264 x 2448 pixels. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Takker for alle svar Blir helt bra ved mail Da får det bare være sånn og får bare godta at det blir bedre bilder når man sender til hverandre med iMessage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå