jae-ols Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvordan tar man skjermbilde av en bestemt side? Jeg hadde litt problemer i nettbanken og kundeservice ba meg om å ta skjermbilde av feilen jeg får. Kan noen enkelt forklare meg hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvis du har windows pc kan du enten bruke utklippsverktøy eller du kan trykke windowstast+printscreen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Og hvis du kun vil ta skjermbilde av vinduet du har oppe (nettleser, f.eks.), trykker du Alt+PrtScn. Så limer du skjermbildet inn i et bildebehandlingsprogram, som f.eks. mspaint. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ? Holder da med kun prtscn ? Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den. Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ? Holder da med kun prtscn ? Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den. Mulig det er forskjellig fra pc til pc. På min yoga 2 må jeg trykke windowstast+prtSc. Ganske idiotisk egentlig ettersom PrtSc er en egen knapp... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Holder meg stort sett til snipping tool/utklippsverktøy 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ? Holder da med kun prtscn ? Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den. al+prtscn tar kun bilde av det vinduet som er markert. Endret 6. februar 2015 av Zash Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvordan tar man skjermbilde av en bestemt side? Jeg hadde litt problemer i nettbanken og kundeservice ba meg om å ta skjermbilde av feilen jeg får. Kan noen enkelt forklare meg hvordan jeg gjør det? Dersom du vil gjøre det slik at det blir fint, kan du bruke en plugin til Chrome eller Firefox, f.eks. "Awesome Screenshot". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Du bruker mobilen og tar et bilde av skjermen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Jepp, det blir nok helt topp. 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ? Holder da med kun prtscn ? Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den. al+prtscn tar kun bilde av det vinduet som er markert. Aha, beklager. Leste ikke godt nok Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Takker for svar Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Hvis du har windows pc kan du enten bruke utklippsverktøy eller du kan trykke windowstast+printscreen Hvilken tast er printscreen? Hva står det på den? Hvordan bruker jeg utklippsverktøy? Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Det står printscreen på den... (Evnt en slags forkortelse av det, som PrtSc). Ellers så må jeg si at dette på mange måter er et så enkelt spørsmål at det å skrive spørsmålet inn i Google antakelig ville gitt deg et både raskere og mer presist svar =) Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Og etter å ha trykket på den knappen, åpner du Paint, og trykker på Ctrl + V. Da blir skjermbildet du nettopp tok lastet inn i Paint. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Det står printscreen på den... (Evnt en slags forkortelse av det, som PrtSc). Ellers så må jeg si at dette på mange måter er et så enkelt spørsmål at det å skrive spørsmålet inn i Google antakelig ville gitt deg et både raskere og mer presist svar =) Har prøvd det, men det må være lov å spørre. Flere svar er bare bra. Ble ikke klokere av Google sitt "svar" Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Neida, muligheten for å spørre om hjelp er en sentral funksjon hos diskusjon.no, så ikke noe galt i at du spør om hjelp. Men om en søker "how to print screen windows", så er det et såpass vanlig spørsmål at selv google genererer et eget svar på toppen: "To take a screen shot and save it as a picture. Click the window you want to capture. Press Alt+Print Screen by holding down the Alt key and then pressing the Print Screen key. The Print Screen key is near the upper-right corner of your keyboard." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 På android telefonen får jeg opp utklippstavlen hvor alt jeg har kopiert av tekst ligger lagret, og dermed en oversikt over ting jeg har kopiert (er det clipboard det heter tro?) Finnes en tilsvarende greie for Windows 8? Når jeg velger "lim inn" får kun det siste jeg kopierte. Lenke til kommentar
legume Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Du kan også bruke Apowersoft Gratis Skjermfangst. Du kan fange noe på skjermen. Det fungerer på Windows XP / 7/8/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå