IHaveADream Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hei, Vet noen hvor jeg kan finne informasjon om hvordan det "ser ut" inne på politiets arrestsentre? Dvs der de setter folk i midlertidig arrest? Og hvordan dette er sammenlignet med der folk sette si varetekt? Altså, settes man automatisk alene dersom man er i varetekt, mens annen politiarrest kan utholdes sammen med andre i større enheter? Og varetektsfengsles man hos politiet eller hos fengsler? Lenke til kommentar
Frost. Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Du kan jo gjøre noe ulovlig, men tviler på at det er en god ide. Endret 5. februar 2015 av Frost. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Tenkt deg en tur?.... Går utifra at det er samme forhold på begge. Endret 5. februar 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 So vidt meg bekjent så har ein kun einerom i slike tilfeller. I midlertidig arrest (fyllearresten) er det vanligvis berre eit betongrom med ei feltseng og toalett. Her blir den arresterte sittande åleine utan sko og belte for å ikkje kunne skade seg sjølv eller andre. Varetektsfengsling er litt meir varig opphold så då blir ein flytta til ei betre utstyrt celle. Men sidan ein er under etterforskning så blir ein ofte sittande åleine fordi ein ikkje skal ha kommunikasjon med andre. Under vanlig soning i fengsel vil soningsforholda variere litt med sikkerhetsnivået. Men det er ikkje vanlig at så mange deler celle. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hei, Altså, settes man automatisk alene dersom man er i varetekt, mens annen politiarrest kan utholdes sammen med andre i større enheter? Fellesceller finnes bare på TV(og i utlandet)... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Fellesceller finnes bare på TV(og i utlandet)... Jeg kjenner opptil flere som har sonet sin straff på Bastøy Fengsel, og der deler man "celle" med i alle fall en, om ikke flere. Kjell Inge Røkke delte rom da han sonet der. Men det kan jo ha forandret seg de siste årene, noen få år siden sist jeg kjente som måtte inn å sone for noe. Edit. Kan ha vært Hof Fengsel jeg tenker på også... Endret 5. februar 2015 av myhken Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Det var vel på Ilseng Røkke sonet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå