Gå til innhold

Hjelp ang, Powersupply

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Enermax 400w powersupply naa, og da jeg bestilte et lian li kabinett med 3 kabinett vifter, var ikke dette nok, jeg faar ikke brukt brennern min, for da faar ikke en av de andre diskene nok str0m :\.

jeg tok en test for en liten stund siden og utifra den bruke pcen min DA 395 watt elns, saa dette rimer..

Saa jeg trenger et nytt, vurderer enermax 430 watt siden de har 2-3 versjoner som er "silent". Men er dette nok naar jeg f0rst skal handle nytt, og er disse bra?.

vil helst ha et stillegaaende, men oxo et kraftig og solid et, med gode muligheter for oc'ing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig du trenger en sterkere PSU, men det er jo rart at PCen din er stabil i det hele tatt, hvis tilkobling av en DVD brenner er alt som skal til for å stoppe moroa.

Din CPU for ekempel, vil ikke bruke lik effekt hele tiden, når den er idle (gjør lite), så bruker den mindre strøm. Et CD/DVD drev bruker typisk 25W etter hva en slik watt kalkulator sier. Har du koblet vekk noe annet for å se at det ikke er noe galt med DVD brenneren din?

Lenke til kommentar

Mener du å si at du forbruker over 400W på den PCen UTEN brenner??

Jeg har en server i kjelleren stående på 350W, med 8 harddisker,DVD-leser, totalt 4 80x80 vifter, og et geforce2-kort. Stabilt som bare fy. Det skal generelt sett veldig mye til for at du skal bruke opp 400W av kapasitet ved mindre du bruker spesielle ting som peltier og vannkjøling for eksempel. Jeg tror ikke jeg ligger i grenseland på min 350W enda engang.

Hvilken test tok du for å finne ut hvor mange watt PCen forbruke? Er du sikker på at ikke målingen da inkluderte skjermen?... Hvis ikke, så si hva slags komponenter du har i maskinen, for å nå 400W-grensen er høyst unormalt for folk som ikke modder...

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har ikke en dvd-brenner, bare en vanlig brenner.

Min pc inneholder 3x Harddisker, 3x Kabinettvifter, Radeon 9700 pro, Audigy 2 Platinum dingseboms. 2.8ghz p4 @ 3.1. og 2x 512 400mhz ram.

og dette utifra en kalk ble saa og si 400w. jeg VET jeg trenger mer. men er 430 nok for en brenner. eller burde jeg ha feks 460?, og finnes det da en stille powersupply til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...