Gjest Slettet+2534 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Uten å debattere påstandene som er flettet inn i denne listen så vil jeg si at dette er politik er grunnleggende enighet om ikke bare mellom AP og Venstre, men helt fra SV til FrP. Det er i dag ingen debatt om hvis vi skal sjenerøse velferdsordninger og en stor statlig sektor, men graderinger av disse. Selvfølgelig må man gjerne stemme på partier som står for en drastisk annerledes linje, men da snakker vi om rene prinsippstemmer på mikropartier som neppe vil ha noen innflytelse i Norge i den nærmeste fremtid, om noensinne. Ja du har selvsagt helt rett, dette gjelder ikke bare AP og Venstre men alle partiene som sitter på Stortinget i dag. Når det gjelder prinsippstemmer på mikropartier så må vi ikke glemme at dagens valgordning (utjevningsmandater + sperregrenser) gjør det utrolig vanskelig for nye parti å slippe til. Små partier får ikke noen mediedekning og de opplever at 'store' parti (de som har mer enn 4% oppslutning) stjeler deres stemmer. Dette er grovt urettferdig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Så vær advart; om du stemmer Venstre risikerer du at den liberale politikken de reklamerer for blir tilsidesatt eller drastisk moderert i siste liten og at du til slutt bare sitter igjen med en plastposeavgift som det eneste konkrete utfallet av stemmen din. Når det er sagt er det åpent spørsmål hva du skal stemme for i stedet. For meg er Venstre fortsatt det minste av flere onder. Og den avgiften mener mange miljøvernere er miljøfiendtlig, ettersom mange, meg inkludert bruker plastposer som søppelposer. Da blir de liggende på avfallsplasser og råtne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor denne gjengen med klovner får tillit år etter år vites ikke! Noen er endog klovner før de kommer i posisjon. De styrer best i opposisjon. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor denne gjengen med klovner får tillit år etter år vites ikke! Noen er endog klovner før de kommer i posisjon. De styrer best i opposisjon. Det hadde utvilsom vørt bedre om man hadd gjort som i Brasil, og faktisk sendt en klovn inn på Stortinget for å vise hva man syns om dem. Stem "Tiririca"! Det kan ikke bli værre enn det allerede er! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Det var da en danske som kom inn på tinget fordi han var mot motvind på sykkelstiene. FrP skulle sette Krekar på første fly ut av landet når de kom i posisjon og avskaffe bompenger. Nå håver Siv inn bompenger som aldri før. Vi kan si at hun lever godt på bommen Endret 11. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg er enig i at praksisen med utjevningsmandater er uheldig. Jeg tror ikke at demokratiet kan ta skade av å reflektere en større del av befolkningen. Kanskje enda verre er det at stemmer fra visse deler av landet teller mer enn fra andre. Med andre er det nok av demokratiske utfordringer å ta tak i. les partiprogrammet til venstre og AP. Har du hodet på rett plass så klarer du å konkludere med at alt er bullshit og lokkemat for å få deg til å stemme. Et godt eksempel er at alle borgerlige partier gikk til valg på å heve tollgrensa til minimum 400kr. Nå er den av ukjente årsaker hevet til kun 350kr. Forstå det den som kan. Hjelper ikke å love en hel masse, få flertall, og først da innse at man må utrede konsekvenser av alt man har lovet. Vi burde ha strenge lover mot slike løftebrudd! Hvorfor denne gjengen med klovner får tillit år etter år vites ikke! Dette var et av de verste eksemplene på at man unnlater å gjennomføre politikk som man både har gått til valg på og har flertall på stortinget for. Det stod kun på vilje. Jeg kjenner mange som ikke har noen klar politisk tilhørighet men som endte med å stemme på et av de borgerlige partiene pga. tollgrensa. Det holder ikke å plutselig komme med argumentet om at det vil skade norske næringsinteresser, for denne problematikken var noe alle var klar over også før valget. Stygt eksempel på lokkemat. Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Hmm, er veldig i tvil nå. Er medlem av unge venstre. Liker miljøpolitikken deres og har i grunnen vært enig i det aller meste, men har begynt å tvile litt, derav dette forumet. Er for et spleiselag, men synes de som ønsker det burde ha friheten til f.eks å ha skole privat. Ser ingen grunn til å avskaffe LO eller andre sånne organisasjoner. Noen må arbeide for arbeidernes rettigheter (men jeg er for den nye arbeidsmiljøloven, ironisk nok). Er hverken for eller mot DLD. Venstre vil også inn i EU og det er jeg enig i. Men er er mye mer enig i innvandringspolitikken til AP.. Jeg ligger vel egentlig veldig på vippen mellom disse to partiene, men vi har behov for sentrumspartier som holder de andre partiene litt igjen er vel mitt resonnement nå.. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hmm, er veldig i tvil nå. Er medlem av unge venstre. Liker miljøpolitikken deres og har i grunnen vært enig i det aller meste, men har begynt å tvile litt, derav dette forumet. Er for et spleiselag, men synes de som ønsker det burde ha friheten til f.eks å ha skole privat. Ser ingen grunn til å avskaffe LO eller andre sånne organisasjoner. Noen må arbeide for arbeidernes rettigheter (men jeg er for den nye arbeidsmiljøloven, ironisk nok). Er hverken for eller mot DLD. Venstre vil også inn i EU og det er jeg enig i. Men er er mye mer enig i innvandringspolitikken til AP.. Jeg ligger vel egentlig veldig på vippen mellom disse to partiene, men vi har behov for sentrumspartier som holder de andre partiene litt igjen er vel mitt resonnement nå.. Vi er i akkurat samme posisjon og tror mange andre er det også. Venstre gjør det vanskelig for seg selv og for velgerne å stemme på dem da de etter min mening er så "overalt" politisk. Liker den liberale delen samt miljøprofilen deres, samtidig så liker jeg ikke den usosiale delen. Spesielt når det kommer til arbeidslivet så føler jeg vi ofte begynner vi å nærme oss republikanere, noe jeg tror mannen i gata absolutt ikke vil komme godt ut av. Hadde jeg kunnet stemme en tredjedel Venstre, en tredjedel AP samt på enkelte deler av partiprogrammet til SV og Høyre, så hadde jeg gjort det.. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Ikke store forskjellen. Skulle både Støre og Trine Grand Skeie befinne seg i Lund Sverige der ett nytt amfiteater er bygd. Arkitekt ble tvunget til å bygge ett unisex toalett, der alle skal stå sammen i trengsla og gjøre sitt fornødne. I hvert fall bimmelim om ikke bommelom. Ikke heter det hun heller i Sverige men hen nå. Begge vil tyne uføre og minstepensjonister. AP via høyere skatter, høyere egenandeler, bortfall av fri tannlege for uføre med høyt medisinforbruk som skader tenner som f.eks. antibiotika. Venstre vil fjerne honnørrabbatten for pensjonister og uføre.. Astrid Juklestad synest det er skammeleg at ho skal sleppe billegare unna på grunn av alderen sin. http://www.nrk.no/sognogfjordane/pensjonist-vil-fjerne-pensjonistrabattar-1.12202522 Ett raskt søk på inntekt og formue viser at Astrid har over det dobbelte av gjennomsnittsinntekta i Førde som er ca. 255.000,- kr Hun har også over det dobbelte av hva som er snittet når det gjelder formue.......... Så her må minstepensjonister si takk til sine honnørrabatter grunnet Astrids ve og vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå