Gå til innhold

Neste nintendo-konsoll?

Anbefalte innlegg

Det er vel nintendos egen feil at 3. parts spilla selger dårlig. De har fokusert for hardt på at det skal være en familievennlig maskin, og ikke lagt opp nok til de mer dedikerte spillerne (mangel på god online, eneste "voksenspill" jeg kan tenke meg er bayonetta). Det som skjer er at de spillerne som ikke bryr seg om mario bare ser på xbox eller PS som alternativer, da selger 3. parts spill på nintendo dårligere og støtten reduseres, og nintendo blir et enda dårligere alternativ.

Hvis ledelsen i nintendo bare får huet ut av ræva, så tror jeg de kunne fikset 3. partsstøtten

De trenger ikke 3dje parts spill. Personlig ville jeg kjøpt ps4 om jeg absolutt skulle spille cod osv.

Kvaliteten på Nintendo sine spill er noe du sjelden ser på andre spill, og Nintendo gjør det meste rett når de lager spillene sine(subjektivt).

"voksen" spill har Nintendo aldri satset på, og de selger fortsatt best, og personlig føler jeg de ikke har mistet kvaliteten på spill med årene. Hvorfor endre på noe som fungerer utmerket?

Slutt og klag på at dere ikke får cod og alle de der spilla til wiiU, det er ikke derfor man kjøper Nintendo konsoll uansett. Vil dere ha cod, Battlefield osv, så kjøper dere ps4/xbone. Enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt og klag på at dere ikke får cod og alle de der spilla til wiiU, det er ikke derfor man kjøper Nintendo konsoll uansett. Vil dere ha cod, Battlefield osv, så kjøper dere ps4/xbone. Enkelt og greit ;)

Er det som er poenget mitt. En kjøper ikke en WiiU pga andre spill en Nintendo sine egne. Derfor kunne dem like greit droppe å lage en ny konsoll etter WiiU om dem ikke endrer strategi og går aktivt ut etter tredjeparts utviklere ved å ha hardware som er i det minste konkurranse dyktige med andre konsoller.

Nintendo sine spill ville ikke bli dårligere å spille på en Xbox,Playstation eller en PC. Jeg synes Nintendo tilogmed skulle lage spill til mobiltelefoner. 2D plattform spill ifra Nintendo på mobil hadde fungert som ei kule. Og solgt millioner på millioner av kopier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å spille på mobiltelefon er som å plukke frø med boksehansker. Derfor de lager håndholdte konsoller.

Om du har et frimerke av en skjerm,potet fingrer og har levd under en stein dem siste årene så skjønner jeg godt hvor du kommer ifra.

Men for resten av oss så har det skjedd veldig mye på spill fronten når det kommer til mobiltelefoner. Er null problemer å fks spille et 2D plattform spill i god gammel Mario stil på en telefon.

Lenke til kommentar

De prøver jo å fikse det. Har du en Sony telefon kan du jo koble til ds4. Fungerer også med andre merker om du rooter tlf.

iOS har jo noen fjernkontrollere også. Med tanke på den vanvittige økningen i kraft på mobiler og nettbrett. Tror jeg på langsikt at det vil ta over. Hardware på mobiler/netbrett blir oppgradert hvert år så blir jo vanskelig å holde følge for håndholdte konsoller.

Problemet dog er alt over 14 kr på AppStore etc er "dyrt".

Men vi får se :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Fysiske knapper er helt klart best. Er ingen som nekter for det. Men det går fint å spille mange forskjellige spill på mobil idag. Tror fks Mario på mobil hadde blitt veldig bra jeg!

Her er Ocenhorn i sving..fungerer mer en bra nok til portabel spill stunder.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Selv om jeg er smått allergisk mot skjermknapper selv tror jeg ikke det er her hovedproblemet ligger. Nintendo ønsker å ta 4-500 kroner for et spill, og dette er rett og slett vanskelig å gjøre utenfor egen "walled garden", da folk er vant til langt billigere titler.

Lenke til kommentar

Det er vel nintendos egen feil at 3. parts spilla selger dårlig. De har fokusert for hardt på at det skal være en familievennlig maskin, og ikke lagt opp nok til de mer dedikerte spillerne (mangel på god online, eneste "voksenspill" jeg kan tenke meg er bayonetta). (...)

Hvis ledelsen i nintendo bare får huet ut av ræva, så tror jeg de kunne fikset 3. partsstøtten

Hva legger du i at Nintendo ikke har "lagt opp nok til de mer dedikerte spillerne"? Jeg ser du nevner god online, men kan ikke se annet.

Jeg tror at med du med "dedikerte spillere" egentlig tenker på mainstream-spillere (de som ønsker å spille Fifa/Cod/Battlefield osv med stadig bedre grafikk. Det er dette markedet Nintendo ikke ønsker å appellere til (maskinkraften er for svak), og derfor mister de tredjepartsstøtte.

Den eneste måten å vinne tilbake tredjepartsstøtten på er å ha tilsvarende maskinkraft som konkurrentene. Inntil Nintendo kommer med en sterkere konsoll kan ikke støtten vinnes tilbake, tror jeg.

Lenke til kommentar

Maskinkraft er nok viktig (målgruppen for disse spillene er nok målgruppen som bryr seg mest om grafikk og har det største behovet for et "voksent" image), men en annen utfordring er at folk er etablerte på PSN og Xbox Live. Det er ikke bare å bytte sånne på impuls; folk spiller på den plattformen omgangskretsen er på. Ved å tulle rundt i årevis har Nintendo latt konkurrentene etablere skikkelige miljøer på nett, og har en inderlig jobb foran seg om de skal klare å flytte folk nå.

Lenke til kommentar

Maskinkraft er nok viktig (målgruppen for disse spillene er nok målgruppen som bryr seg mest om grafikk og har det største behovet for et "voksent" image), men en annen utfordring er at folk er etablerte på PSN og Xbox Live. Det er ikke bare å bytte sånne på impuls; folk spiller på den plattformen omgangskretsen er på. Ved å tulle rundt i årevis har Nintendo latt konkurrentene etablere skikkelige miljøer på nett, og har en inderlig jobb foran seg om de skal klare å flytte folk nå.

Du har selvsagt et poeng, men overvurderer du ikke betydningen litt? Xbox 360 solgte for eksempel veldig bra, men jeg tror (utifra salgstallene) at mange xbox-spillere gikk over til PS4.

Husk også at det går 6-8 år mellom hver generasjon. Folk vokser veldig på disse årene- de får nye venner og nye interesser. Betydningen av å kunne spille med kompiser online endres kanskje også.

Når det gjelder meg selv har jeg ikke så mange venner som spiller Wii U. Det gjør selvsagt ikke noe i mitt tilfelle, da de fleste spillene på konsollen egner seg for sofa-spilling.

Da jeg eide en xbox 360 gjorde det ikke noe at de fleste hadde Playstation: Var det Fifakveld samlet jo alle seg hjemme hos vedkommende uansett. Jeg hadde en kamerat som hadde xbox. Det var tilstrekkelig dersom jeg ville spille noe coop online (Gears of War).

Lenke til kommentar

Grafikken er vel ikke tilstrekkelig forklaring på hvorfor Nintendo mangler 3.parts-støtte. Spill som Destiny, Shadow of Mordor og Far Cry 4 har alle kommet ut på PS3, en konsoll som har dårlige specs enn Wii U.

Forklaringen ligger vel heller i dårlig salg av Wii U konsoller, som gjør markedet mindre, og det faktum at Nintendos egne spill utkonkurrerer de typiske 3.parts-spillene i det lille markedet som er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å spille på mobiltelefon er som å plukke frø med boksehansker. Derfor de lager håndholdte konsoller.

Om du har et frimerke av en skjerm,potet fingrer og har levd under en stein dem siste årene så skjønner jeg godt hvor du kommer ifra.

Men for resten av oss så har det skjedd veldig mye på spill fronten når det kommer til mobiltelefoner. Er null problemer å fks spille et 2D plattform spill i god gammel Mario stil på en telefon.

Det har skjedd mye, men det gjenstår en del betydelige problemer. Per i dag er smarttelefonens egnethet som spillmaskin begrenset, siden enheter med berøringsskjerm sliter med forsinkelse. Klassiske plattformspill lider spesielt under dette. Super Mario Bros. er knapt spillbart - det går, men det er ikke gøy. Det blir selvsagt langt mer merkbart i et spill hvor utviklerne ikke har tatt høyde for forsinkelsen, men det betyr ikke at den ikke er der ellers også. I tillegg er ergonomien under enhver kritikk, men dette kan løses med en dedikert kontroller.

Lenke til kommentar

Fortsetter Nintendo slik som de gjør nå, og holder med holdningen, "drit i 3rd party" så er vel WiiU den siste Nintendo konsoll.

Greit nok at de kan levere en til konsoll, men da vil salgstall være enda lavere.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Grafikken er vel ikke tilstrekkelig forklaring på hvorfor Nintendo mangler 3.parts-støtte. Spill som Destiny, Shadow of Mordor og Far Cry 4 har alle kommet ut på PS3, en konsoll som har dårlige specs enn Wii U.

Forklaringen ligger vel heller i dårlig salg av Wii U konsoller, som gjør markedet mindre, og det faktum at Nintendos egne spill utkonkurrerer de typiske 3.parts-spillene i det lille markedet som er.

Jeg tror ikke det egentlig er en konkurranse her. De folka som kjøper wiiU kjøper den bare for nintendo-spill, og har ikke noen interesse i å spille 3. parts spill på maskinen, pga. nintendo har ikke gjort nok for å appellere til den målgruppen med maskinen.

Lenke til kommentar

Mener du kan se på videoen at tommelen beveger seg litt før bildet gjør det. Uansett er ikke dette noe å diskutere, smarttelefoner har ganske betydelig forsinkelse, noe som begrenser dem i spill. Det ville vært bedre med knapper hvis signal går forbi det vanlige inputsystemet med berøringsskjerm og rett til programmet.

http://developer.sonymobile.com/2014/07/02/understanding-touch-responsiveness-touchscreen-technology-series-2/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...