hegglanden Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg skal skrive et særemne om: "skriveferdigheter til ingeniører". Kjenner ikke så mange ingeniører, og lurte på om noen har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg er en Så får du spørre hva du ønsker å oppnå med dette særemnet, så får du nok svar Men jevnt over er den på samme nivå som de fleste andre som skriver mye i jobben sin. Hvertfall her på huset. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Du kan jo se om det er gjort noe forskning på dette. https://scholar.google.no/scholar?hl=no&q=engineer+writing+skills&btnG= Et tips: "Ingeniørers skriveferdigheter" er nok riktigere å skrive? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Du finner nok mange ingeniørar her på forumet. Basert på mine erfaringar så er nok ingeniørane dei med dårligast skriveferdigheiter av dei med høg utdanning. Av ein eller anna grunn er f.eks. dysleksi overrepresentert nettopp blant ingeniørar. Muligens fordi ein typisk ingeniør har lettare for å forholde seg til tall og matte, enn til skriving og gramatikk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå