Rowdy Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Fokuspeking du tenker på, Nautica? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Fokuspeking du tenker på, Nautica? Det har du rett i Nå vet jeg hva focus peaking betyr etter litt google, det vil si at man får en markant beskrivelse/farge der fokuset er i et bilde. Endret 8. februar 2015 av Nautica 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Alle som lager speilløst utenom Nikon 1 har vel systemer som er bedre alternativ enn Canon EOS M3 hvor det knapt finnes objektiver å oppdrive Omtrent alle butikker jeg har sjekket i det siste har alle 4 objektene i sortiment så at de ikke er til å oppdrive er ikke riktig. Tror det han mente med at det er "knapt objektiver å oppdrive" er nettopp at 4 objektiv er et ganske latterlig lite utvalg. AtW Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Tirsdag 10/2 kl. 10 til 12 kan man sjekke ut Canon sine nyheter hos FotoVideo. Så som 5Ds/r, 750/760D, M3 og 11-24mm. Endret 9. februar 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Geek snack har gjort noen tanker rundt 5Ds som jeg synes oppsummerer noen av 5Ds fordeler/ulemper greit, bla. Ved bruk av 50mp fyller du opp et 16gb kort på under 30 sekunder. David Noton har tatt noen få bilder med 5Ds, kan sees på flickr. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Flere bilder tatt med 5Ds og r, denne gangen fra George Lepp. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) Imaging Resource førstehåndsinntrykk angående 5DsR, med div. iso-bilder. Endret 22. mars 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Imaging Resource førstehåndsinntrykk angående 5DsR, med div. iso-bilder. Nå har Imaging Resource tatt en dypere analyse av 5Ds R, fortsaatt Beta-versjon av kameraet. (Editor's Note: RAW files from this 50MP camera, as you can imagine, are very large. We've posted staight-out-of-camera JPEGs for the moment; RAW file downloads will be available tomorrow provided our ISP connection doesn't melt down in the process now. :-) Endret 6. mai 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Anmeldelser begynner å poppe opp: Techradar Photography Blog Petapixel ("Nifty fifties", dere liksom! ) The Digital Picture 5Ds R spesifikt (med forskjeller i detaljer og moire..) Ser ut til at 5Ds R kan få litt mer moire, men du må jobbe for det. Ellers det bittelille ekstra i skarphet. Heh - skulle gjerne hatt Olympus' glimrende algoritmer for å fjerne antialiasing-artifakter her. Endret 8. juli 2015 av Trondster 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Anmeldelser begynner å poppe opp: Og så var det DxO da... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Og så var det DxO da...Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ... Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ... Jeg ville heller sagt ut fra antall hestekrefter - relevant, men ikke en veldig stor del av totalen. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ... Jeg ville heller sagt ut fra antall hestekrefter - relevant, men ikke en veldig stor del av totalen. Ja, det virker hakket mer treffende AtW Lenke til kommentar
tow Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Og så var det DxO da...Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ... Du mener, DR har ikke noen betydning? Lenke til kommentar
HSP Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Og så var det DxO da...Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ... Du mener, DR har ikke noen betydning? Folk er jo forskjellige. For min del så tror jeg at alle fullformatkameraer som har kommet de siste 10 årene har god nok DR og høy nok oppløsning til at det ikke vil være avgjørende for hvilket kamera jeg ønsker meg. Henning Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Du mener, DR har ikke noen betydning? Nei, kun at DxoMark er mer eller mindre uten betydning. Problemet med ikke nok DR, er at hvis 12EV ikke er nok, så er det stor sjanse for at 14EV heller ikke er nok. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Og så var det DxO da...Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ... Du mener, DR har ikke noen betydning? Folk er jo forskjellige. For min del så tror jeg at alle fullformatkameraer som har kommet de siste 10 årene har god nok DR og høy nok oppløsning til at det ikke vil være avgjørende for hvilket kamera jeg ønsker meg. Henning Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at et eneste kamera i verdjen har "god nok DR", men det er vel vær sin smak Kamera har jo elendig DR. AtW 2 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at et eneste kamera i verdjen har "god nok DR", men det er vel vær sin smak Kamera har jo elendig DR. AtW Men allikevel finnes det folk som klarer å ta gode bilder - helt utrolig... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at et eneste kamera i verdjen har "god nok DR", men det er vel vær sin smak Kamera har jo elendig DR. AtW Men allikevel finnes det folk som klarer å ta gode bilder - helt utrolig... Synes ikke det høres spesielt utrolig ut. AtW Lenke til kommentar
tow Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Du mener, DR har ikke noen betydning? Nei, kun at DxoMark er mer eller mindre uten betydning. Problemet med ikke nok DR, er at hvis 12EV ikke er nok, så er det stor sjanse for at 14EV heller ikke er nok. Det er stor sjanse for at jeg har lyst til å vite at det ene kameraet klarer 12 og det andre 14, og at det kan ha betydning for valget av kamera. Du kan si det samme om oppløsning, og da kan man godt konkludere med at 8 Mpix er nok for "Det er stor sjanse for at 60 Mpix ikke er nok det heller, så da kan du like gjerne velge det med 8" 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg