Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Visdomstann som går amok - Dra på legevakten?

KnutValentino

Anbefalte innlegg

Oppdaget for ca. 2 dager siden noe jeg først trodde var krampe eller smerter pga. forkjølelse langt bak i munnen, i "kinnene".

Nå derimot så har jeg merket et økt ubehag med smerter som jeg er veldig sikker på skyldes en visdomstann der baki som går totalt amok!

Det føles faktisk som om visst tannen bare vokser 0000000,0001mm mer, så vil tannen befinne seg i HALSEN, og jeg tror faktisk ikke at jeg vil klare å holde ut dette ekstreme ubehaget + smertene helt frem til neste uke.

Jeg lurer derfor på om dette er noe man kan dra på legevakten med? Kan man få trukket visdomstenner der?

Tenker jo at det ville være bedre enn at visst jeg trekker den selv i løpet av helgen. Evt. risikere at denne skal gi infeksjon eller andre komplikasjoner.

Skal faktisk ikke mye til nå før den blir så stor at jeg enten vil kveles, evt. brekke meg konstant pga. dens beliggenhet..

Fullt mulig at jeg også har en form for infeksjon eller lignende pga. visdomstannen..

Er nemlig en del "syk" med noe som godt kan være symptomer m/feber + mer.

Jeg er også ALDRIII syk og er nå "tilfeldigvis dette nå mens jeg har disse "tannproblemene".

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sterke smerter er noe man ALLTID kan dra til legevakten med, uansett hvor du tror de kommer fra.

Hvor høy feber har du? Har du frysninger? Har du hodepine eller stiv nakke? Er det hevelse (halsen, i munnen, på kinnet evt)? Har du dårlig smak/ånde? Har du trekt visdomstannen? Kan du se hele visdomstannen eller er den delvis dekt av slimhinnen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...