Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4, og uklare bilder på SMS/MMS

Sandemann

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Note 4, og når jeg får bilder sendt på sms/mms av familien som har iPhone 5S, 6 og 6 Plus, så blir bildene uklare!

Virker som bildet blir blåst opp for å plass skjermen. Men dette skal jo ikke være noe problem fra iPhone 6 Plus.

Noen som vet hva som er problemet og evt hva som kan gjøres for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret :)

Kona har ikke dette problemet når hun får mms fra poden som har iPhone 6 og hun har 6 Plus.

Er det fordi Note 4 har 2560 x 1440 oppløsning som gjør det da?

Er sms/mms som blir brukt av resten av familien :) og ikke mail.

Endret av Sandemann
Lenke til kommentar

Takk for svaret :)

Kona har ikke dette problemet når hun får mms fra poden som har iPhone 6 og hun har 6 Plus.

Er det fordi Note 4 har 2560 x 1440 oppløsning som gjør det da?

Er sms/mms som blir brukt av resten av familien :) og ikke mail.

Mellom to brukere med iPhone vil meldingen sannsynligvis ikke gå som sterkt komprimert MMS, men sendes via iMessage med opprinnelig oppløsning.

Lenke til kommentar

Merker at det blir bra bilder når de tar bilder og sender, men er nå de skal vise noe de har sett på tlf og tar et skjermbilde og sender. Da blir det uklart.

Men da blir det vel låst til den oppløsningen som de har på tlf, og det er bedre oppløsning på Note 4?

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med oppløsningen på skjermen å gjøre. Når bildet blir sendt på SMS/MMS så blir det komprimert for å ta mindre plass, og mister dermed mye detaljer.

Grunnen til at det ser bedre ut mellom 2 iphones er som nevnt over at det går gjennom Apples imessage og ikke MMS, dermed kan det sendes i høyere kvalitet.

Send bilder over mail, dropbox, google drive etc. så skal du se at de ser mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Som jeg prøvde å si i min siste post :) men kanskje det ikke kom helt frem :)

Hvis kona tar et bilde med iPhone 6 Plus og sender meg på SMS/MMS, så er det klart og fint bilde. Hvis hun tar et skjermbildet av f.eks finn.no på sin iPhone 6 Plus og sender meg på SMS/MMS, så blir det veldig uklart og virker blåst opp.

Har lastet opp eksempler. Ser at det som er tatt som skjermbilde er .png, og det som er tatt som bilde er .jpeg.

Vet ikke om det har noe å si da

Ser at jeg ikke ser de store forskjellene når jeg lastet det opp her :)

post-89301-0-65734800-1423324298_thumb.png

post-89301-0-14006600-1423324308_thumb.jpeg

Endret av Sandemann
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell (i oppløsning/piksler) på et skjermbilde og et bilde som er tatt med kameraet på mobilen i utg.punktet, derfor blir det også forskjell på dem (i str./piksler) når de blir komprimert slik at de kan sendes via sms. Det ene bildet blir mindre enn det andre helt naturlig, og vil da ikke fremstå like bra som det andre.

Tar hun et skjermbilde med sin iPhone og sender til deg i full str. via mail, så tenker jeg du får et helt annet resultat når du ser det på din Note, om dere begge har mailkonto på mobilene deres da?

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...