Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vaska pc, cpu vifte fester ikke + høy temp

Anbefalte innlegg

Hei jeg støvtørka hele pcen i dag siden den var bråkete og hadde mye støv samt høy temperatur. Men jeg fikk ikke festa den noe lett og jeg knakk 2 føtter. Fikk bare festa med en av vifte-føttene. Pcen funker den nå, men temp er mellom 95-100 grader hele tiden, og pcen er veldig treig under høy belastning.

Er det bare å kjøpe en ny vifte og kjølepasta nå eller? Vurderer denne her siden dette ikke var noe jeg egentlig hadde tenkt til å bruke penger på.

Når jeg åpner sidepanelet på pcen går tempen på cpu ned på 60-70 grader dog.

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097

Voila, kanon kjøler, er nok litt dyr for deg kanskje, men vil garantert få ned temp :)

Kanskje litt dyr for meg akkurat nå. Sparer penger pga barnet, ellers hadde jeg nok brukt mer penger :)

Poenget var egentlig bare å få en ny vifte siden denne får jeg ikke festa på igjen og pcen er ubrukelig så lenge den er så varm. I tillegg til at den jeg lenka til går ned 15-20 grader har jeg sett, så da er jo det bare pluss :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp den greia du lenker til. De festemekanismene som du knakk - de er søppel - og det er samme type på den du ser på. Grunnen til at det blir varmt er fordi du ikke får press på kjøleren mot IHS.

Du bør ta en kjøler med en bakplate - som man skrur på. Du må ta ut hovedkortet da, hvis du ikke har cut-out i hovedkortbrettet. De fleste nye kabinett har cut-out, som gjør bytte av CPU-kjøler til en lek.

Strekk deg til 219 kroner

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper103/196496.7058/

Her har du gratis frakt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...