TBJ Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Har to mobiler: LG Nexus 5 m/Android 5 Samsung S5 m/Android 5 Leste for "lenge siden" av Android 5 skulle få screen cast innebygd. Jeg fant screen cast på min Nexus 5 og med den får jeg speilet skjermen mot Chomecast-pinnene mine. Men da endelig min Samsung 5 ble oppgradert til Android 5, ser jeg at den ikke fungerer. Dvs. den finner ingen av mine Chromecast pinner. Hvorfor ikke? Er det ikke samme funksjon på de eller kjører Samsung en Samsung-variant av casting, hvor man må ha noe "Samsung-shit" for å få det til å fungere? 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Har ikke Samsung (hatt) sin egen S-vast (eller hva de nå kaller det)? Ellers, på generelt grunnlag, velger og vraket OEM-ene i stor grad hvilke nye funksjoner de tar med når de oppgraderer telefonene til ny versjon av Android. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Vil det ikke virke på samme måte om du laster ned chromecast appen på s5 mobilen din og bruker screencast funksjonen derfra? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Vil det ikke virke på samme måte om du laster ned chromecast appen på s5 mobilen din og bruker screencast funksjonen derfra? Mulig det, men bruker Samsung en annen cast-teknologi enn det som ligger default på Android 5? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Er det ikke samme funksjon på de eller kjører Samsung en Samsung-variant av casting, hvor man må ha noe "Samsung-shit" for å få det til å fungere? Samsung kjører trolig den standardiserte varianten Miracast, mens Chormecast krever proprietær Google-shit. http://en.wikipedia.org/wiki/Miracast Endret 13. februar 2015 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå