Gå til innhold

Neste nintendo-konsoll?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er, hvordan skal de klare å vinne tilbake gamere?

Har de mistet så mange da? Begrepet "gamere" finner vi som regel på PC, og de spiller som regel ikke Nintendo spill. De som liker Nintendo sine spill, kjøper fortsatt Nintendo konsoller, og spiller spillene demmes. Virker som om du mener at alle er gått bort fra Nintendo.

Lenke til kommentar

Har de mistet så mange da? Begrepet "gamere" finner vi som regel på PC, og de spiller som regel ikke Nintendo spill. De som liker Nintendo sine spill, kjøper fortsatt Nintendo konsoller, og spiller spillene demmes. Virker som om du mener at alle er gått bort fra Nintendo.

"Begrepet "gamere" finner vi som regel på PC, og de spiller som regel ikke Nintendo spill."

:lol: :lol: :lol: :lol:

Har nesten ikke ord :wallbash: Jeg kan si deg, de som spilte "pong" i 70s tallet kan regnes som gamere :thumbup: Fortell meg hvorfor Nintendo gamere ikke regnes som gamere? de har mange spill som er like som man finner på Xbox, Playstation og PC? De har spill som går over nett, sist jeg sjekket så gikk nintendo maskin på strøm også.

Spørsmålet til "har de mistet så mange da"? her er svaret så obvious at man må være blod fanboy av noe får ikke se det. :realmad:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så klart har Nintendo mistet mange gamere. De ledet an i markedet en gang i tiden, nå har de en langt mindre markedsandel. Samtidig har markedet økt enormt, så i tillegg til å ha mistet mange, har de også klart ikke klart å 1) tekkes de nye gamerne og 2) ta vare på alle de nye kundene fra Wii-generasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Wii U har bra spillbibliotek? Siden når? Jeg har bare en håndfull spill av interesse til Wii U, og jeg har hatt den siden launch. Selv Wii har et langt større og bedre bibliotek, men det er mange lysår unna NES og SNES.

Hvordan få tilbake gamere? De kan jo begynne å satse på gamere. Drit i en elendig gimmick ingen vil ha, og gi oss bedre hardware og tredjepartsspill. Å få Bayonetta 2 eksklusivt var interessant, men hvorfor stoppe der? Hva om de f.eks fikk et partnerskap med Obsidian, så vi fikk mange Obsidian-spill eksklusivt til NX? Og om de absolutt må ha en teit gimmick som gamepaden til Wii U kan de legge den med som accessory, på samme måte som lyspistolen til NES. Da vet de at alle har tilgang til den, men få eller ingen spill vil kreve den heller. I beste fall vil noen spill utnytte den (inventory, kart osv), men vil man ha en vanlig kontroller får vi det. Og med vanlig kontroller mener jeg en "oppfølger" til NES og SNES kontrollerne.

Ellers kan de jo annonserte flere spill som neste Super Mario 3D (64, Sunshine, Galaxy osv), et nytt Zelda, et nytt 2D Metroid, et nytt F-Zero osv når de kommer med den offisielle annonseringen av maskinen. Selvsagt vil ikke alt være launchtitler, men noen vil være det, og noen vil være launch window (dvs noen måneder etter launch.) Legg til flere tredjepartsspill (nye, ikke bare gamle spill i reprise) og flere klassiske Nintendo-titler i anmarsj, så kan vi begynne å snakke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Wii U har bra spillbibliotek? Siden når? Jeg har bare en håndfull spill av interesse til Wii U, og jeg har hatt den siden launch. Selv Wii har et langt større og bedre bibliotek, men det er mange lysår unna NES og SNES.

Han skrev at biblioteket er "generasjonens beste", en påstand som holder vann, uavhengig av hvor godt du mener Wii Us spillbibliotek er. Faktum er jo at det står enda dårligere til i Playstation og Xbox-leiren. Det er imidlertid kun et tidsspørsmål før bildet endres. Det vil komme mange gode tredjepartsspill i år til de konsollene.

Ellers synes jeg Wii U-biblioteket er bedre enn det var på Wii.

Smash og MK 8 er f.eks. bedre på Wii U enn det var på Wii.

Wind Waker HD er fantastisk. Jeg har også tro på at det nye Zelda vil være bedre på Wii U enn det TP og SS var på Wii.

Fremtiden er imidlertid ikke så altfor lys på Wii U. Når det nye Zelda er kommet ut, skal jeg innrømme at det (i mine øyne) ikke er så mange spennende titler i vente.

Lenke til kommentar

Spikeren i kista kommer hvis de hopper på "the bandwagon" og lager nok en generisk, middelmådig x86-konsoll som PS4 og Xbone. De må enten lage noe som spiser begge de to sistnevnte til frokost eller så er de avhengig av annen "gimmick". Ikke bare for å få forbrukere til å kjøpe men også for å få utviklere til å bli interreserte i platformen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Disse generisk,middelmådig x86 konsollene. Og da spesielt PS4 er iferd i å bli den raskest solgte konsollen siden PS2. Så noe rett gjør dem da...

Jeg tror Nintendo kommer med en 3DS konsoll som er stasjonær og portabel. Og med VR. Tror ikke dem kommer til å satse på rå maskinkraft og ta opp kampen med XBO og PS4. Nintendo vil nok kjøre sitt eget løp...som alltid.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

"Begrepet "gamere" finner vi som regel på PC, og de spiller som regel ikke Nintendo spill."

:lol: :lol: :lol: :lol:

Har nesten ikke ord :wallbash: Jeg kan si deg, de som spilte "pong" i 70s tallet kan regnes som gamere :thumbup: Fortell meg hvorfor Nintendo gamere ikke regnes som gamere? de har mange spill som er like som man finner på Xbox, Playstation og PC? De har spill som går over nett, sist jeg sjekket så gikk nintendo maskin på strøm også.

Spørsmålet til "har de mistet så mange da"? her er svaret så obvious at man må være blod fanboy av noe får ikke se det. :realmad:

Nå var det noen som ble mad ser jeg ;)

Som jeg sa tidligere, er Nintendo den eneste konsollen som faktisk er noe poeng å eie ved siden av en PC sånn helt egentlig. De som ikke har PC derimot, har nok god nytte av kjeksboksen og ps4. Bare det, er et pluss til Nintendo.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk som du er så mad på Nintendo fordi du ikke får de Battlefield spillene dine(som fåes på 2 andre konsoller og en PC), og la meg spørre deg når i all verden du kjøpte en Nintendo konsoll for å spille 3djepartsspill? Hvertfall ikke derfor jeg kjøper Nintendo, da jeg får alt annet jeg trenger på PC.

Du kaller meg fanboy? Vel, ja jeg digger Nintendo, alltid gjort. Men jeg har en liste over ting jeg er missfornøyd med ja, som feks Mario party, der alle spillerne er i en bil(wtf liksom), fremdeles dårlig Online støtte(Smash bros spesielt, som jeg hadde Store forventninger til) pluss litt til.

Men la oss nå sette oss i Nintendo sine sko litt her også, noe du åpenbart ikke har gjort. Det er ikke bare og bare å lage ting alle blir fornøyd med til enhver tid, og alle selskaper går på en smell her og der.

Du har beskrevet ganske åpenbart at du ikke har likt Nintendo siden Gamecube, så jeg tror nok ikke Nintendo er vegen å gå for deg om du ikke ser noe positivt med dem i det hele tatt. Personlig tilgir jeg Nintendo for noen småfeil her og der, da det hender alle. Men Wii remoten, gamepaden og alt det kan du ikke si var en feil. Kanskje for deg ja, men ikke for alle, så pls slutt å snakk så nedverdigende om det hele tiden, det blir bare barnslig.

Hvordan få tilbake gamere? De kan jo begynne å satse på gamere. Drit i en elendig gimmick ingen vil ha, og gi oss bedre hardware og tredjepartsspill. Å få Bayonetta 2 eksklusivt var interessant, men hvorfor stoppe der? Hva om de f.eks fikk et partnerskap med Obsidian, så vi fikk mange Obsidian-spill eksklusivt til NX? Og om de absolutt må ha en teit gimmick som gamepaden til Wii U kan de legge den med som accessory, på samme måte som lyspistolen til NES. Da vet de at alle har tilgang til den, men få eller ingen spill vil kreve den heller. I beste fall vil noen spill utnytte den (inventory, kart osv), men vil man ha en vanlig kontroller får vi det. Og med vanlig kontroller mener jeg en "oppfølger" til NES og SNES kontrollerne.

Ellers kan de jo annonserte flere spill som neste Super Mario 3D (64, Sunshine, Galaxy osv), et nytt Zelda, et nytt 2D Metroid, et nytt F-Zero osv når de kommer med den offisielle annonseringen av maskinen. Selvsagt vil ikke alt være launchtitler, men noen vil være det, og noen vil være launch window (dvs noen måneder etter launch.) Legg til flere tredjepartsspill (nye, ikke bare gamle spill i reprise) og flere klassiske Nintendo-titler i anmarsj, så kan vi begynne å snakke.

WiiU har et ganske greit spillbibliotek nå, men klart det er mulighet for utvikling til enda mer. Som nevnt over, kjøper ikke jeg Nintendo for 3djepartsspill, nor jeg ikke skjønner at folk tydeligvis gjør?

Men å si at spill biblioteket til WiiU enda suger, det blir tåpelig. WiiU har mange bra spill nå, og har ikke noe spesielt mindre enn sine motstandere vil nå jeg si.

Spikeren i kista kommer hvis de hopper på "the bandwagon" og lager nok en generisk, middelmådig x86-konsoll som PS4 og Xbone. De må enten lage noe som spiser begge de to sistnevnte til frokost eller så er de avhengig av annen "gimmick". Ikke bare for å få forbrukere til å kjøpe men også for å få utviklere til å bli interreserte i platformen.

Nintendo sine spill er de beste synes nå jeg, så for min del trenger de ikke det. Nintendo magien er hvertfall det jeg vil ha ;) Om de skulle få fler 3djepartsspill, så er jo selvsagt ikke det noe negativt i det.

Disse generisk,middelmådig x86 konsollene. Og da spesielt PS4 er iferd i å bli den raskest solgte konsollen siden PS2. Så noe rett gjør dem da...

Jeg tror Nintendo kommer med en 3DS konsoll som er stasjonær og portabel. Og med VR. Tror ikke dem kommer til å satse på rå maskinkraft og ta opp kampen med XBO og PS4. Nintendo vil nok kjøre sitt eget løp...som alltid.

De lyktes jo med sitt eget løp på Wii, som solgte mye mer enn konkurrentene. Jeg har troen på at det kan gå igjen!

MEN, fortell meg nå, hvorfor klager dere så fryktelig på denne maskinvaren? Var ikke grafikken i MK8, Mario 3D World, WWHD god nok for dere??? Alldeles nydelig grafikk klarer wiiU å gi, så hva det er å klage på vet jeg ikke. At det kan bli bedre, ja klart, men husk at prislappen vil også bli deretter!

Klart at bedre maskinvare kunne vært kjekt, men noe behov foreløpig med den grafikken vi får servert i overnevnte spill, er det strengt tatt ikke nødvendig, er det vel?

Eneste jeg merker problemet med maskinvare, er i Co-Op i Hyrule Warriors. Der blir det ballegrafikk og vel så det, så der er jeg meget missfornøyd.

Som sagt, mange ting jeg er missfornøyd med, men la oss sette oss litt i Nintendo sine sko også en gang iblandt. Det er virkelig ikke lett å lage spillteknologi som alle blir fornøyd med, det går rett og slett ikke ann.

Lenke til kommentar

De kan ordne en avtale med Valve og være eksklusivt på SteamOS! *drømme*

Lenke til kommentar

mye rart

Mulig det bare er meg, men du virker litt historieløs. Mulig det er alderen? Jeg vokste opp med NES, og Nintendo var ikke bare "sin egen lille verden" før godt ut i N64-alderen. Nintendo var markedslederen i ti år, og hadde desidert flest og best tredjepartsspill. Sega kunne bare drømme om å nå opp her, og det tok jammen et par år før Sony tok dem igjen. Det var først nærmere 2000 at Nintendos valg med N64 og deres noe kjipe behandling av andre utviklere fikk alvorlige konsekvenser. GameCube var heller ingen svak konsoll; tvert imot var den på mange måter kraftigere enn PS2, og hadde andre tekniske fordeler, som fire kontrollerporter og var langt mer støysvak. Det var egentlig først med Wii Nintendo plutselig ble den lille raringen, med en svak konsoll med en sentral gimmick mange ikke likte.

• Liker 3
Lenke til kommentar

mye rart

Mulig det bare er meg, men du virker litt historieløs. Mulig det er alderen? Jeg vokste opp med NES, og Nintendo var ikke bare "sin egen lille verden" før godt ut i N64-alderen. Nintendo var markedslederen i ti år, og hadde desidert flest og best tredjepartsspill. Sega kunne bare drømme om å nå opp her, og det tok jammen et par år før Sony tok dem igjen. Det var først nærmere 2000 at Nintendos valg med N64 og deres noe kjipe behandling av andre utviklere fikk alvorlige konsekvenser. GameCube var heller ingen svak konsoll; tvert imot var den på mange måter kraftigere enn PS2, og hadde andre tekniske fordeler, som fire kontrollerporter og var langt mer støysvak. Det var egentlig først med Wii Nintendo plutselig ble den lille raringen, med en svak konsoll med en sentral gimmick mange ikke likte.

Eh, du har vel ikke lest noe av det jeg skrev? Jeg vokste opp med Snes, og jeg har hatt mye glede av alle konsollene siden den gang.

Du tar ikke stilling til noe av det jeg skrev, og quoter det som "mye rart", meget saklig må jeg si...

Kjøp deg en annen konsoll, så blir du vel fornøyd...

Lenke til kommentar

Eh, du har vel ikke lest noe av det jeg skrev? Jeg vokste opp med Snes, og jeg har hatt mye glede av alle konsollene siden den gang.

Du tar ikke stilling til noe av det jeg skrev, og quoter det som "mye rart", meget saklig må jeg si...

Jeg leser at du stiller deg uforstående til at folk vil ha tredjepartsspill på en Nintendo-konsoll. Det gir inntrykk av at du ikke kjente så mye til Nintendo før sånn omtrentlig Wii. Du sier du vokste opp med SNES. Vel, SNES hadde mengder av fantastiske tredjepartsspill. Det var liksom hele greia med den. Det er hevet over enhver tvil at det har gått nedover med spillutvalget på Nintendo-konsoller siden den gang.

Vi er forøvrig alle Nintendo-fans her. Hvorfor i all verden skulle vi ellers skrive i denne tråden, eller i det hele tatt kjøpe oss Wii U? Det er du som møter motstand fra stort sett alle, og det er du som hele tiden slenger ut påstander som den jeg siterer her. Slutt med det.

Lenke til kommentar

Eh, du har vel ikke lest noe av det jeg skrev? Jeg vokste opp med Snes, og jeg har hatt mye glede av alle konsollene siden den gang.Du tar ikke stilling til noe av det jeg skrev, og quoter det som "mye rart", meget saklig må jeg si...

Jeg leser at du stiller deg uforstående til at folk vil ha tredjepartsspill på en Nintendo-konsoll. Det gir inntrykk av at du ikke kjente så mye til Nintendo før sånn omtrentlig Wii. Du sier du vokste opp med SNES. Vel, SNES hadde mengder av fantastiske tredjepartsspill. Det var liksom hele greia med den. Det er hevet over enhver tvil at det har gått nedover med spillutvalget på Nintendo-konsoller siden den gang.

Vi er forøvrig alle Nintendo-fans her. Hvorfor i all verden skulle vi ellers skrive i denne tråden, eller i det hele tatt kjøpe oss Wii U? Det er du som møter motstand fra stort sett alle, og det er du som hele tiden slenger ut påstander som den jeg siterer her. Slutt med det.

Poenget er at Nintendo kommer til å fortsette med kreativiteten og prøve å revolusjonere måten vi spiller spill på, samt å lage Mario,Zelda osv som forøvrig er grunnen til at jeg kjøper konsollen. Alt annet tredjepartsspill får jeg på pc, Xbox og ps4. WiiU er ganske billig også nå, og selv om det for det meste kun er Nintendo titler å få, er den jo prisen verdt og vel så det.

Greit at Snes hadde mange "ikke Nintendo" spill, men det var uansett Nintendo spillene jeg har minner ifra. Rare hadde derimot mange ekstremt gode spill!

Lenke til kommentar

Det er vel ikke til å stikke under en stol at WiiU ville solgt mangedoblet om Fifa, NHL og CoD/BF var mulig å spille på konsollen.

"gimmicken" på WiiU syns jeg er helt grei. Den ødelegger ingenting, og er veldig funksjonell i visse spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...