Gå til innhold

bærbar PC for bruk av ny nettside

Anbefalte innlegg

Hei.

mitt navn er Aleksander.

Min kjæreste og samboer skal starte en nettbedrift og trenger hjelp.

Hun trenger hjelp til å vite hvilken data som passer best for hennes bruk.

-Vi har et budsjett på 5000-15 000 kr.

-Hun trenger en data som er rask og enkel.

-Passer til hennes bruk som ansvarlig for nettside hun skal starte.

-Prisgunstig med tanke på bruk. skal ikke brukes til spill eller annet.

Hvor er det best å kjøpe bærbar pc og hvilken pris må vi opp i for å kunne få den dataen hun trenger for hennes bruk?

Tusen takk for gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har planer om og kjøre siden fra en tjeneste med webhotell så trenger dere ikke alt verden.

Det meste blir jo gjort gjennom nettleseren, og da er det nesten bare å velge etter smak og behag.

Skal dere kjøpe en ny PC så anbefaler jeg Komplett.no. De har god oppfølging og er svært behjelpelige hvis det skulle være et problem.

Tilbake til PCen, så trenger dere som sagt ikke ett monster av en PC, dere kommer nok langt med en PC alt i fra 5000 til 7000 kroner. Men det jeg anbefaler som tidligere nettbutikk driver, så bruk resten av pengene på en god og stabil intetnettforbindelse. Da dette betyr mer enn selve PCen.

OBS: Skal dere kjøre siden fra en lokal datamaskin hjemme hos dere, blir saken noe helt annet. Da er det lurt med en PC som har litt mer krefter. En god prosessor, og det skader ikke med litt over-kill av RAM, og lagringsplass.

Lenke til kommentar

Så lenge det bare er snakk om å drive nettsiden som igjen ligger en eller annen plass på en server så trenger dere ikke all verdens, spørs så klart noe på hva slags software hun skal bruke, skal man inn med photoshop osv så skader det ikke å spe på med litt ekstra kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...