LarZen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Knapper ville vært bedre ja. Men at det er som du skriver, betydelig forsinkelse har jeg akkurat vist at det ikke er. Det føles som spillet reagerer umiddelbart idet du ønsker at spillet skal reagere. Det er nok endel teknisk bla bla som du linker til. Men når det oppleves som umiddelbar respons så har det ingen betydning. Igjen så viser klippet på forrige side dette klart. EDIT: Nytt klipp... Endret 13. februar 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Det kan være flere grunner til at du opplever det som umiddelbart, men det betyr ikke at forsinkelsen ikke er der. Programmererne har tatt høyde for begrensningen, du er kanskje vant til den, etc. Men den er et faktum, ikke bare "teknisk bla bla". Hvis vi ser videoen din i sakte film ser vi at tommelen begynner å bevege seg før bildet. http://www.youtubeslow.com/watch?v=PnQasRrC_ao Har i grunnen aldri spilt FPS på android, men lastet ned Dead Trigger 2 for å sjekke nå. Mener du skal være ganske motivert for å påstå at det ikke er noen forsinkelse mellom fingerbevegelser og spillet her. For eksempel er det en virtuell analogstikke med en prikk som viser retning. Hvis det ikke var noen forsinkelse å snakke om, ville det ikke vært mulig for meg å se den prikken. Men det er ingen sak å gjøre en sirkelbevegelse kontrolleren ikke klarer å holde følge med. Beleilig nok skjer angrepene automatisk, slik at forsinkelsen ikke ødelegger egen reaksjonsevne for mye. http://phandroid.com/2014/04/08/htc-one-m8-screen-latency-scores/ Her har vi en sammenligning over noen av fjorårets smarttelefoner. At Apple dominerer her viser at de er bevisst problemet og skjønner hvor mye det har å si for brukeropplevelsen. Når vi begynner å komme ned i 40 ms begynner ting å bli responsivt nok til mange moderne spill, men i plattformspill og andre sjangere der umiddelbar respons er alfa og omega er det fortsatt merkbart. Endret 13. februar 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) La til et nytt klipp i forrige innlegg. Er null problem å spille plattform spill også. Jeg nekter ikke på at det er tekniske begrensninger som lager forsinkelse. Men det oppleves ikke når du spiller. Endret 13. februar 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg lastet ned det spillet, og selv om forsinkelsen er langt mindre enn på FPS er den fortsatt merkbar etter mine sanser. Du ser det jo på den nye videoen din også, særlig før du passer på å gjøre bevegelsene dine så små som mulig. Og spillet er ikke i nærheten av like krevende som gamle plattformere, hvor forsinkelsen ville vært mer plagsom. Jeg tror du opplever det hvis du åpner deg for muligheten, men det har egentlig ikke så mye å si. At du ikke opplever det betyr ikke at jeg ikke kan oppleve det, at fenomenet ikke eksisterer eller at det er uten betydning. Som du ser på artiklene jeg har linket til er forsinkelse målbart, gjerne på et tiendedels sekund pluss, og det blir for dumt å fortsatt insistere på at det ikke kan ha betydning. Problemet er gjerne at det som gir pent bilde trekker i motsatt retning av hva som gir en responsiv enhet. Bilde selger bedre enn forsinkelse, men utviklingen ser ut til å gå i riktig retning. Endret 13. februar 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Er ganske følsom på input lag så når jeg ikke reagerer på det så tror jeg folk flest ikke vil gjøre det. Derfor jeg er litt bastant når jeg uttaler meg. Det oppleves veldig responsivt og noe jeg ikke har noe problem med å spille når jeg har behov for litt portabel spill tid. Så om Nintendo laget spill designet til mobiltelefon tror jeg det hadde blitt en gedigen suksess for Nintendo. Og som jeg er innpå i klippet så tror jeg at grunnen til at dem ikke gjør det er pga dem ikke vil konkurrere med seg selv og 3DS. Jeg tror ihvertfall at om Nintendo hadde laget spill til mobiltelefoner så hadde det blitt gøy,spillbart og det hadde solgt i bøtter og spann. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Det tviler jeg ikke på. Nintendo følger med i timen, og det går fint an å lage spill der input lag ikke har så mye å si. Men igjen, prøv å spille en gammel klassiker på smarttelefon, f.eks. Super Mario Bros. Why is touch responsiveness important?Touch responsiveness matters to the end user, such as in the case of gaming, swiping in lists or managing the launcher application. Even if users don’t notice (or don’t look for) system latency, user experience is better with less latency, which is why it’s so important to improve the responsiveness in devices. The less system latency there is, the snappier and faster the device will feel. http://developer.sonymobile.com/2014/07/02/understanding-touch-responsiveness-touchscreen-technology-series-2/ Poenget er at man ikke nødvendigvis merker input lag. Merkbar input lag er skyhøy. Men derfra til null er det fremdeles et stykke, som kan få stor betydning. Heldigvis ser det ut til at de fleste store produsentene har fått dette med seg. Til og med Samsung, som en stund lot til å ville bortforklare hele greia, har tatt opp konkurransen. Endret 13. februar 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg spyr når jeg ser at folk skriver: "WiiU blir Nintendo sin siste konsoll pga null tredjeparts støtte". Se på grafikken i mario kart, Super smash bros og Mario 3D world for eksempel. Synes dere virkelig at det er for dårlig grafikk??? Hva faen mer kan vi be om når vi får nydelig HD grafikk i klassiske Nintendo spill?(referer til grafikken dere klager på, altså maskinvare). Klart det hadde vært kjekt med litt ekstra maskinvare, men så må dere huske at prisen blir deretter også! Man spiller cod, Battlefield osv på pc, jeg skjønner ikke at noen gidder spille det på konsoll i utgangspunktet. Men dersom du absolutt må ha det på konsoll, så kjøp en ps4/xbone, hva er så vanskelig med det??? Neida, her kommer alle ps4/Xbox fanboyene og skal kritisere på en konsoll de egentlig uansett ikke har interesse for. Dette er som Apple og Android, kommer det ut en Apple post/artikkel så er alle android fanboyene der med engang og skal finne alle feil og skryte sitt eget opp i skyene. Kommer det en Android post/artikkel så er det få Apple fanboyer å se. Uansett, før dere begynner med hate. Vil dere ikke kjøpe wiiU pga at dere ikke får Battlefield, så kjøp en ps4! Nintendo lager kvalitets spill, og de får vi nå i nydelig HD grafikk, så jeg fatter ikke at folk aldri skal bli fornøyd med grafikken. Grafikkhore kalles det, og de blir aldri fornøyd. Det hadde vært kjekt med tredjepart spill ja, jeg ville ha tekken, og det lager de til wiiU. Dårlig online som nevnt, men gameplayet er helt likt Xbox/ps4. Personlig har jeg aldri kjøpt Nintendo konsoll for å spille Cod/BF, og det er nok bare å innse at ingen andre gjør det heller. Ikke noe tap for Nintendo dette synes jeg. Kjekt med tredjepart spill, men ikke et must. Endret 13. februar 2015 av Enlightened 2 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Som ihuga Nintendo-fan fra NES til i dag, savner jeg det store utvalget av kvalitetstitler fra 3rd part devs og innflytelsen Nintendo hadde før. Salg og markedsandel er ikke en dårlig ting. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg spyr når jeg ser at folk skriver: "WiiU blir Nintendo sin siste konsoll pga null tredjeparts støtte". Se på grafikken i mario kart, Super smash bros og Mario 3D world for eksempel. Synes dere virkelig at det er for dårlig grafikk??? Hva faen mer kan vi be om når vi får nydelig HD grafikk i klassiske Nintendo spill?(referer til grafikken dere klager på, altså maskinvare). Klart det hadde vært kjekt med litt ekstra maskinvare, men så må dere huske at prisen blir deretter også! Man spiller cod, Battlefield osv på pc, jeg skjønner ikke at noen gidder spille det på konsoll i utgangspunktet. Men dersom du absolutt må ha det på konsoll, så kjøp en ps4/xbone, hva er så vanskelig med det??? Neida, her kommer alle ps4/Xbox fanboyene og skal kritisere på en konsoll de egentlig uansett ikke har interesse for. Dette er som Apple og Android, kommer det ut en Apple post/artikkel så er alle android fanboyene der med engang og skal finne alle feil og skryte sitt eget opp i skyene. Kommer det en Android post/artikkel så er det få Apple fanboyer å se. Uansett, før dere begynner med hate. Vil dere ikke kjøpe wiiU pga at dere ikke får Battlefield, så kjøp en ps4! Nintendo lager kvalitets spill, og de får vi nå i nydelig HD grafikk, så jeg fatter ikke at folk aldri skal bli fornøyd med grafikken. Grafikkhore kalles det, og de blir aldri fornøyd. Det hadde vært kjekt med tredjepart spill ja, jeg ville ha tekken, og det lager de til wiiU. Dårlig online som nevnt, men gameplayet er helt likt Xbox/ps4. Personlig har jeg aldri kjøpt Nintendo konsoll for å spille Cod/BF, og det er nok bare å innse at ingen andre gjør det heller. Ikke noe tap for Nintendo dette synes jeg. Kjekt med tredjepart spill, men ikke et must. Det er ikke mangel på selvinnsikt i innlegget ditt ihvertfall. Det var ironi om du ikke tok den. Et meget nøytralt syn på det hele. Og ikke minst tegn til stor forståelse rundt det økonomiske rundt hele WiiU produktet