Gå til innhold

Er CDon en brukbar butikk?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et stort gavekort for CDon. Men dessverre er alle de artiklene som er priset rett utsolgt. Det gjelder f.eks. en ekstern harddisk uten forventet lagerdato, og et enkelt kamera som forventes på lager igjen om 16 år!!:

 

cdon.png

Ellers er ikke det spesielt gode priser, ikke en gang på det de kaller "outlet". Skal jeg prøve å fikse et gavekort et annet sted? Hva er deres erfaringer?

Endret av knosemjau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt problemer med CDON, men har aldri trengt å kontakte kundeservice i ettertid, da det aldri har vært noe galt med det jeg har bestilt. Hvem som helst kan levere en vare, men det som skiller bra og dårlige butikker er servicen i ettertid hvis det blir noe galt. Tråden Dapp47 linker til er et eksempel på servicen. Merk at det er ETT eksempel :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har bestilt en del fra CDON opp gjennom tidene.

 

Eneste negative, var at jeg bestilte noen DVD'er og bøker godt innen fristen for å få de levert til jul. DVD'ene kom frem i tide, mens bøkene kom i romjulen.

 

Ellers har jeg hatt én angrerett hos CDON på et dyrt headsett. Det tok riktignok 14 dager fra jeg sendte tilbake varen, men pengene kom på konto uten noen problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er pga forskjellige lager, bok-varehuset er da lenger unna med annen trafikk osv.

 

Gpuer eller ting man belaster hard som kanskje vil kreve en rma på komponenter man ikke klarer seg uten , så vil jeg si det er en risiko.

RMA betyr 1-2 uker for å vente på brev med tollpapirer, så skal det sendes og oppbevares i tollen bege veger før man får det.

Mine 3 rmaer dit har en snitt-tid på 2 mnd.

Komplett har en snitt-tid på 8 dager(21 rma)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode råd! Skal vente litt om de greiene jeg har sett meg ut blir tilgjengelige igjen. Ellers er det to ukers angrerett på gavekortet også.

 

@wyswyg, jeg har en tab med denne åpen også. Men merk at den er 300kr eller 35% dyrere. Langt ifra det samme gode tilbudet altså...

Lenke til kommentar

Takk for gode råd! Skal vente litt om de greiene jeg har sett meg ut blir tilgjengelige igjen. Ellers er det to ukers angrerett på gavekortet også.

 

@wyswyg, jeg har en tab med denne åpen også. Men merk at den er 300kr eller 35% dyrere. Langt ifra det samme gode tilbudet altså...

Så er jo den 4 tb. den andre 3 tb

300 for 1 tb :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en del filmer (både DVD og blu-ray) samt ett par bøker fra CDON opp gjennom årene. Jeg har aldri hatt noen særlige problemer. En gang glemte de å sende ved en film som jeg hadde bestilt, så jeg ga beskjed om dette og da fikk jeg den manglende filmen etter noen dager. Da fikk jeg en rabattkode på femti kroner som "plaster på såret"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke hatt problemer med Cdon de ganger jeg har handlet der.

Bare helt greit, var raske med forsendelse også.

 

Komplett.no handler jeg ikke hos lengre, heller ikke Mpx som har samme eier, etter deres utspill om tollfri handel fra utlandet i fjor.

 

Har vel handlet for 10.000 siden fjor sommer hos Elkjøp som er ett bra alternativ til komplett.no

Får også suplere med andre tilbydere, må ha oversikt over hvor en handler og legger igjen pengene

Lokale butikker er også "svartelistet".

Mener folk bør bli mye mere bevist om hvor man legger igjen sine kroner.

Dette både politisk, miljømessig og av andre årsaker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...