OPL Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Startet med at jeg abonnerte på illustrert vitenskap, etter en stund fikk jeg også abonnering på gjør det selv bøker uten at jeg kan huske at jeg bestilte det. Jeg betalte dette uansett og sa opp begge abonnentene, da skulle de sende meg "sluttfaktura" som de kalte det. Nå har jeg igjen fått en ny abonnering av en årbok jeg aldri har hørt om. Hva burde jeg gjøre nå? Kan jeg bare vente til det blir inkasso så bestride kravet? Jeg vil ta det til retten hvis jeg må da det har gått litt for langt syns jeg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Kan være en litt ivrig selger som setter deg opp på ting uten ditt samtykke. Mye rart av folk i slike stillinger. Sikker på at det ikke er noen som driver å sender inn dette i ditt navn ? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 Kan være en litt ivrig selger som setter deg opp på ting uten ditt samtykke. Mye rart av folk i slike stillinger. Sikker på at det ikke er noen som driver å sender inn dette i ditt navn ? Tviler på det da det var jeg som abonnerte på illustrert vitenskap først Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Dersom du har muntlig bekreftelse på oppsigelse av abbo. har du egentlig retten på din side, men det kan fort bli påstand mot påstand. Det beste er å ha noe å vise til, f.eks brev, eposter eller lydopptak hvor selskapet bekrefter din oppsigelse. Da kan du vente til du får inkassovarsel/krav før du tar kontakt med inkassobyrået (og presenterer hva du har av "bevis"). Lenke til kommentar
3irik Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Krev å få returlapp, send tilbake hva enn det er du har fått, også kan du bestride evt. Krav. Så lenge du beholder varen så har de noe de kan "ta deg på" Om det skulle havne i forliksrådet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Oppsigelse via epost bør fungere godt som dokumentasjon. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Bonnier er kjent for å drive negativt salg i stor skala. Har faktisk vært kunde hos dem selv, uten å ha blitt utsatt for dette, men jeg kjenner flere som har det. En kar jeg bodde med tidligere måtte si opp abonnementet på "Komputer for alle" 4-5 ganger før de sluttet å sende bladet - som han heller aldri hadde bestilt i utgangspunktet. Klag til forbrukerombudet! edit: Og ikke betal en faktura for noe du ikke har bestilt før de evt. kan fremvise den angivelige bestillingen. Endret 8. februar 2015 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå