nagina Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Tru om det er mange som husker denne fan-made-trailer som mange trodde var real https://www.youtube.com/watch?v=Tnxy_MnwK1M ca 3:30 Mye mulig vi er der nå med teknologi, spesielt det som vises på video her. Spol 3:20. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Jeg må le litt når jeg leser at wiiU liksom enda har rævva spillutvalg. Hvor mange spill må til for at dere(som ikke engang liker Nintendo fra før), skal gå med på at utvalget er greit? Når det kommer til den kjeksboksen og Ps4, så finnes det faktisk nesten INGEN grunn til å eie en slik dersom du har en dugende PC hjemme. COD, BF og alt det der raklet får man nemlig til PC, med bedre grafikk og severdigheter. Med wiiU er ikke det tilfellet, da ingen Nintendo spill fåes til noe annet enn Nintendo konsoll. Dersom du ikke har pc, kan vel en ps4 eller en xbone være en grei løsning, men PC vil alltid være enklere og bedre enn ps4 og xbone uansett hvordan du snur og vender på det. Nintendo hadde litt lite utvalg når wiiU kom ut ja, men nå synes jeg konsollen har gjort seg fortjent og vel så det til sin relativt lave prislapp. Ikke glem at vi som faktisk hadde Wii har god nytte av wiiU også, pga bakoverkompatibilitet. Det er helt greit at dere har meninger om at Nintendo sine spill ikke er bra eller hva dere nå måtte være missfornøyd med, men slutt å si at konsollen suger osv og sammenlign med xbone og ps4 hele tiden. Akkurat som med Android(ps4 xbone fans) og Iphone(Nintendo fans) dette her. Alle nintendo forumene flommer over av negativitet fra xbone/ps4 fans, men det faktisk er ekstremt lite av det som skjer på den omvendte side. On topic: Synes Nintendo skal fortsette med Wii løsningen(Motion controls), og jeg håper også at de tar med Gamecube adapteren samt kontrollere videre til fremtidige spill, da gamecube kontrollen er en legendarisk kontroll andre ikke har vært i nærheten av å lage. De må begynne å innse at de ikke trenger masse ny teknologi for å få oss til å bli fornøyde(men noen syter jo uansett), det har de bevist med alle kvalitetsspillene som har kommet til alle konsollene(n64, GC, WII, WiiU). Jeg ønsker meg hvertfall kun spill med samme kvalitet som WW HD, Skyward Sword, Smash bros og den slags. Mario party 9-10 har de jo ødelagt helt. Plassert alle i en bil, noe som for min del fjerner det meste av stretegisk planlegging og konkurranse spirit. Kun minigames igjen der nå man kan ha glede av, så dette må snues på, ellers spiller jeg heller MP 4-7 på GC. Tror alle ps4/xbone fans dessverre har nådd inn til Nintendo med all klagingen sin. Nintendo har plutselig de siste par årene endre oppskriften på mange av de spillene som faktisk var perfekt som det var, og det tror jeg skylles all klagingen fra folk som ikke engang er intr i konsollen. Det er selvsagt ikke et fakta svar, men jeg har en stygg følelse av at det er det som har skjedd. Nintendo må begynne å gå sin egen vei igjen, som de har gjort i så mange år med brillianse. Det er ikke bra at de har snudd nå, MP 9 og 10 er som sagt et godt eksempel. Jeg kommer ikke til å spille de mye pga endringene som er gjort. Endret 18. mars 2015 av Enlightened Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Det kjekke med Wii U er at man har hele spillbiblioteket til Wii og ta av også, inkludert virtual console. Og alle spillsjapper som Game, Gamestop har haugevis av brukte Wii-spill i hyllene. Det er som om PS3 kunne spilt PS2-spill også. Endret 18. mars 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Håper i det minste Wiimote og annet slikt piss og vas uteblir fullstendig fra den neste satsningen til Nintendo, da er mye gjort 2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det største irritasjonsmomentet med Wii U er ikke utvalget, men prisene. Et to år gammelt PS-spill koster ikke fortsatt 500, for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ja, wiimote og det der kan bare reise, gimmick deluxe. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Altså, det og bare si at noe suger uten å begrunne det, er bare piss Wii remote gjorde spill mer realistisk, og de som klagde på dem, tror jeg for det meste er late. Altså det ble for tungt å ofre litt bevegelse i et spill. Mario tennis synes jeg ble ganske mye artiere og mer realistisk å spille med wii kontroll enn å spamme A/B for å slå. Skyward Sword beviste jo virkelig hva Motion plus kan gjøre, og den var jo bare sykt presis, men den sugde vel den også? Men gjerne si at jeg tar feil, men da skal det begrunnes hvorfor wii remotes var dårlige, og ikke bare "wii remote var bare piss". Nintendo bør hvertfall gjøre det mulig å bruke procontrolleren eller gamecube kontroller i alle spill i tillegg til wii remoten, slik at man kan velge det man liker best. