Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Trenger skiltlys, Volkswagen Passat 2000 STV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil du oppnå ved å erstatte de gamle glødepærene med LED?

Lys på biler skal være godkjent. Ettermontering av uoriginal belysning er ikke godkjent, og vil gi deg problemer på EU-kontroll. Og hva er vitsen? Spare et par watt? Det har i praksis ingen betydning for bensinforbruket.

Skift de ødelagte lyspærene med nye pærer av samme type. Du får dem garantert på merkeverksted eller kanskje på bensinstasjon.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvorfor det er viktig? Nei, det har jo seg slik at noen folk vil vell gjerne at bilen deres skal se litt bedre ut? ikke er det noe regel på LED skiltlys. Du får ha dine egne meninger, jeg personlig vil ha LED skiltlys, jeg var ikke ute etter meningen din om skiltlys, bare hjelp til og finne skiltlys.

Lenke til kommentar

Har aldri sett at det er ulovlig og ettermontere andre pærer i Skilt lyset, politiet tror jeg vil syntes det er positivt at vi bruker LED til skiltlys, da de vil se skiltene bedre. Tror ikke det skal være noe problem :)

Om du setter inn slike lys som gir et hardt og sterkt lys, så blir hverken Politiet fornøyd eller skiltet lettere å lese.

En av mine tidligere yngre arb.kollegaer var relativt irritert for at han fikk beskjed om å fjerne disse skiltlysene, rett og slett fordi de ikke er godkjent som Politiet sa. Han mente selv at det var dem, og fikk beskjed om å vise bilen (det var flere feil på denne bilen her). Skiltlysene lot han være, men de var det bare å skifte ut etter endt kontroll om han skulle beholde skiltene (i tillegg til mange andre feil han måtte utbedre). Så både Politiet og Biltilsynets kontrollører var enige om at de ikke var lovlige, men hvilke lover og regler de viser til vet jeg ikke.

Hva det endte med tilslutt vet jeg ikke, for han sluttet bare helt plutselig på jobben til alles store overraskelse.......

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Det får vell bare være, spørs alt ettersom hva slags rass av et politi du møter på, jeg syns skiltene er lette og lese med led lys, bilen ser penere ut med det, jeg skal ha det skiltlyset. Noen som kan hjelpe meg? eller skal vi fortsette og diskutere lover og regler.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...