sedsberg Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg synes å minne at det er en måte å få overført de på, men de vil forsvinne fra Wii-en da. Lenke til kommentar
Rompel & Skinnrolf Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Dere kan være helt sikre på at Nintendo ikke kommer til å stå og se på mens andre aktører prøver seg fram med Virtual Reality. Nintendo har alltid hatt en sterk, dyrisk, nesten farlig drift mot VR og nå som det trolig er mulig å skape gode spillopplevelser med denne teknologien er jeg villig til å pante lillefingeren min på at deres neste hjemmekonsoll kommer til å bruke dette i en eller annen form. Men, de kommer til å gjøre dette på sin egen måte, hvordan blir spennende å se. Kanskje til og med den neste håndholdte kommer med VR inspirerte funksjoner? Pressen kan fleipe og kalle den VirtualBoy U, men om den er god nok så kommer latteren til å stilne etter hvert. Men trolig ville det å skulle lage noen spill som VR spill (som krever tilbehør) og noen spill som normale spill være en for dyr og ambisiøs satsning for Nintendo. Derfor virker det mer sannsynlig at ekte VR kun ville vært forbeholdt hjemmekonsollen. Men kanskje noe av VR-teknologien kunne være nyttig på en håndholdt. Den siste oppdateringen av 3DS'en inkluderer jo en sensor som følger med på fra hvilken vinkel du ser på skjermen fra. Jeg mener å ha lest at Nintendo har sagt at de søker å integrere hjemmekonsollene og de håndholdte bedre, men at de ikke kommer til å lage en konsoll som skal gjøre samme jobben. Men kanskje vi får en felles Virtual Console der du bare trenger å kjøpe et spill en gang og så eier du det i mange konsollgenerasjoner fremover? Det er lov å håpe og om de bare hadde satset på dette er jeg sikker på at de kunne tjene mange penger på å gjøre Nintendomaskinene enda mer attraktive. Nintendo har mange penger! Nintendo er fortsatt kreative! Nintendo har blitt litt sidrumpa i det siste... Men, jeg har fortsatt troen! Endret 6. mars 2015 av Rompel & Skinnrolf Lenke til kommentar
Rompel & Skinnrolf Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Nintendo sine spill ville ikke bli dårligere å spille på en Xbox,Playstation eller en PC. Jeg synes Nintendo tilogmed skulle lage spill til mobiltelefoner. 2D plattform spill ifra Nintendo på mobil hadde fungert som ei kule. Og solgt millioner på millioner av kopier. Dette hadde sikkert passet deg perfekt, men for Nintendo sin del så hadde det vært noe av det dummeste de kunne ha gjort. Så de kommer ikke til å gjøre det. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Dette hadde sikkert passet deg perfekt, men for Nintendo sin del så hadde det vært noe av det dummeste de kunne ha gjort. Så de kommer ikke til å gjøre det. Det hadde nok passe perfekt for flere en meg. La oss si flere millioner flere. Det er for dumt at vi må drive å kjøpe flere unødvendige maskiner for å spille diverse spill. Men nå begynner det heldigvis å skje ting med bla Steam Machines. Lenke til kommentar
Rompel & Skinnrolf Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Det hadde nok passe perfekt for flere en meg. La oss si flere millioner flere. Sikkert, men det ville allikevel være veldig dumt av Nintendo å satse bort alle pengene de tjener på å lage egne konsoller bare for å tjene "noen slanter" på mobilspill. På kort sikt kunnne de tjent mange penger, men på lang sikt ville de stå i fare for å tape masse på å miste konsollsalget sitt. Du husker sikkert hva som skjedde med SEGA? Nintendo ville nok klart seg langt bedre, men de hadde allikevel bare vært en skygge av seg selv om de sluttet å lage hardware. Endret 6. mars 2015 av Rompel & Skinnrolf Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Sikkert, men det ville allikevel være veldig dumt av Nintendo å satse bort alle pengene de tjener på å lage egne konsoller bare for å tjene "noen slanter" på mobilspill. På kort sikt kunnne de tjent mange penger, men på lang sikt ville de stå i fare for å tape masse på å miste konsollsalget sitt. Du husker sikkert hva som skjedde med SEGA? Nintendo ville nok klart seg langt bedre, men de hadde allikevel bare vært en skygge av seg selv om de sluttet å lage hardware. Nå tjener vel ikke akkurat Nintendo så mye penger lengre på WiiU da den selger ekstremt dårlig. 3DS derimot selger bra. Men det er selvf ikke gunstig å konkurrere mot seg selv. Noe dem ville gjort om dem solgte mobil spill. Ubisoft er et bra eksempel på å videreføre deres spill til mobil. Spill som fks Rayman Jungle Run. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Mobil / tablet market er ikke noe dum ide, tenk hvor mange som eier mobiltelefon nå for tiden. ALLE kunne kjøpt det = store penger. Flappybird, candycrush osv, de tjener no sykt på mobilspill. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Etter suksesser som N-Gage og Xperia Play tror og håper jeg det blir en stund til det dukker opp flere sånne. Mobiltelefoner skiftes gjerne ut langt oftere enn spillkonsoller, og med skikkelige kontroller blir de uunngåelig også ganske klumpete. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Noen tanker her også. Why the Next Generation of Gaming May See Only One Nintendo Console… http://nintendo3dsdaily.com/nintendoarticles/why-the-next-generation-of-gaming-may-see-only-one-nintendo-console/ En hjemmekonsoll som ser ut som en leke kunne Nintendo ha tjent på igjen, iallefall hadde jeg likt det. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Nintendo kommer med spill til mobil og nettbrett. Ingen overraskelse for min del. Men endel av dere må vel sitte å hyle av fortvilelse nå? http://kotaku.com/nintendo-teams-up-is-making-smartphone-games-1691865881?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Kunne ikke brydd meg mindre Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Nintendo kommer med spill til mobil og nettbrett. Ingen overraskelse for min del. Men endel av dere må vel sitte å hyle av fortvilelse nå? http://kotaku.com/nintendo-teams-up-is-making-smartphone-games-1691865881?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow Sikler ved tanken på ny konsoll. Gleder meg til å få vite mer. Mobilspill er ganske meh. Kan ikke si det engasjerer meg. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Ny konsoll hadde vært gøy, bare dem husker Metroid denne gangen. Mobilspill er bare trist. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Kan jo håpe forsiktig at dette fører til mer Wii U-funksjonalitet. Mulighet til å navigere spillsjappa på mobilen, f.eks., og kanskje også menyene på Wii U, og starte Netflix- og Youtube-innhold som man gjør med en Chromecast. Det er nok også en fordel at Nintendo står ganske nøytral på mobilfronten, og ikke har en OS-agenda på samme måte som MS har. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Wii U blir nok lagt død, tror de prøver å komme bort fra den fortest mulig. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det tror jeg ikke de tør, ikke så tidlig. Wii U hadde sitt beste år i 2014, med Kart og Smash, og svært mange kjøpte maskinen da. Om den nå plutselig blir lagt død mister Nintendo fort enorme mengder med goodwill, og de sliter allerede litt med det der. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 WiiU vil nok leve i flere år til. For min del så er det først nå en WiiU begynner å friste mer å mer. Utvalget av spill og kvaliteten er nå respektabel. Og så har vi jo guleroten Nintendo dingler foran nesa på alle.....et nytt Zelda spill. Tror WiiU salget kommer til å eksplodere i ukene rundt lansering av et nytt Zelda spill. Selvf ikke opp til nivå som XBO og PS4 opplever om dagen. Men allikavell så tipper jeg det får Nintendo og investorerne ene til å smile bredt. Time will show... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg har hatt mere glede av Wii U enn noen andre konsoller. Og nå spiller jeg primært på Wii U'n ift PC også. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Elefanten i rommet angående Zelda er jo at det hadde vært bedre på PS4 eller Xbone. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ja.... Nå har Nintendo gjort det ingen trodde dem ville gjøre. Begynt å lage mobil/tablet spill. At Nintendo spill finner veien til andre plattformer i fremtiden er ikke like utenkelig lengre... Derfor håper jeg at deres neste konsoll blir en 3DS som en kan koble til tv med en docking stasjon og en egen håndkontroller for TV bruk. Samt at denne nye 3DS maskinen får samme mulighet som Samsung sitt Gear VR. Og at dem kutter ut sine tradisjonelle stasjonære konsoller og går multiplatform på deres større mer grafisk tunge spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå