Gå til innhold

Nytt nettbrett, trenger hjelp!

Patek

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt nettbrett og trenger dermed litt hjelp med å velge.

Ting jeg MÅ ha med er:

Android

LTE/4G

Bra skjerm

Bra batteritid

Ting som helst bør være med:

Mulighet for minnekort

SSD

Bra innmat

Rundt 10" str (men har også sett på Nvidia Shield Tablet)

Det var vel det jeg trengte å nevne i første omgang :)

Men skulle også hatt noen anbefalinger til mobilt bredbånd. Ser for meg at jeg trenger ca 15 gb i måneden. Har lett litt rundt og jeg ser det er et lite dilemma.

Siden vi i Norge bare har to telenett nå så må det bli netcom eller telenor. Telenor er klart bedre på dekning, men Netcom er en del billigere og tilbyr større hastigheter, er det noen som vet om et sted hvor jeg kan få det beste av to verdener?

Takker for svar :)

Endret av Emilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være verdt å ta en titt på Samsung-brettene på rundt 10".

Veldig happy med mitt. Batteritid kommer veldig an på skjermbruk og lysstyrke.

Bruker du mye mobildata blir det vel litt der også, sikkert mer enn WiFi.

Så lenge man husker å lade når man ikke bruker den synes jeg batteriet er greit nok.

Lenke til kommentar

Selv har jeg fått Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition) av arb.giver, og den virkelig imponerer meg med sin batterikapasitet. Har en god skjerm, 16GB lagring og mulighet for ekstra minnekort. Et raskt og meget anvendelig nettbrett etter min mening.

http://www.samsung.com/global/microsite/2014galaxynote10.1/

Har dette med Netcom abonnement, og det virker meget bra. Men det er kommer jo selvfølgelig veldig an på hvor en er, i forhold til hvilken dekning en har. I de mest sentrale strøkene på Østlandet, så har en stort sett 4G, og da er det et meget raskt nett.

Lenke til kommentar

Bor ved Hamar, her har vi akkurat fått 4G og generelt en oppgradering fra Netcom, så det heller litt mot det, de har heller ingen begrensninger av hastighet, 80 mbit (hvis det er forhold til det) uansett hvilken datapakke du har :) Det har ikke Telenor, men generelt bedre dekning i området hvor jeg bor, merker det spesielt når jeg er ute å reiser til litt mer avsideliggende områder.

Men hvordan funker det med returer hos Netcom, er det like greit som hos de fleste andre nettbutikker som komplett etc? For det er kjedelig å ikke bli fornøyd med tableten så sitter du der med et års abonnement.

Lenke til kommentar

Hvordan det virker som privatperson vet jeg ikke, min arb.giver har bedriftsavtale med Netcom, og vi har ingen problemer med retur av nettbrett eller mobiltelefoner som det er feil på.

Det eneste er jo at det tar tid om noe ikke virker......, men det er en kombinasjon av flere elementer, så det er ikke noe en konkret kan bruke mot en enkelt part her. For det sendes via Posten til Netcom, og så må Netcom sende dette videre til Service-partneren/Importøren til det aktuelle merket.

Så skal det feilsøkes og evt. repareres/byttes ut, så er det den samme postgangen tilbake igjen i motsatt rekkefølge.

Så et nettbrett (eller mobil) vi har feil på, og blir sendt til Netcom er ofte borte i minst 3-4 uker (uten at Netcom kan lastes for det), men nå er vi en større bedrift med mange brukere og flere reserveløsninger (utlånsmuligheter) av eldre modeller så vi har alltid en back-up mulighet.

Hvordan dette løses som privatperson med produkter låst til Netcom vet jeg som sagt ikke, men vil vel bli ganske overrasket om det ikke vil være den samme fremgangsmåten da.....?

Lenke til kommentar

Selv har jeg fått Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition) av arb.giver, og den virkelig imponerer meg med sin batterikapasitet. Har en god skjerm, 16GB lagring og mulighet for ekstra minnekort. Et raskt og meget anvendelig nettbrett etter min mening.

http://www.samsung.com/global/microsite/2014galaxynote10.1/

Har dette med Netcom abonnement, og det virker meget bra. Men det er kommer jo selvfølgelig veldig an på hvor en er, i forhold til hvilken dekning en har. I de mest sentrale strøkene på Østlandet, så har en stort sett 4G, og da er det et meget raskt nett.

Samme brettet jeg selv bruker. Jeg synes det er godt balansert og kraftig nok. 3 GB minne og en kraftig prosessor funker svært godt til multitasking.

Tar meg selv i å lukke 15-20 programmer i slengen. Skal ikke skryte på meg å bruke Note-funksjonen spesielt mye, så om man ikke trenger penn så er de rene tab'ene rimeligere. Hvis du liker å tegne eller skrive med penn på skjerm er det en fin løsning.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt Samsung Galaxy Tab S 10,5". Men jeg blir så sinnsykt usikker når folk sier at den begynner å lagge veldig fort pga TouchWiz. Noen her som har erfaringer?

Og dere med Nvidia Shield Tab, hvordan er det, er det mulig å få en liten review? :)

Utover det har jeg sett litt på Sony Xperia Z2 og Z3 tabletene, men jeg er litt skeptisk til Sony ut i fra andre sine erfaringer.

Tab S virker som det beste, men som sagt så er det noen som opplever lag, dette bør jo egentlig ikke skje på et tablet som skal være flaggskip i et såpass stort selskap som Samsung..

Og forresten, er det noen som vet om noen nye flaggskip som er på vei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...