Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er forholdene i politiarrest vs. varetekt?

IHaveADream

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet noen hvor jeg kan finne informasjon om hvordan det "ser ut" inne på politiets arrestsentre? Dvs der de setter folk i midlertidig arrest? Og hvordan dette er sammenlignet med der folk sette si varetekt?

Altså, settes man automatisk alene dersom man er i varetekt, mens annen politiarrest kan utholdes sammen med andre i større enheter?

Og varetektsfengsles man hos politiet eller hos fengsler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7WVSGN

Tenkt deg en tur?....

Går utifra at det er samme forhold på begge.

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

So vidt meg bekjent så har ein kun einerom i slike tilfeller.

I midlertidig arrest (fyllearresten) er det vanligvis berre eit betongrom med ei feltseng og toalett. Her blir den arresterte sittande åleine utan sko og belte for å ikkje kunne skade seg sjølv eller andre.

Varetektsfengsling er litt meir varig opphold så då blir ein flytta til ei betre utstyrt celle. Men sidan ein er under etterforskning så blir ein ofte sittande åleine fordi ein ikkje skal ha kommunikasjon med andre.

Under vanlig soning i fengsel vil soningsforholda variere litt med sikkerhetsnivået. Men det er ikkje vanlig at så mange deler celle.

Lenke til kommentar

Fellesceller finnes bare på TV(og i utlandet)...

Jeg kjenner opptil flere som har sonet sin straff på Bastøy Fengsel, og der deler man "celle" med i alle fall en, om ikke flere. Kjell Inge Røkke delte rom da han sonet der.

Men det kan jo ha forandret seg de siste årene, noen få år siden sist jeg kjente som måtte inn å sone for noe. ;) Edit. Kan ha vært Hof Fengsel jeg tenker på også...

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...