SciBirg Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Så hvis du har Boxed så kommer vifte + kjølepad med. Men hvilke er bra av disse? Og hvor får man dem? (har ikke sett dem hos Komplett...) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 [quote name='SciBirg' date='03/11/2003 : 13:15'] Så hvis du har Boxed så kommer vifte + kjølepad med. Men hvilke er bra av disse? Og hvor får man dem? (har ikke sett dem hos Komplett...) [/quote] Hvis du kjøper en BOXED versjon av AMD 2700+ Barton, så følger det med en kjøler som har denne kjølepadden påmontert. Men jeg vil anbefale deg å kjøpe en annen kjøler og Arctic Silver 5 ( en veldig god kjølepasta ). Når det gjelder kjøler så vil jeg anbefale Zalman CNPS7000ACU ( bruker den selv ), er kjempe fornøyd OBS. Den er veldig stor så det er problemer med plass på noen hovedkort, sjekk siden til zalman for å se hvilke det gjelder. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har brent 3 AMD cpuer, tror pga jeg presset for hardt eller glemte vifte ELLER ? En AMd XP2200+ T-Bred A brente jeg av en globalwin kjøler, den røyk. Thunderbird 1,4 GHz, XP1900+ Palomino, XP2200+, Derfor skiftet jeg til INTEL! liker den bedre, har ikke knust min CPUen . Intel P4 2,4 GHz 533 FSB er godt nok for meg selv om jeg kunne hatt 800 fsb. Pga DDR266 suger. : Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Så Boxed er alt-i-ett versjonen. Ok, men hva er det som er dårligere med dem? Overklokking? Eller sånn generelt? Er det lettere å montere Boxed? Takk for tips til kjøler. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvor mye "kraft" skal til for å montere kjøleribbe og cpu? Ca. tusen Men helt seriøst: Jeg har montert ca 25-30 AMD systemer og har aldri knust en kjerne. Det hele dreier seg bare om å være litt forsiktig (som man alltid må være når man mekker på data). Noen ganger, hvis en CPU-kjøler er vanskelig å få på, pleier jeg å bøye festeklipsen litt. Ikke mye, men litt. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 bare vær forsiktig når du setter på kjøleren til cpu"en. man trenger ikke mye kraft får og sette "klemma" på sokkelen trykk(press)med et skrujern rett ned mot sokkelen(viktig at du ikke presser til siden eller ut)da skal det gå kanske lett ned til feste(sokkelen) tror amd har hjemmeside med bilder hvor man viser hvordan man gjør det... mye lettere og montere cpu"en og kjøleren hvis man setter den på hk før man skrur hk på plass i kabinnetet. Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 bare vær forsiktig når du setter på kjøleren til cpu"en.man trenger ikke mye kraft får og sette "klemma" på sokkelen trykk(press)med et skrujern rett ned mot sokkelen(viktig at du ikke presser til siden eller ut)da skal det gå kanske lett ned til feste(sokkelen) tror amd har hjemmeside med bilder hvor man viser hvordan man gjør det... mye lettere og montere cpu"en og kjøleren hvis man setter den på hk før man skrur hk på plass i kabinnetet. Kjempetips! Var ikke klar over at det fantes bilder av dette på nett. Dersom ikke det er noen kjempe innvendinger mot boxed tror jeg at jeg foreløpig heller mot det. Virker litt enklere dersom jeg slipper å montere kjøler selv, men er det store forskjeller i ytelse så trår jeg selvsagt til... Lenke til kommentar
Ola Olsen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Kjøp INTEL Patetisk utsagn.. Korleis har du tenkt å få en p4 cpu til å fungere på et AMD-hk? Ikke noe problem, må bare ha bytte HK. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "klipp innpå" festekrokane på eine sida, legg kjøleren forsiktig ned på cpu, og trykk ned festekrokane på andre sida.. IKKJE legg trykk på sjølve kjøleren når du monterer, kun på festedingsane..... Mange rare ord... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 mange som er redd for dette, og det er bra at man er forsiktig... men det er ikke så ille som mange tror. Word! Jeg har montert en del AMD CPU-er jeg og, alt fra 850mhz duron til xp 2700. (den xp2700-en tok jeg faktisk veldig mye inn og ut på forskjellige HK-er, skulle teste om den var ødelagt evt. andre problemer for en venn...) Jeg har til og med klart og brekke et av de hvite festene til cpu-vifta, de som sitter på cpu-sokkelen, men cpu-en selv kom fint fra det... Så AMD er nok ikke så pinglete(eller så har jeg hatt mye flaks) AMD Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 bare vær forsiktig når du setter på kjøleren til cpu"en.man trenger ikke mye kraft får og sette "klemma" på sokkelen trykk(press)med et skrujern rett ned mot sokkelen(viktig at du ikke presser til siden eller ut)da skal det gå kanske lett ned til feste(sokkelen) tror amd har hjemmeside med bilder hvor man viser hvordan man gjør det... mye lettere og montere cpu"en og kjøleren hvis man setter den på hk før man skrur hk på plass i kabinnetet. Kjempetips! Var ikke klar over at det fantes bilder av dette på nett. Dersom ikke det er noen kjempe innvendinger mot boxed tror jeg at jeg foreløpig heller mot det. Virker litt enklere dersom jeg slipper å montere kjøler selv, men er det store forskjeller i ytelse så trår jeg selvsagt til... Du må montere kjøler selv, men du slipper å ta på kjølepasta fordi det sitter på kjøleren allerede(BOXED). Men det finnes kjølepasta som er mye bedre enn den som sitter på BOXED kjøleren. Jeg nevnte en knall god en lenger opp Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Hvis det ikke er noe lettere med Boxed, så gidder jeg ikke det. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Boxed har gjerne "bedre" serienummer (for OC og sånn) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...34_3748,00.html og videre ned på siden er det et pdf- dokument som viser hva du skal gjøre - "Socket A AMD Processor and Heatsink Installation Guide" Lenke til kommentar
water boy Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei. AMD sine CPU-er tåler nok mer en folk er redd for. Dette er min gamle T-Bird 1400. Som du sikkert kan se har den fått juling, men den virker 100% Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hva i herrens rike har du gjort med den? Jeg skal melde deg til CPU-vernet for CPU-plageri.... Ser ut som du har brukt snus som kjølepasta, og bommet kraftig på kjernen Lenke til kommentar
fredde Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Boxed har gjerne "bedre" serienummer (for OC og sånn) Hvor har du fått dette fra ? Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Ok, water boy, hvis amd's cpu'er tåler så mye som det, da trenger jeg ikke være nervøs... Noen flere synspunkter på Boxed vs separat? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ok, water boy, hvis amd's cpu'er tåler så mye som det, da trenger jeg ikke være nervøs... Noen flere synspunkter på Boxed vs separat? Hvis du skal overklokke, vil jeg anbefale deg å gå for en god kjøler og Arctic Silver 5 for å oppnå god temp. Derimot hvis du ikke skal overklokke fungerer BOXED kjøleren og dens kjølepad ypperlig. Nå har jeg ikke tatt hensyn til støy, den BOXED kjøleren lager endel støy. Så hvis du er følsom ovenfor støy vil jeg anbefale deg å kjøpe en støysvak en. Finner mange gode og støysvake kjølere hos Microplex og Netconnection Lenke til kommentar
magfa Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har boxa å den er varm tror det kansje er den medfølgende kjølepadden som har skylda... har 47c på idle.. ingen oc på den hivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå