cenenzo Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Annonsen sier følger: STRØKEN IPHONE 6! FARGE: SPACE GRAYSÅ GOD SOM NY - NULL RIPER:)- Originaltilbehør- Silikondeksel + beskyttelse for skjerm - Uten operatørlås- Kvittering + Garantibevis- Kontant betaling- Sender ikke Gi bud på Mail/sms!Bud under 5000 besvares ikke! Jeg og selger har avtalt om å møtes ikveld, og jeg han legger brått til denne infoen her på melding: Tlf er kjøpt gjennom Chess nettbutikk, så den er på avbetaling i 8 mnd til. (Bestillingsbekreftelsen) Ikke tenk på det, det står på mitt abonnement så det er jeg som må betale ned telefonen i 8 mnd til:) Vil det være trygt å kjøpe den? siden den er på nedbetaling? Vil den kunne lage problemer for meg i fremtiden? Som jeg vet, så pleier chess å være operatørlåst. men i annonsen står det at den ikke er. Endret 5. februar 2015 av cenenzo Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Låsen skal jo ligge på nummeret hans, så du skal jo ikke ha noen problemer med det. Om det er operatørlås på mobilen kan det bli et lite problem, for er det jo kun Chess som fungerer på den mobil (om det ikke blir låst opp).Test dette når dere møtest, bindingen/avbetalingen ligger på mobilnummeret til selger, ikke på mobilen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Dersom telefonen er låst til Chess vil det koste 500 kroner å låse den opp ettersom telefonen er fire måneder gammel. Sørg for at eieren gjør dette før du kjøper den, så du ikke blir sittende med den regningen selv. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Dersom telefonen er låst til Chess vil det koste 500 kroner å låse den opp ettersom telefonen er fire måneder gammel. Sørg for at eieren gjør dette før du kjøper den, så du ikke blir sittende med den regningen selv. Hva mener du? Selgeren sier at den er ikke er operatør låst, så alle operatører fungerer. Vil det være safe da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hva mener du? Selgeren sier at den er ikke er operatør låst, så alle operatører fungerer. Vil det være safe da? Ring brukerstøtte når du ser på den, og spør om den er låst eller ikke. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Hva mener du? Selgeren sier at den er ikke er operatør låst, så alle operatører fungerer. Vil det være safe da? Ring brukerstøtte når du ser på den, og spør om den er låst eller ikke. Kan jeg ikke bare sette simkortet mitt i tlf og teste ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Kan jeg ikke bare sette simkortet mitt i tlf og teste ? Joda, men greit å være helt sikker. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 At den er kjøpt gjennom Chess er ikke relevant for kjøper og ikke noe selger hadde trengt og informere om, da det (tydligvis) bare forvirrer. Blir det samme som om han hadde kjøpt den på et kredittkort, eller en annen form for nedbetalings-løsning. Tror ingen av operatørene selges iPhone 6 med operatørlås i dag uansett, og han skriver også at den ikke er låst, så det skal være avklart. Det eneste som burde være avklart er om forrige brukeren har logget seg av iCloud/Apple-kontoen sin, slik at den nye eieren får aktivert den på nytt. http://support.apple.com/kb/PH13695?viewlocale=no_NO Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 At den er kjøpt gjennom Chess er ikke relevant for kjøper og ikke noe selger hadde trengt og informere om, da det (tydligvis) bare forvirrer. Blir det samme som om han hadde kjøpt den på et kredittkort, eller en annen form for nedbetalings-løsning. Tror ingen av operatørene selges iPhone 6 med operatørlås i dag uansett, og han skriver også at den ikke er låst, så det skal være avklart. Det eneste som burde være avklart er om forrige brukeren har logget seg av iCloud/Apple-kontoen sin, slik at den nye eieren får aktivert den på nytt. http://support.apple.com/kb/PH13695?viewlocale=no_NO Har alt av bevis, førerkort, og signatur på at tlf ble solgt til meg, så jeg skal vell være ganske "safe" antar jeg. iCloud var sjekket, tlf er nå gjenopprettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå