Gå til innhold

Forskjellen på ulike nivåer anti-aliasing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er andre former for AA involvert, en god del. 2x AA generelt gir ikke så voldsom kantutjevning, og det er først med høyere nivåer man virkelig begynner å få jevne kanter. Siden SSAA tar alt i bildet så vil det være enda mer markant enn andre typer AA.

 

Dog lurer jeg, hvorfor tester du det ikke bare? Se hva du synes.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er andre former for AA involvert, en god del. 2x AA generelt gir ikke så voldsom kantutjevning, og det er først med høyere nivåer man virkelig begynner å få jevne kanter. Siden SSAA tar alt i bildet så vil det være enda mer markant enn andre typer AA.

 

Dog lurer jeg, hvorfor tester du det ikke bare? Se hva du synes.

nei, jeg bare lurer på om til høyre tallet er til bedre er det?

f.eks, så står det i Nvidia geforce experience programmet at optimal innstilling for Tomb Raider er 2xSSAA mens der er alternativ opptil 4xSSAA

Lenke til kommentar

nei, jeg bare lurer på om til høyre tallet er til bedre er det?

f.eks, så står det i Nvidia geforce experience programmet at optimal innstilling for Tomb Raider er 2xSSAA mens der er alternativ opptil 4xSSAA

 

 

Høyere er bedre grafikkmessig ja,

men det er mulig pcen din ikke takler høyere enn 2x viss du skal holde jevn flyt på spillet. :)

Lenke til kommentar

 

Uggy, med de speccsa can du nok kjøre på det du vil :)

Var det jeg også trodde mate ! Ble bare litt stuss når programmet anbefalte 2x for å gå det optimalt

 

Spiller du f.eks Farcry 4, så vil du merke VELDIG stor forskjell på ytelse mellom 2x og 4x. Men som sagt, så ville jeg ha testet ingame på de spilla du skal spille. Fra 2 til 4x AA, så kan det gå fra spillbart til ikke-spillbart. Altså man får f.eks under 60fps i gjennomsnitt, eller man får fpsdrops.

Lenke til kommentar

 

Uggy, med de speccsa can du nok kjøre på det du vil :)

Var det jeg også trodde mate ! Ble bare litt stuss når programmet anbefalte 2x for å gå det optimalt ?
Optimalt og anbefalt er ikke relatert til best grafisk utseende, men til et forhold mellom god ytelse og god grafisk utseende. 4x er bedre, men kutter omtrent ytelsen i to.

 

Mange pleier å kjøre SSAA på 0x og heller bruker dårligere former for AA. Men 2x SSAA er en god mellomting. Klarer fu 4x SSAA, så er det rimelig heftig. :)

Lenke til kommentar

Kan tipse om å aktivere DSR i nVidia-driverne i tillegg til AA. Ser fantastisk bra ut i mange spill. Det DSR gjør er å rendre spill i en høyere, mer detaljert oppløsning, men viser det åpenbart i oppløsningen du har på skjermen din. Du kan velge oppløsning spillet rendres i, f.eks. 4K, 3840x2160-kvalitet grafikk på en hvilken som helst skjerm. Resultatet blir veldig bra, men krever selvsagt sitt av GPU.

Lenke til kommentar

Kan tipse om å aktivere DSR i nVidia-driverne i tillegg til AA. Ser fantastisk bra ut i mange spill. Det DSR gjør er å rendre spill i en høyere, mer detaljert oppløsning, men viser det åpenbart i oppløsningen du har på skjermen din. Du kan velge oppløsning spillet rendres i, f.eks. 4K, 3840x2160-kvalitet grafikk på en hvilken som helst skjerm. Resultatet blir veldig bra, men krever selvsagt sitt av GPU.

 

Det som er skandale er at DSR ikkje fungerer med SLI og g-sync i 1440p enda. :thumbdown:

 

DSR skulle jo hatt støtte for SLI først, da det er mest sansynlig at de som har mye "power" å gå på vil kjøre DSR.

Lenke til kommentar

Jeg har ganske kort erfaring med Geforce Experience, men har sett at det anbefalte meg settings langt under hva maskinen klarte. Det tullet også med aspect ratio, jeg fikk 16:10 muligheter på en 16:9 skjerm.

Jeg valgte å se helt bort fra Geforce Experience og justere grafikken i spillet heller.

Lenke til kommentar

Kan tipse om å aktivere DSR i nVidia-driverne i tillegg til AA. Ser fantastisk bra ut i mange spill. Det DSR gjør er å rendre spill i en høyere, mer detaljert oppløsning, men viser det åpenbart i oppløsningen du har på skjermen din. Du kan velge oppløsning spillet rendres i, f.eks. 4K, 3840x2160-kvalitet grafikk på en hvilken som helst skjerm. Resultatet blir veldig bra, men krever selvsagt sitt av GPU.

DSR er SSAA pluss sannsyneligvis noe andre filtergreier på toppen av dette. Sist jeg testet DSR i BF4 så var SSAA skarpere, nettopp fordi det ikke la på noe ekstra dårlig filtrering.

Lenke til kommentar

 

 

Kan tipse om å aktivere DSR i nVidia-driverne i tillegg til AA. Ser fantastisk bra ut i mange spill. Det DSR gjør er å rendre spill i en høyere, mer detaljert oppløsning, men viser det åpenbart i oppløsningen du har på skjermen din. Du kan velge oppløsning spillet rendres i, f.eks. 4K, 3840x2160-kvalitet grafikk på en hvilken som helst skjerm. Resultatet blir veldig bra, men krever selvsagt sitt av GPU.

Det som er skandale er at DSR ikkje fungerer med SLI og g-sync i 1440p enda. :thumbdown:

 

DSR skulle jo hatt støtte for SLI først, da det er mest sansynlig at de som har mye "power" å gå på vil kjøre DSR.

Men DSR fungerer med SLI og g-sync i 1080p ?

Lenke til kommentar

 

 

Kan tipse om å aktivere DSR i nVidia-driverne i tillegg til AA. Ser fantastisk bra ut i mange spill. Det DSR gjør er å rendre spill i en høyere, mer detaljert oppløsning, men viser det åpenbart i oppløsningen du har på skjermen din. Du kan velge oppløsning spillet rendres i, f.eks. 4K, 3840x2160-kvalitet grafikk på en hvilken som helst skjerm. Resultatet blir veldig bra, men krever selvsagt sitt av GPU.

Det som er skandale er at DSR ikkje fungerer med SLI og g-sync i 1440p enda. :thumbdown:

 

DSR skulle jo hatt støtte for SLI først, da det er mest sansynlig at de som har mye "power" å gå på vil kjøre DSR.

Men DSR fungerer med SLI og g-sync i 1080p ?

 

 

Operating systems supported = Win 7 & Win 8.1


 						Single GPU		SLI
Standard Monitor (25x16 resolution or lower) 	Yes			Yes
G-SYNC Monitor (any resolution)			Yes			In Development**
Surround Monitor Configuration			In Development**	In Development**
4K Monitor -- SST (single wide)			Yes			In Development**
4K Monitor -- MST (tiled display)		In Development**	In Development**
3DTV Play					Yes*			Yes*
3D Vision					Yes*			Yes*
Discrete-GPU Notebooks				In Development**	In Development**
Optimus Notebooks				In Development**	In Development**
MS Hybrid Notebooks				In Development**	In Development**

Kilde: https://forums.geforce.com/default/topic/784180/geforce-drivers/system-configurations-currently-supporting-dsr-as-of-driver-344-65/1/
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Kan tipse om å aktivere DSR i nVidia-driverne i tillegg til AA. Ser fantastisk bra ut i mange spill. Det DSR gjør er å rendre spill i en høyere, mer detaljert oppløsning, men viser det åpenbart i oppløsningen du har på skjermen din. Du kan velge oppløsning spillet rendres i, f.eks. 4K, 3840x2160-kvalitet grafikk på en hvilken som helst skjerm. Resultatet blir veldig bra, men krever selvsagt sitt av GPU.

 

DSR er SSAA pluss sannsyneligvis noe andre filtergreier på toppen av dette. Sist jeg testet DSR i BF4 så var SSAA skarpere, nettopp fordi det ikke la på noe ekstra dårlig filtrering.
Men i BF4 så trenger man jo ikke DSR da det er ingame reaolution scale som funker fett :)

 

DSR kommer nok til SLI og Gsync brukere etterhvert Nizzen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...