Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bonnier publication sender ting jeg ikke har bestilt

OPL

Anbefalte innlegg

Startet med at jeg abonnerte på illustrert vitenskap, etter en stund fikk jeg også abonnering på gjør det selv bøker uten at jeg kan huske at jeg bestilte det. Jeg betalte dette uansett og sa opp begge abonnentene, da skulle de sende meg "sluttfaktura" som de kalte det.

Nå har jeg igjen fått en ny abonnering av en årbok jeg aldri har hørt om. Hva burde jeg gjøre nå? Kan jeg bare vente til det blir inkasso så bestride kravet?

Jeg vil ta det til retten hvis jeg må da det har gått litt for langt syns jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en litt ivrig selger som setter deg opp på ting uten ditt samtykke. Mye rart av folk i slike stillinger.

Sikker på at det ikke er noen som driver å sender inn dette i ditt navn ?

Tviler på det da det var jeg som abonnerte på illustrert vitenskap først

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dersom du har muntlig bekreftelse på oppsigelse av abbo. har du egentlig retten på din side, men det kan fort bli påstand mot påstand.

Det beste er å ha noe å vise til, f.eks brev, eposter eller lydopptak hvor selskapet bekrefter din oppsigelse. Da kan du vente til du får inkassovarsel/krav før du tar kontakt med inkassobyrået (og presenterer hva du har av "bevis").

Lenke til kommentar

Bonnier er kjent for å drive negativt salg i stor skala. Har faktisk vært kunde hos dem selv, uten å ha blitt utsatt for dette, men jeg kjenner flere som har det. En kar jeg bodde med tidligere måtte si opp abonnementet på "Komputer for alle" 4-5 ganger før de sluttet å sende bladet - som han heller aldri hadde bestilt i utgangspunktet.

Klag til forbrukerombudet!

edit: Og ikke betal en faktura for noe du ikke har bestilt før de evt. kan fremvise den angivelige bestillingen.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...