pr dags dato. Og ja...det var ironi igjen... Som ihuga Nintendo-fan fra NES til i dag, savner jeg det store utvalget av kvalitetstitler fra 3rd part devs og innflytelsen Nintendo hadde før. Salg og markedsandel er ikke en dårlig ting. Noen av dem beste spill minnene jeg har ifra Nintendo konsoller har vært tredjepart. Spill som Eternal Darkness, Golden Eye,Perfect Dark,Banjo Kazooie,Star Wars: Shadows of the Empire,Resident Evil osv osv... Endret 13. februar 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Aye, nettopp. "På Nintendo spiller man Nintendo!" er en regle som defensive apologeter kommer med nå, men det har ikke alltid vært sånn. Lenge var faktisk Nintendos konsoller absolutt best på dette. Problemet er at tredjepartsstøtten hos Nintendo, på grunn av en serie brølere man fint kan tilskrive dem selv, har blitt dårligere og dårligere med årene. Tredjepartsstøtten er dårlig på Wii og Wii U, men den var sånn tålig grei på Nintendo 64 og GameCube, og kjempegod på NES og SNES. Noen av dem beste spill minnene jeg har ifra Nintendo konsoller har vært tredjepart. Spill som Eternal Darkness, Golden Eye,Perfect Dark,Banjo Kazooie,Star Wars: Shadows of the Empire,Resident Evil osv osv... For å pirke litt her: Det er bare to tredjepartsspill i den lista der, og det er Resident Evil (som forøvrig er en remake av et Playstation-spill) og Shadows of the Empire (som ble gitt ut av Nintendo). Alle de andre spillene ble laget av studioer helt eller delvis eid av Nintendo, og - som Shadows - ble også gitt ut av Nintendo. 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Men tanke på at 3DS selger som varmt hvetebrød vil Nintendo neppe gjøre noe særlig annerledes med det første. New 3DS blir nok siste i denne generasjonen, men vi får nok et nytt medlem i DS-familien snart. I teorien kan vi få hint om det allerede på E3 i år, men jeg tipper det annonseres neste år en gang. Wii 3 får vi nok dog neppe. Wii U er jo bra i seg selv, men navnet er for forvirrende for mange, og den ser jo kliss lik ut Wii (sammenligned med NES -> SNES -> N64 -> Gamecube -> Wii.) Neste generasjon er nok garantert i utvikling, men vil bli noe annet enn Wii. Det jeg håper på er faktisk Power Glove 2. Ikke som fast inventar, så klart, men at den kommer. Power Glove var noe møkk som knapt fungerte, men dette var for ganske lenge siden. Mye har skjedd siden da, og teknologien i dag er langt bedre enn den var på den tiden. Wiimote fungerer helt utmerket, spesielt med den motion+ greia, så en ny Power Glove i dag kan fungere svært bra. Spesielt om de kombinerer den med en ny Virtual Boy. VB fungerte heller ikke spesielt bra, men i dag har vi Oculus Rift og (snart) Project Morpheus. VR er blitt mer enn bra nok for de fleste allerede, så hvorfor kan ikke Nintendi hoppe på bølgen og lage sin egen? Tenk et Super Mario 64 laget fra grunnen opp for VR og Power Glove? Det hadde vært tøft. Litt off-topic håper jeg de også våger å oppdatere spillseriene sine. Senest i går spilte jeg Majora's Mask, og noe av det første som slo meg av en eller annen grunn var at det hadde vært konge om vi hadde fått et Super Mario X Zelda, og Zelda X Super Mario. Dvs vi kunne fått et spill i stil med Ocarina of Time, Majora's Mask osv satt til Super Mario-universet, og et Super Mario 64 satt til Hyrule. Det hadde vært interessant. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Men tanke på at 3DS selger som varmt hvetebrød vil Nintendo neppe gjøre noe særlig annerledes med det første. New 3DS blir nok siste i denne generasjonen, men vi får nok et nytt medlem i DS-familien snart. I teorien kan vi få hint om det allerede på E3 i år, men jeg tipper det annonseres neste år en gang. Hvorfor skulle komme med en ny generasjon håndholdt når nåværende selger, som du sier, som varmt hvetebrød? Det gikk tolv år mellom GameBoy og GameBoy Advance, og syv mellom DS og 3DS. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Vi er allerede oppe i tredje generasjon 3DS (fjerde om vi tar med 2DS), og selv om den fortsatt selger bra er det på tide å se fremover. Det er allerede fire år siden 3DS kom, så om de kommer med en ny tidlig neste år er det gått fem år siden sist. New 3DS er også kraftigere enn de andre, og har en ekstra stikke innebygd. Det kan tyde på at de jobber med en ny generasjon DS som har to stikker innebygd fra start. Vi vet noen spill kun vil støtte New 3DS. En grunn til dette kan være fordi de utnytter den andre stikken på en måte den gamle 3DSen ikke er i stand til, og enkelte spill som f.eks Kid Icarus er ikke spillbare for oss venstrehendte uten en Circle Pad Extension. Men tenk litt. Hvis de langer spill som krever en sekundær stikke og som kun funker på New 3DS burde det ikke være vanskelig å få dem til å fungere helt fint på neste generasjon. Dermed: Kjøper man New 3DS nå kan man spille alt som kommer til den, men venter man litt vil man gå glipp av noen spill på release, men man har til gjengjeld et langt større bibliotek til neste generasjon. Ikke glem at selv om 3DS selger som varmt hvetebrød nå, tok det over et halvt år før vi fikk spill til den da den kom. Det var ikke før Zelda: OoT det begynte å ta av, og selv da tok det lang tid før neste storselger kom. Om de bruker New 3DS som en overgang kan de dermed slippe å stresse så mye med å lage mange spill til launch med neste generasjon. Når det ser sagt regner jeg ikke med at den vil komme med det første. Jeg mener de heller hinter til den på E3, men den vil nok ikke komme i salg før tidligst til jul neste år. Da kan de starte med hype på E3 i år, før de virkelig tar av på E3 neste år. Da vil det i tillegg ha gått nesten seks år siden 3DS kom, så en ny generasjon er i aller høyeste grad på tide. Lenke til kommentar
Einelbraos Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Eg er veldig glad i Wii U-en min. Den har identitet, ganske mange feite, eksklusive spel, herleg grafikk og Nintendo-sjarme. Som mange andre nemner, så er det ikkje verre enn å kjøpe seg ein PS4/XB1 dersom ein ikkje er imponert over specsa til Wii U. Eg har Wii U pga. dei fantastiske spela den har. For meg er det ikkje så viktig at Wii U ikkje har like gode specs som eksempelvis PS4/XB1, men eg kunne kanskje ynskje det av den enkle grunn: at konsollen slapp å få så mykje tyn på grunn av maskinvara, som vidare kunne gjeve den betre rykte blant grafikk-onanistane, og kanskje også kunne seld meir? Men, kva veit eg, det blir berre synsing uansett. Den største skivebommen til Nintendo med Wii U, er uansett det tarvelege utvalet på Virtual Console. Fy flate! Eg dristar meg til å seie at det er "ingenting" i utvalet der. -Kva stoppar dei fra å pøse på med klassikarar frå snes, N64, GC etc.? Dei haddde tjent feitt! -Og, jada - det er nokre spel på VC, men det er så få spel og det er alt for lenge mellom kvart "store" spel-slepp. Ris på baken, Nintendo! Likar 3DS kjempegodt. Flott spelutval (om ein ser bort i frå VC - også her!) og i det heile; ein kosleg konsoll. Endret 6. mars 2015 av Einelbraos Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Du glemmer at det er bare å switche over til Wii Menu, så kan du bruke Wii eshop og VC spillene der. Lenke til kommentar
Einelbraos Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Du glemmer at det er bare å switche over til Wii Menu, så kan du bruke Wii eshop og VC spillene der. Har ikkje gløymt det; er sjølvsagt klar over at VC-biblioteket hjå Wii er gromt, og at ein kan spele det med Wii U, men for mange (enn kor idiotisk det høyres ut) er denne terskelen likevel for høg. Slå på Wii U. Velge Wii Menu. Finne fram WiiMote. Veive med hendene. Spele VC. -I motsetnad til: Slå på Wii U. Spele VC. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) En av grunnene til at Wii U sin VC er så slunken ift Wii er at lisensene til de andre konsoll-emulatorene ikke er gyldige lengre. Så de kan bare legge ut Nintendo-spill nå. Det er jo bare emulering og ROM's man kjøper egentlig, like greit å spille dem på PC med HDMI-kabel til TV'n og xbox-stikke. Endret 6. mars 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Einelbraos Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 En av grunnene til at Wii U sin VC er så slunken ift Wii er at lisensene til de andre konsoll-emulatorene ikke er gyldige lengre. Så de kan bare legge ut Nintendo-spill nå. Det er jo bare emulering og ROM's man kjøper egentlig, like greit å spille dem på PC med HDMI-kabel til TV'n og xbox-stikke. Einig. Poenget mitt er meir, at om Nintendo hadde gjeve ein innsats i å fyre på med spel på VC, så hadde det gagna salet til konsollen. Konsollen hadde hatt ein heilt anna relevans i dag, enn den har per no. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Feilpost Tydeligvis gammel nyhet...ler Endret 6. mars 2015 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
nagina Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Du glemmer at det er bare å switche over til Wii Menu, så kan du bruke Wii eshop og VC spillene der. Betyr det at jeg kan kopiere mine VC spill på Wii til WiiU? har forbanna mange old school spill på en av mine Wii maskiner. Helt gratis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå