ExpensiveGameFinder Skrevet 6. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2015 så jeg har nå en 120 gb i min stasjonære pc. I laptoppen min har jeg en 250gb disk. Så jeg lurte på, kan jeg ta den 120gb disken inn i laptoppen og bruke recovery på den, også sette laptoppens hardisk inn i den stasjonære og bruke recovery usben som jeg lagde til den? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2015 Om det funker mtp software reinstallation på begge. Om det fortsatt vil funke på den stasjonære med reinstall og om det funker med reinstall på laptoppen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Hva ønsker du å oppnå? Ønsker å du gjenopprette filer på en tapt disk? Da er det korrekt å ta ut disk fra maskin-1 og sette den i maskin-2 for å så starte en recovery prosess på maskin-2 mot disk fra maskin-1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Beklager for dårlig norsk skal prøve på nytt Disk 1:250gb/laptop Disk 2:120gb/desktop Jeg lurte på om jeg kan bytte om de så fekkefølgen blir slik: Disk1:250gb-desktop Disk 2:120gb-laptop Jeg har fecoveryplatene til laptoppen så kan jeg bruke de på 120gb disken der det allerede er sindows 8 nå. Og om jeg kan bruke windows 8 platen på 250gb disken så jeg får den til desktop, men det er innstalert w10 der nå. Og går dette uten noe krøll med activation key etc? Lenke til kommentar
wyswyg Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Det blir det samme som om du skulle bytte hd i en maskin og gjenopprette fra recovery-cd bare dette gjelder 2 pc-er. Har aldri gjort det, men kan ikke skjønne annet enn at det vil gå helt utmerket Men jeg vet noen recovery lager sin egen partisjon, og da kreves en viss størrelse (kanskje), tviler på det er utbredt nå. Det var sånn på en acer P4 , altså lenge siden Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Men jeg har w10 på 250gb disken, vil det funke å reinstalere windows 8 på den på desktoppen myp activation key og alt det der? Og min gamle toshiva sine recoveryer krever minst 120gb hardisk og hardisken er på 120 men man kan bare bruke 111 funker det? Lenke til kommentar
wyswyg Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Men jeg har w10 på 250gb disken, vil det funke å reinstalere windows 8 på den på desktoppen myp activation key og alt det der? Og min gamle toshiva sine recoveryer krever minst 120gb hardisk og hardisken er på 120 men man kan bare bruke 111 funker det? Betyr ikke noe hva som er på disken nå, den formaterer du, så glem det Jeg har byttet hd og brukt recovery, det var den gang xp, gikk helt fint med lisensen Om den blir for liten, eller om det spiller noen rolle vet jeg ikke, men tror det ikke, tror såpass at jeg ville prøvd. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ok Men kan jeg bruke samme lisens på ny hardisk men på samme pc? Lenke til kommentar
wyswyg Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ok Men kan jeg bruke samme lisens på ny hardisk men på samme pc? Er 99% sikker på det, men så lenge jeg har bare gjort det på xp, ... Vil tro det er mange som kan svare 100% sikkert på dette Vertfall nå som spørsmålet ditt er så klart :) Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ok hadde vært fint og være 100% sikker. Takk for all hjelp, hvis noen kunne sagt om dette stemmer med hånden på hjertet hadde det vært fint Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ok hadde vært fint og være 100% sikker. Takk for all hjelp, hvis noen kunne sagt om dette stemmer med hånden på hjertet hadde det vært fint Bytte disk anses ikke som ny PC når det gjelder flytting av windows lisenser. Nytt hovedkort derimot gjør det.Windows aktivering derimot er innviklet . Den skaper en unik hash verdi av maskinen den aktiveres på og os disk volume id inngår i hash. Så windows aktiveringen vil detektere bytte av os disk men vil la deg reaktivere. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ok hadde vært fint og være 100% sikker. Takk for all hjelp, hvis noen kunne sagt om dette stemmer med hånden på hjertet hadde det vært fint Bytte disk anses ikke som ny PC når det gjelder flytting av windows lisenser. Nytt hovedkort derimot gjør det.Windows aktivering derimot er innviklet . Den skaper en unik hash verdi av maskinen den aktiveres på og os disk volume id inngår i hash. Så windows aktiveringen vil detektere bytte av os disk men vil la deg reaktivere. så med andre ord. Det vil funke å bruke laptop disken på desktoppen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 En disk er en disk. Alt kommer an på hva recovery opplegget ditt aksepterer. Og "vi" kan ikke forutsi det. Windows image backup/recovery er ikke låst til partisjons og disk størrelse. Oem produsentens skript i recovery partisjoner kan være det. Et eksempel er Acer erecovery basert/laget med acronis. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Du må ha et tredje media for hver os installasjons backup/recovery .Enten i form av DVD plater eller et eller flere eksternt disk drive. Du kan ikke bare bytte om på to disker. Du kunne godt vært litt mere spesifikk med hva disse recovery du omtaler faktisk er i detalj. Det finns et utall løsninger/produkter. Endret 7. februar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 ok. jeg har en 840 evo som har w10 i laptoppen. Jeg tenkte jeg skulle bytte denne disken med kingston 120 gb i desktoppen. Altså innstalere clean os med 840 evoen på desktoppen, om det funker med samme key som første gang. og om jeg kan sette kingstonen inn i laptoppen å bruke recovery cdene som fulge med pcen der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ja det burde funke om ikke laptoppens recovery DVD sett skal ha en viss disk størrelse. Hvis den gjør det kan du sette inn den originale harddisken i den og migrene dens OS til SSD etterpå. Desktopen er ikke recovery men reinstallasjon. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Ja det burde funke om ikke laptoppens recovery DVD sett skal ha en viss disk størrelse. Hvis den gjør det kan du sette inn den originale harddisken i den og migrene dens OS til SSD etterpå. Desktopen er ikke recovery men reinstallasjon. og med reinnstallasjon kan jeg brukje samme activation key som første gangen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Hvis du har ditt på det tørre med windows lisenser har du ingenting å bekymre deg for. Får du ikke aktivere ringer du telefonen for phone aktivering. Som sagt er skifte av disk ikke ansett som ny PC. (oem lisenser gir ikke brukeren lov å flytte lisens til annen/ny PC) Er lisensen retail har du uansett lov å flytte lisensen. Og en lisens kan kun være aktivere på en PC selvfølgelig. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Hvis du har ditt på det tørre med windows lisenser har du ingenting å bekymre deg for. Får du ikke aktivere ringer du telefonen for phone aktivering. Som sagt er skifte av disk ikke ansett som ny PC. (oem lisenser gir ikke brukeren lov å flytte lisens til annen/ny PC) Er lisensen retail har du uansett lov å flytte lisensen. Og en lisens kan kun være aktivere på en PC selvfølgelig. ok takk anbefaler du meg og kjøre install på desktop eller laptop først? ettersom jeg ikke vet om det er noe lagringsplass krav. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2015 Hvis du har ditt på det tørre med windows lisenser har du ingenting å bekymre deg for. Får du ikke aktivere ringer du telefonen for phone aktivering. Som sagt er skifte av disk ikke ansett som ny PC. (oem lisenser gir ikke brukeren lov å flytte lisens til annen/ny PC) Er lisensen retail har du uansett lov å flytte lisensen. Og en lisens kan kun være aktivere på en PC selvfølgelig. og ja, jeg har fullversjon av w8.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå