Gå til innhold

Prøver å gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg har nå i en måned prøvd å gå ned i vekt, men vekten står kun stille. Kanskje greit med noen opplysninger, jeg er 20 år, 173 cm og veier 62 kg.

Jeg spiser veldig sunt, hvor jeg fokuserer på å variere kosten min.

Helt typisk ser kostholdet mitt slik ut:

Frokost: 2 knekkebrød med ett stekt egg og leverposti med agurk.

Lunch: Kyllingwok med masse grønnsaker.

Mellommåltid: Eple/banan.

Middag: Kylling og ris, wok, fisk og poteter, poter og brunsaus, og veldig ofte forskjellige kyllingretter.

Kveldsmat: 2 knekkebrød med leverpostei.

Til alle måltidene drikker jeg bare vann.

Jeg trener som oftest 6 dager i uken, hvor jeg har 4 styrketreninger og 2 løpetreninger. De 4 dagene med styrketrening varier jeg mellom rumpe, armer, rygg, mage. Disse øktene er stort sett på 50 minutter. Når jeg løper trener jeg stort sett intervaller, men tar av og til en joggetur.

I helgene koser jeg meg med taco, pizza osv. Jeg er veldig opptatt av at det ikke skal bli for mye, så jeg spiser for eksmepel bare 2 pizzastykker. Godteri og brus holder jeg meg unna.

Så jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg. Hvorfor går ikke vekta ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Du har muligens veldig lav forbrenning og matinntaket ligger da i nærheten av total forbrukte kalorier per dag. Du har normalt kosthold og normal vekt, jeg er 179cm høy og veier 60kg, men jeg spiser mindre enn deg. Du kan prøve å redusere matinntaket enda mer, så lenge du opplever at du har energi til å gjøre det du gjør. Spis mindre potet og ris er også et lite råd, mer nøtter, avocado og fett.

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tips til å stramme opp da? Jeg vet at man ikke bare kan fokusere på mage for når du skal trene, men det er denne jeg veldig vil få fikset på. Den er gnaske tynn over tribbein, men er veldig stor nederst ved hoftene. For å beskrive det ganske enkelt, ser magen nesten gravis ut. Derfor noen tips til å kunne fikse på dette?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Noen som har noen gode tips til å stramme opp da? Jeg vet at man ikke bare kan fokusere på mage for når du skal trene, men det er denne jeg veldig vil få fikset på. Den er gnaske tynn over tribbein, men er veldig stor nederst ved hoftene. For å beskrive det ganske enkelt, ser magen nesten gravis ut. Derfor noen tips til å kunne fikse på dette?

Bedre holdning, se deg selv i speilet fra siden, svaier ryggen?

Du kan fint gå ned i vekt uten å være i nærheten av usunn eller for tynn. Desduten virker det som om du har et sunt forhold til kostholdet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...