Gå til innhold

Neste nintendo-konsoll?

Anbefalte innlegg

Neste nintendo-maskin. Jeg vet det er en stund til ennå, men ettersom nintendo nesten må begynne å gå tom for gimmicks nå, så er jeg spent på hva de kommer til å finne på.

Har hørt snakk om en hybridkonsoll, som er både stueboks og bærbar i en og samme pakke. Det mest praktiske jeg kan tenke på er da å ha en konsoll med innebygd skjerm, og en kontroller, som kan kobles sammen til noe som ser ut som en tykkere 3DS XL (men med 2 analogstikker, noen flere knapper, uten den nedre skjermen og de poengløse kameraene). En stor fordel med en slik maskin er jo at det ikke lenger er adskilte spillbibliotek for stasjonær og håndholdt, alle spillene går på samme maskin.

Hva tenker folk om dette? Burde en hybridmaskin gjøres på en annen måte, eller tror dere heller nintendo vil satse på noe annet (nok en gimmick)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Gameplay er viktigst, men mangle utviklere lager ikke spill til Wii U fordi de synes konsollen er for svak.

Håper de overbygger neste konsoll så ikke er noe å utsette på ytelse. Better safe than sorry.

Lenke til kommentar

Gameplay er viktigst, men mangle utviklere lager ikke spill til Wii U fordi de synes konsollen er for svak.

Håper de overbygger neste konsoll så ikke er noe å utsette på ytelse. Better safe than sorry.

for svak?`Se bare på bayonetta 2 og mario kart 8. Begge er fantastiske å kjører i 1080p/720p med 60 fps.

Ps4 får ikke engang til 60 fps med dagens spill bare pga de vil gi spillene maks grafikk enn maks fps.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Ps4 får ikke engang til 60 fps med dagens spill bare pga de vil gi spillene maks grafikk enn maks fps.

Hideo Kojima lager ikke mgs til U fordi han mener den ikke yter godt nok. Og sist jeg hørte skal ps4 kunne kjøre the phantom pain i 1080/60fps, og det spillet ser fantastisk ut.

Poenget var ikke å si at Wii U ikke har kraft. Men sett i forhold til sine konkurrenter, så er den ikke like sterk. Lurer bare på årsaken til hvorfor de ikke gjorde den kraftigere fra starten av. Var det pris, design?

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Hideo Kojima lager ikke mgs til U fordi han mener den ikke yter godt nok. Og sist jeg hørte skal ps4 kunne kjøre the phantom pain i 1080/60fps, og det spillet ser fantastisk ut.

Poenget var ikke å si at Wii U ikke har kraft. Men sett i forhold til sine konkurrenter, så er den ikke like sterk. Lurer bare på årsaken til hvorfor de ikke gjorde den kraftigere fra starten av. Var det pris, design?

Nintendo burde gjøre som de gjorde med 3ds'en, lansere en ny wii-u med dobbel cpu ytelse. For den er ikke stort bedre på ytelsen når det kommer til meny lasting enn 3ds lol

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om dette? Burde en hybridmaskin gjøres på en annen måte, eller tror dere heller nintendo vil satse på noe annet (nok en gimmick)?

Selv om spillbiblioteket blir større håper jeg at Nintendo IKKE satser på en hybrid-maskin. Hvorfor? Selv om jeg liker Nintendo betyr det ikke at jeg ikke bryr meg om maskinkraft overhodet.

Dersom det skulle komme en konsoll som også kan brukes som bærbar vil denne konsollen sannsynligvis ikke bli kraftigere enn dagens Wii U. Jeg vil se fremskritt. Om et par år ønsker jeg å se Mario- og Zelda spill i enda større prakt og glans enn det dagens Wii U er i stand til.

Mitt drømmescenario er at den neste Nintendokonsollen blir et par hakk vassere enn Ps4 og Xbone. Det bør være fullt mulig i 2018 med relativt billige komponenter.

Tenk dere hva Nintendo kunne fått til med den maskinvaren! Den tanken gjør meg engasjert- tanken på en bærbar Wii U får meg knapt til å høyne øyebrynet.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper at Nintendo ikke lager en ny stasjonær konsoll. Når eneste grunnen til å kjøpe fks WiiU er for å spille Nintendo sine egne spill så ville det vært best for alle som er glad i spill å få disse spillene ut til så mange mennesker som mulig ved å gå multiplatform.

Og så synes jeg dem burde fortsette fokus på 3DS da markedet er overaskenes stort.

Lenke til kommentar

Men sett i forhold til sine konkurrenter, så er den ikke like sterk. Lurer bare på årsaken til hvorfor de ikke gjorde den kraftigere fra starten av. Var det pris, design?

Det vet nok kun de innerste kretser hos Nintendo. Det er vel lett å anta at suksessen til Wii medførte at Nintendo hvilte på laurbærene. De hadde jo nettopp illustrert at konsoller kunne selge bra uten maskinkraft så lenge man appellerte til de store kundemassene på andre måter. Med Wii var det bevegelseskontrolleren. Nintendo håpet vel å gjenta suksessen med Gamepaden. Med fasit i hånd kan vi vel si at denne strategien slo feil, selv om Wii Us salgskurve har pekt oppover det siste halve året.

Forhåpentligvis har Nintendo lært av denne smellen. Jeg håper de vender tilbake til Nintendo 64/Gamecube-filosofien: Nemlig å være med i konkurransen om å ha den sterkeste konsollen på markedet. Den posisjonen vil være lett oppnåelig i 2018, da vi neppe ser en Playstation 5/Xbone 2 på en del år.

Tenk dere en "Nintendo strikes back"-maskin med rimelig kraftig grafikkort (etter dagens målestokk), 8-kjerners CPU og 16 GB ram som kommer ut i 2018. Jeg får vann i munnen av tanken.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Gitt at tidspunktet for ny Nintendo-konsoll er 2018-2020 så har vi inna den tid fått svar på korleis MS og Sony har definert den nye spillkvardagen med sine "briller" samt at OR til PC mest sannsynlig har vore på markedet ei stund. Tipper Nintendo kommer halsende etter med nokre gimmick-briller og ein sterkere svak konsoll.

Nintendo-spill kan komme til mobil da det både kan fungere som eit eige marked og som reklame for DSxx/Wiixx. Nintendo vil neppe gå multiplatform di neste 1000 åra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg en ny håndholdt høsten 2016. Denne vil være såpass kraftig at den kan dra spill som Mario Kart 8 og Zelda U uten problemer.

En stasjonær, hvis den kommer, vil slippes høsten 2017 eller i 2018 med en lignende arkitektur som den håndholdte (for enkelt å konvertere spill), men er en god del kraftigere. Den vil nok toppe PS4 og Xbox One grafikkmessig, men bare såvidt. Igjen vil de prøve å lage en billig konsoll som appelerer til familiemarkedet. De vet at svært få vil kjøpe en Nintendo-konsoll hvis den koster 4000-5000 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg håper at Nintendo ikke lager en ny stasjonær konsoll. Når eneste grunnen til å kjøpe fks WiiU er for å spille Nintendo sine egne spill så ville det vært best for alle som er glad i spill å få disse spillene ut til så mange mennesker som mulig ved å gå multiplatform.

Og så synes jeg dem burde fortsette fokus på 3DS da markedet er overaskenes stort.

Xbox eller ps4 fanboy, jeg har ventet på deg!

Nå skal det sies at det finnes svært få grunner til å eie ps4 eller xbone ved siden av en god pc, men det er ikke tilfellet med Nintendo. De har egne gode spill, som jeg heller aldri kunne tenkt meg å spille på annet enn en Nintendo konsoll.

Dersom Nintendo skulle gått multiplatform, ville de tjent mye mindre, og jeg hadde ikke villet sitte med Xbox ps4 stikke og spilt Nintendo spill. Da er det heller ikke sikkert at vi hadde fått den samme kvaliteten på spillene som vi får idag.

Du kan jo be Microsoft gi Halo på multiplatform, eller ps gi grand turismo. Det går de aldri med på ;)

Endret av Enlightened
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox eller ps4 fanboy, jeg har ventet på deg!Nå skal det sies at det finnes svært få grunner til å eie ps4 eller xbone ved siden av en god pc, men det er ikke tilfellet med Nintendo. De har egne gode spill, som jeg heller aldri kunne tenkt meg å spille på annet enn en Nintendo konsoll.

Dersom Nintendo skulle gått multiplatform, ville de tjent mye mindre, og jeg hadde ikke villet sitte med Xbox ps4 stikke og spilt Nintendo spill. Da er det heller ikke sikkert at vi hadde fått den samme kvaliteten på spillene som vi får idag.

Du kan jo be Microsoft gi Halo på multiplatform, eller ps gi grand turismo. Det går de aldri med på ;)

Har du en god spill PC så skal en være over gjennomsnittlig interessert i dem eksklusive spillene det måtte gjelde for å kjøpe en XBO/PS4. Det er jeg enig med.

Men har du ikke en god spill PC så blir situasjonen annerledes.

Har du ikke en god spill PC så er grunnene til å eie en XBO eller PS4 mange. I motsetning til WiiU som tredjeparts utviklere har mer eller mindre stoppet å lage spill til. Ikke bare er utvalget ifra tredjepart nesten borte men dem spillene som finnes er vesentlig svakere en hva XBO eller PS4 utgavene leverer.

Og grunnen til at tredjeparts utviklere ikke lager spill til WiiU er pga maskinen selger dårlig. Men enda viktigere pga tredjeparts spill selger helt elendig. Noe som har gjort at WiiU sin største tredeparts støtte Ubisoft har trekt seg helt ut.

Mens Nintendo sine egne spill selger veldig bra. Jeg har vondt for å tro at noen kjøper en WiiU for å spille Assasins Creed eller Call of Duty på WiiU. En kjøper en WiiU for å spille Nintendo spill.

La oss summere opp.

Konsollen selger dårlig. Tredjeparts utviklere lager ikke spill til den lengre da ingen kjøper annet en Nintendo spill. Nintendo spill selger bra.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det er vel nintendos egen feil at 3. parts spilla selger dårlig. De har fokusert for hardt på at det skal være en familievennlig maskin, og ikke lagt opp nok til de mer dedikerte spillerne (mangel på god online, eneste "voksenspill" jeg kan tenke meg er bayonetta). Det som skjer er at de spillerne som ikke bryr seg om mario bare ser på xbox eller PS som alternativer, da selger 3. parts spill på nintendo dårligere og støtten reduseres, og nintendo blir et enda dårligere alternativ.

Hvis ledelsen i nintendo bare får huet ut av ræva, så tror jeg de kunne fikset 3. partsstøtten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...