Krig og fred Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hei. Jeg har en kjempefin lampe fra etterkrigstiden som ikke er jordet. Er det bare å kutte ledningen og skjøte på en jordet stikkontakt eller må jeg bytte hele greia inkludert der man skrur i lyspæra? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Det er vel godset til lampa som skal jordes. Ikke sokkelen. (?) 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 Det er vel godset til lampa som skal jordes. Ikke sokkelen. (?) Jeg har ikke peiling....hva er godset? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Lag til en forbindelse som går til godset. Altså, den delen av skroget på lampa som er ledende (metall). Har ikke noe med selve lampesokkelen å gjøre. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Det er vel godset til lampa som skal jordes. Ikke sokkelen. (?) Jeg har ikke peiling....hva er godset? Metallet lampa er laget av. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 Ok, men hva med selve stikkkontakten, er det bare å skjære av og sette på ny stikk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Du må bytte kabel også hvis det ikke er jordingsleder i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå