Soleil Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Fungerer i full jobb/studier, og ift venner/familie etc, men hverdagen er strevsom med sosialangsten, den generelle angsten, og tvangshandlingene Hvordan fungerer dere i hverdagen, og hva hjelper evt. på? Endret 6. februar 2015 av Soleil Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Fungerer i full jobb/studier, og ift venner/familie etc, men hverdagen er strevsom med sosialangsten, den generelle angsten, og tvangshandlingene Hvordan fungerer dere i hverdagen, og hva hjelper evt. på? Selv jobber jeg i 80% stilling, men ingen studier på siden. Takler rett og slett ikke skolegangen igjen De jeg kjenner som får medikamenter hos legen (på lovlig vis) mot angst er medikamenter som Valium/Vival, Sobril eller Rivotril. Disse er også avhengighetsskapene. Dette er de vanlig(st)e medisinene som legen skriver ut mot angst (folkeangst/sosialangst). Hvordan prosessen blir gjennom lege vet jeg ikke, men jeg sliter selv med folkeangst/sosialangst. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det mest effektive er vanligvis å bare la de vanskelige tankene/følelsene komme. Ikke kjemp imot eller legg stor vekt på dem. Når de flommer over deg - la dem gjøre det, og tenk at det går over. For det gjør det alltid. På denne måten får de ikke så tak på deg, og kan etter hvert både gå fortere over og komme sjeldnere. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det mest effektive er vanligvis å bare la de vanskelige tankene/følelsene komme. Ikke kjemp imot eller legg stor vekt på dem. Når de flommer over deg - la dem gjøre det, og tenk at det går over. For det gjør det alltid. På denne måten får de ikke så tak på deg, og kan etter hvert både gå fortere over og komme sjeldnere. Da jeg gikk til legen angående angstproblemene mine, spurte legen meg også om tvangslidelser. Skjønte først ikke hva problemene mine hadde med tvangslidelser å gjøre siden jeg ikke har dette problemet selv. Men legen anbefalte likevel å skrive ned ting som du tenker mye på/plager deg, ta med papirene du har skrevet ned på til legen. Dette var bare forslaget jeg fikk, men jeg sliter ikke med tvangslidelser som sagt så jeg har ikke akkurat "jobbet" så mye rundt det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå