Gå til innhold

Neste nintendo-konsoll?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er ikke om noe er en gimmick eller ikke, spørsmålet er i hvilken grad. Når det gjelder Wiimotes blir det naturlig å sammenligne med konkurrentenes styrespaker, som kun var moderate videreutviklinger med desidert lavere gimmick-faktor. Wiimotes førte med seg noen gameplaymessige nyvinninger, men for det meste er de bare et dårligere alternativ.

Dårligere alternativ? Jeg er ikke enig, og det er DIN mening. Det er ikke fakta at det var noe dårligere alternativ, Wtf?
Lenke til kommentar

Selv Nintendo synes åpenbart dette var en gimmick og et mislykket eksperiment, siden de valgte å ikke videreføre funksjonen til sin neste konsoll.

Slik uvitenhet gidder jeg faktisk ikke svare på. Wiimotes er faktisk en stor del av wiiU...

Hold deg til ps4'en din du ;)

Spar meg. Står en Wii U i TV-benken min, og ingen PS4. Wiimotes er ingen stor del av Wii U. De er en alternativ kontroller i en håndfull spill, og det er først og fremst fordi folk allerede har en del av dem. Absolutt alle jeg har prøvd bruker Wiimoten på en måte som er nærmere NES enn den er Wii (to knapper og et styrekryss), og ingen av dem krever kontrolleren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke om noe er en gimmick eller ikke, spørsmålet er i hvilken grad. Når det gjelder Wiimotes blir det naturlig å sammenligne med konkurrentenes styrespaker, som kun var moderate videreutviklinger med desidert lavere gimmick-faktor. Wiimotes førte med seg noen gameplaymessige nyvinninger, men for det meste er de bare et dårligere alternativ.

Dårligere alternativ? Jeg er ikke enig, og det er DIN mening. Det er ikke fakta at det var noe dårligere alternativ, Wtf?

Men når jeg argumenterer for min mening og du ikke gjør det, står min sterkere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men når jeg argumenterer for min mening og du ikke gjør det, står min sterkere.

Jeg kan godt forklare. Jeg synes Wii remotes er bra, fordi det tilføyer en følelse av mestring spesielt i fighting/adventure spill som Zelda Skyward Sword(Der var motion kontrollen helt sykt presis btw). I tillegg føles Tennis og den typen spill mye mer realistisk, og personlig synes jeg det er morsommere enn å spamme A for å slå.

Selv Nintendo synes åpenbart dette var en gimmick og et mislykket eksperiment, siden de valgte å ikke videreføre funksjonen til sin neste konsoll.

Slik uvitenhet gidder jeg faktisk ikke svare på. Wiimotes er faktisk en stor del av wiiU...

Hold deg til ps4'en din du ;)

Spar meg. Står en Wii U i TV-benken min, og ingen PS4. Wiimotes er ingen stor del av Wii U. De er en alternativ kontroller i en håndfull spill, og det er først og fremst fordi folk allerede har en del av dem. Absolutt alle jeg har prøvd bruker Wiimoten på en måte som er nærmere NES enn den er Wii (to knapper og et styrekryss), og ingen av dem krever kontrolleren.

Synes du gamepaden er dårlig da? Gjerne forklar hvorfor den er Bad.

Jeg synes den fungerer utmerket til å se hva du har av equipment i Zelda feks, og at du kan spille på kun den, eller spille 5 player i spill er faktisk bare positivt spør du meg. Vil gjerne høre hvorfor du/dere mener den er dårlig, da den også er den beste kontrollen(tenker da på comfort) jeg har holdt med mine hender(Bortsett fra gamecube kontrollen selvsagt). Men det er min mening.

Jeg er som sagt helt enig i at Wii remoten/paden burde være en valgfri option, noe som enda ikke er helt fikset.

Nå må dere slutte snart.

Vi diskuterer jo bare Nintendo :p

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Ja, i noen spill fungerer det tålig bra, da for det meste Nintendos egne titler. Men i all hovedsak synes jeg det blir et påklistret og mer tungvint alternativ som heller burde vært solgt som tilbehør. Problemet er at teknologien er litt for dyr til at folk ville kjøpt wiimotes til alle hvis de ikke måtte, det ser man jo på salget av tilsvarende utstyr til PS og Xbox.

Lenke til kommentar

Så vi er alle enig i at Wii og WiiU skulle hatt ProControlleren som "default" kontroller og solgt alle gimmicks som ekstra utstyr?

Du bare ignorerte hele det forrige innlegget jeg skrev til deg, for og igjen kalle Wii remote for gimmick?

Nei, vi er ikke "alle" enige om det. Gamepaden er mye bedre å holde enn en pro controller, og det at den har skjerm er bare positivt.

Du er definitivt ps4/xbox/pc fanboy, og det begrunner jeg med at du ikke har sagt en eneste positiv ting om Nintendo.

Lenke til kommentar

Tror de fleste vil være uenig med deg i at Gamepaden er bedre å holde i enn en pro controller, ikke at den er dårlig å holde, men blir fort litt unødvendig stor til vanlig bruk sammenlignet med pro controlleren som nærmest er perfeksjonert i form.

Jeg er derimot ikke helt enig med nagina som mener alt av standaroppsett i spill bør støtte pro-controlleren. Vet det koster mengdevis å kjøpe alle kontrollere til maskinen (har selv 4 wiimotes, 4 nunchucks, 4 classic og én pro controller), men samtidig liker jeg at Nintendo prøver nye måter man kan oppleve spill på.

Lenke til kommentar

Synes du gamepaden er dårlig da? Gjerne forklar hvorfor den er Bad.

Jeg synes den fungerer utmerket til å se hva du har av equipment i Zelda feks, og at du kan spille på kun den, eller spille 5 player i spill er faktisk bare positivt spør du meg. Vil gjerne høre hvorfor du/dere mener den er dårlig, da den også er den beste kontrollen(tenker da på comfort) jeg har holdt med mine hender(Bortsett fra gamecube kontrollen selvsagt). Men det er min mening.

Jeg er som sagt helt enig i at Wii remoten/paden burde være en valgfri option, noe som enda ikke er helt fikset.

Jeg har da ikke sagt et eneste ord om gamepaden? Leter du aktivt etter ting du kan være uenig i? For ordens skyld kan jeg si jeg synes gamepaden er helt grei, men for det meste overflødig. Den ligger greit å hånda og fungerer helt fint, men om jeg fikk valget mellom den og, tja, Pro Controller som standard, med lavere pris eller bedre ytelse på maskinen, ville jeg valgt det siste. Tenker litt av det samme angående DS/3DS, men der er iallefall skjermene nærme hverandre, og valget gir mening med tanke på kamskjelløsningen, som jeg synes er mye bedre enn en langt mer sårbare konstruksjonen til PSP/Vita.

Poenget mitt er at Nintendo lanserte Wii og Wiimotes som en slags revolusjon innen spillkontroll, og diskusjonen rundt dette har rast siden 2006. Jeg, og flere andre her, syntes ikke dette ga oss noe vesentlig nytt, og når Nintendo mer eller mindre velger bort bevegelseskontrollere for Wii U, gir det et signal om at Nintendo selv innser dette var et blindspor. Og før du protesterer, ikke et blindspor fra et objektivt perspektiv (om det finnes noe sånt), men et blindspor i at spillere flest foretrekker å trykke på en knapp fremfor å vifte med håndleddet.

Forøvrig, jeg synes du burde slutte å kalle folk PS4-fanboys bare fordi de kritiserer Nintendo.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Klart det er subjektivt hva man syntes var bra og ikke. Vi har alle forskjellige meninger om Wii remote osv var bra.

Poenget mitt var ikke at det ikke var greit at dere ikke likte det eller ikke.

Poenget mitt var at det er helt greit at vi mener forskjellig, men at det ikke er greit å si at ting sugde(Wii remote, gamepaden eller whatever) og fremlegge det som at det er fakta.

Helt greit å si "jeg synes ikke Wii remote var noe bra". Ikke greit å si "Wii remote sugde, og var ikke annet enn en gimmick for å få oss til å kjøpe Wii".

Det synes jeg blir for dumt, da mange likte Wii remoten også.

Blir som å diskutere android og iPhone. Begge fungerer, men noen liker/liker ikke.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å understreke subjektiviteten i et meningsutspill ved å si "jeg mener at" eller lignende. Alle skjønner hva det dreier seg om. Det går ikke an å mene noe sant, så man gjør seg ikke skyldig i noe falskneri. Jeg prøver ikke å erstatte den ekte meningen om wiimotes med min falske, for ingen av delene finnes.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener jeg så for en stund tilbake at Nintendo har kjøpt en ny teknologi, som de mest sannsynlig skal bruke i sin neste konsoll(dette var en artikkel i gamereactor). Det ble ikke gitt ut info om hva teknologien innebar, men det kostet visstnok millioner. Hva tror dere Nintendo kommer til å satse på neste gang?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg mener jeg så for en stund tilbake at Nintendo har kjøpt en ny teknologi, som de mest sannsynlig skal bruke i sin neste konsoll(dette var en artikkel i gamereactor). Det ble ikke gitt ut info om hva teknologien innebar, men det kostet visstnok millioner. Hva tror dere Nintendo kommer til å satse på neste gang?

Jeg tipper både mobil (ringe/SMS) + konsoll i en. Det blir episkt! Her et et eksempel (ikke ekte ennå)

15zjzhk.jpg

Utrolig praktisk å skyve toppdelen opp får å gjøre mobilen om til en spillkonsoll.

Den har også to circlepads (som New Nintendo 3DS ikke har, den har kun en på venstre side) etc.

Endret av Alink
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis fortsetter de innovasjonen sin(eller rettere sagt tilretteleggingen av eksisterende teknologi som simpelthen funker bedre, akkurat som Apple), men glemmer ikke at det er viktig med tradisjonelle kontroller og gode tekniske spekifikasjoner i bunn. Jeg digger at de går nye veier, og at det som oftest funker(styrekorset, analogstikke, dual screen, motion control etc...), men de har mistet 3rd part devs og mye goodwill blant gamere pga for svak teknologi. Misforstå meg rett, de trenger ikke bedre teknologi enn PC, current gen MS og Sony beviser det til det fulle, men de må være on par med konkurrentene. Cross platform er for viktig i våre dager til noe annet.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...