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Never mind Endret 19. mars 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Wiimote er gimmick fordi det ble brukt til å selge produktet. Akkurat som 3D er på dagens TVer, gimmick deluxe. Du ser nu hvor mange som gikk på den smellen da Wii ble annonsert? for mange, tooo many. Jeg er blandt en av dem, skammer meg ikke, det var morsomt i begynelsen men foretrekker fortsatt vanlig kontroller som folk flest. (rettelse, tastatur/mus er bedre) Nintendo er ekspert når det kommer til gimmick, men det er jo det som selger, de selger for å tjene penger, WiiU failed, tablet greia var dessverre ikke det folk ville ha, gedigen bom. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Altså, det og bare si at noe suger uten å begrunne det, er bare piss Wii remote gjorde spill mer realistisk, og de som klagde på dem, tror jeg for det meste er late. Altså det ble for tungt å ofre litt bevegelse i et spill. Mario tennis synes jeg ble ganske mye artiere og mer realistisk å spille med wii kontroll enn å spamme A/B for å slå. Skyward Sword beviste jo virkelig hva Motion plus kan gjøre, og den var jo bare sykt presis, men den sugde vel den også? Men gjerne si at jeg tar feil, men da skal det begrunnes hvorfor wii remotes var dårlige, og ikke bare "wii remote var bare piss". Nintendo bør hvertfall gjøre det mulig å bruke procontrolleren eller gamecube kontroller i alle spill i tillegg til wii remoten, slik at man kan velge det man liker best. Skyward Sword ble absolutt en dårligere opplevelse for min del pga. motion kontrollere. Syns ikke det er godt nok og teknologien er ikke pålitelig nok til at jeg greier å nyte det skikkelig og det blir mye irritasjon innimellom. Finner ikke flyten og roen når jeg må sitte med slikt opplegg mellom hendene dessverre, kall meg gjerne gammeldags men jeg kan ikke fordra slike motion-controller I spill, enten det er Wiimote,Move eller Kinect tullet. I Wii sports og slike enkle spill er det ganske så morro og det fungerer jo bra, men der stopper det for min del. Har ingenting med å være lat..nå må du rulle inn og heller kanskje innse at du er over snittet glad I Nintendo, og tåle at folk er kritiske mot de. Jeg ønsker å sette meg ned med Zelda og slappe av, og det greier jeg ikke med vevingen og annet fjas. Det fungerer defintivt bedre enn i TP, der kontrollene var fullstendig påklistert og undøvendig. Jeg tror med hånden på hjertet at jeg kunne kost meg mere med SW med en helt ordinær kontroll Jeg sliter litt med å plukke det opp igjen utelukkene pga. jeg vet jeg må ta til takke med wiimoten. Forøvrig er jeg helt enig i at det burde være støtte for ordinære kontrollere i tillegg til motion-kontroll, da er vi alle dekket og fornøyd. Endret 19. mars 2015 av Mala Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Wiimote er gimmick fordi det ble brukt til å selge produktet. Akkurat som 3D er på dagens TVer, gimmick deluxe. Du ser nu hvor mange som gikk på den smellen da Wii ble annonsert? for mange, tooo many. Jeg er blandt en av dem, skammer meg ikke, det var morsomt i begynelsen men foretrekker fortsatt vanlig kontroller som folk flest. (rettelse, tastatur/mus er bedre) Nintendo er ekspert når det kommer til gimmick, men det er jo det som selger, de selger for å tjene penger, WiiU failed, tablet greia var dessverre ikke det folk ville ha, gedigen bom. Og igjen driver du og forteller at alt suger, men det er ingen begrunnelse hvorfor. Wii remoten var ny teknologi på lik linje med 3D(bare at 3D ikke klarte seg så godt i markedet), og kan derfor ikke regnes som en gimmick. Du må nok sette deg litt bedre inn i hva en gimmick er, siden hvis vi skal følge ditt eksempel av gimmick, vil all fremtidig teknologi være gimmicker. Du sier aldri noe positivt om Nintendo i det hele tatt som jeg ser, og du sier bare dritt om dem og begrunner ingenting. Gimmick eller ikke, det er ikke det som avgjør om konsollen er bra eller ikke... Du sier også at ingen ville ha Wii remote eller tableten. Hvor har du dette fra? Helt greit at du ikke likte det, men alle er ikke enig med deg! Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Altså, det og bare si at noe suger uten å begrunne det, er bare piss Wii remote gjorde spill mer realistisk, og de som klagde på dem, tror jeg for det meste er late. Altså det ble for tungt å ofre litt bevegelse i et spill. Mario tennis synes jeg ble ganske mye artiere og mer realistisk å spille med wii kontroll enn å spamme A/B for å slå. Skyward Sword beviste jo virkelig hva Motion plus kan gjøre, og den var jo bare sykt presis, men den sugde vel den også? Men gjerne si at jeg tar feil, men da skal det begrunnes hvorfor wii remotes var dårlige, og ikke bare "wii remote var bare piss". Nintendo bør hvertfall gjøre det mulig å bruke procontrolleren eller gamecube kontroller i alle spill i tillegg til wii remoten, slik at man kan velge det man liker best. Skyward Sword ble absolutt en dårligere opplevelse for min del pga. motion kontrollere. Syns ikke det er godt nok og teknologien er ikke pålitelig nok til at jeg greier å nyte det skikkelig og det blir mye irritasjon innimellom. Finner ikke flyten og roen når jeg må sitte med slikt opplegg mellom hendene dessverre, kall meg gjerne gammeldags men jeg kan ikke fordra slike motion-controller I spill, enten det er Wiimote,Move eller Kinect tullet. I Wii sports og slike enkle spill er det ganske så morro og det fungerer jo bra, men der stopper det for min del. Har ingenting med å være lat..nå må du rulle inn og heller kanskje innse at du er over snittet glad I Nintendo, og tåle at folk er kritiske mot de. Jeg ønsker å sette meg ned med Zelda og slappe av, og det greier jeg ikke med vevingen og annet fjas. Det fungerer defintivt bedre enn i TP, der kontrollene var fullstendig påklistert og undøvendig. Jeg tror med hånden på hjertet at jeg kunne kost meg mere med SW med en helt ordinær kontroll Jeg sliter litt med å plukke det opp igjen utelukkene pga. jeg vet jeg må ta til takke med wiimoten. Forøvrig er jeg helt enig i at det burde være støtte for ordinære kontrollere i tillegg til motion-kontroll, da er vi alle dekket og fornøyd. Tror du missforstår meg litt. Det er helt greit at du ikke likte motion eller den type kontroll. Det jeg reagerer på er at du skal ha det som et fakta svar at det er fjas. Om jeg ikke liker Android, skal jeg da si at Android suger og bør ikke kjøpes da det er elendig og fjas? Da havner jeg i en fjortis krangel med hvem sin pappa som er sterkest. Jeg understreker det igjen: helt greit at du ikke likte det, men det er ikke DÅRLIG og ikke FJAS. Det var bare ikke noe for deg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 På den annen side kan du ikke si at noe ikke er en gimmick bare fordi det er nyskapende (noe det kan diskuteres hvorvidt Wiimote var). "3D" er forøvrig en oppfinnelse eldre enn stempelmotoren, med god margin. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 På den annen side kan du ikke si at noe ikke er en gimmick bare fordi det er nyskapende (noe det kan diskuteres hvorvidt Wiimote var). "3D" er forøvrig en oppfinnelse eldre enn stempelmotoren, med god margin. Ser den, men da kan man jo kalle alt en gimmick, og det blir feil. Men gimmick eller ei, det var ikke det som var poenget mitt i forrige post Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Om jeg mener det er fjas og dårlig utført så står jo jeg for det. Det er helt klart det hemmer spillopplevelsen og gjør det dårligere enn det burde være for min del, og derfor blir jeg litt skuffet og oppgitt når Nintendo tvinger på deg ett sett kontrollere man kunne vært foruten. Du syns åpenbart at det ikke er det er så ille, og det er helt greit Endret 19. mars 2015 av Mala Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Om jeg mener det er fjas og dårlig utført så står jo jeg for det. Det er helt klart det hemmer spillopplevelsen og gjør det dårligere enn det burde være for min del, og derfor blir jeg litt skuffet og oppgitt når Nintendo tvinger på deg ett sett kontrollere man kunne vært foruten. Du syns åpenbart at det ikke er det er så ille, og det er helt greit Jeg er helt enig med deg i at det burde vært valgfritt. Kjipt å komme sliten hjem fra trening og skal kose seg meg bevegelsesspill xDPersonlig syns jeg de bør utnytte gamecube adapteren og innføre tidenes beste kontroll(altså GC kontrollen) som et valgfritt option. Det hadde jo vært konge om alle spill støtta begge Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 GC-kontrollen er herlig! De kunne gjerne kommet med en ny trådløs kontroller tungt basert på denne for min del, med en brukbar C-stikke! Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Selv Nintendo synes åpenbart dette var en gimmick og et mislykket eksperiment, siden de valgte å ikke videreføre funksjonen til sin neste konsoll. 1 Lenke til kommentar
protown Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Tror ikke du kan si Nintendo mener det er en gimmick fordi de ikke videreførte wiimotes til neste konsoll da det er nettopp det de har gjort. Blant annet krever Mario Party 10 wiimotes om du vil spille multiplayer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Spørsmålet er ikke om noe er en gimmick eller ikke, spørsmålet er i hvilken grad. Når det gjelder Wiimotes blir det naturlig å sammenligne med konkurrentenes styrespaker, som kun var moderate videreutviklinger med desidert lavere gimmick-faktor. Wiimotes førte med seg noen gameplaymessige nyvinninger, men for det meste er de bare et dårligere alternativ. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå