Crushedjohnny Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Noen som har tatt opp diverse formgivingsfag som privatist? Selv gikk jeg allmenn med formgiving på VGS, og karakterende er svært varierende i kunstfagene. Eksamen i disse er "praktisk" eksamen. Fagene jeg tenker på er blant annet: Visuelle kunstfag 1 (FOR2001) Visuelle kunstfag 2 (FOR2002) Visuelle kunstfag 3 (FOR2003) Design og arkitektur 1 (FOR2004) Design og arkitektur 2 (FOR2005) Design og arkitektur 3 (FOR2006) Har prøvd å google meg fram, men informasjonen om dette er ca. ikke-eksisterende. Sjekket også frist/datoliste for eksamener i år, og ingen av disse fagkodene var nevnt. Har prøvd å få tak i info via privatistweb, men det er også vanskelig. Har nå sendt en del mailer rundt. Noen drevne privatister som vet om det er greit å kontakte en videregående skole for å spørre om kopier av eksamener og oppgaver elevene får? Eksamene er lokalgitt, og skolen jeg gikk på er nedlagt. Lurer på om noen andre har erfaring med å ta opp lignende fag som privatist, eller faktiske elever som har informasjon/erfaring rundt eksamen i disse fagene. Lenke til kommentar
KitBits Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Noen som har tatt opp diverse formgivingsfag som privatist? Selv gikk jeg allmenn med formgiving på VGS, og karakterende er svært varierende i kunstfagene. Eksamen i disse er "praktisk" eksamen. Fagene jeg tenker på er blant annet: Visuelle kunstfag 1 (FOR2001) Visuelle kunstfag 2 (FOR2002) Visuelle kunstfag 3 (FOR2003) Design og arkitektur 1 (FOR2004) Design og arkitektur 2 (FOR2005) Design og arkitektur 3 (FOR2006) Har prøvd å google meg fram, men informasjonen om dette er ca. ikke-eksisterende. Sjekket også frist/datoliste for eksamener i år, og ingen av disse fagkodene var nevnt. Har prøvd å få tak i info via privatistweb, men det er også vanskelig. Har nå sendt en del mailer rundt. Noen drevne privatister som vet om det er greit å kontakte en videregående skole for å spørre om kopier av eksamener og oppgaver elevene får? Eksamene er lokalgitt, og skolen jeg gikk på er nedlagt. Lurer på om noen andre har erfaring med å ta opp lignende fag som privatist, eller faktiske elever som har informasjon/erfaring rundt eksamen i disse fagene. Hei! En stund siden du skrev dette innlegget nå, men jeg vurderer å gå opp i FOR2002 som privatist nå i høst for å forbedre noen sørgelige karakterer fra VGS.. Har du funnet ut noe av det du lurte på? Jeg lurer også fælt på hvordan det foregår å ta praktisk eksamen som privatist... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå