ok1234 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hei!Går for øyeblikket på Siviløkonomlinjen på BI, Oslo. Ligger for øyeblikket rundt 3.75 i snitt, men regner med å komme meg opp på 4.0 ettersom jeg skal ta opp et par fag og har fått økt motivasjon kontra mitt første år. Går nå mitt 4. semester på utveksling. Er veldig interessert i mulige mastergrader i utlandet og forskjellen på masteren hos BI og NHH mtp. fremtidig jobb osv. Er veldig usikker hvorvidt jeg skal fortsette studieløpet mitt på Bi eller bytte over til en utenlandsk master eller NHH. Noen som er ferdigutdannet sivøk i utlandet eller fra Bi/NHH som kan fortelle om det er forskjell på hvilken skole en har masteren fra? Tenker å jobbe i Oslo etter endt utdanning og lurer på om arbeidsgivere primært foretrekker elever fra BI/NHH/Ind.øk kontra britisk master f.eks. Forresten, noen som har forslag til gode og annerkjente skoler hvor jeg kan komme inn med 4.0 + relevant arbeidserfaring og et utvekslingsopphold? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Forskjellen på BI og NHH er nok ikke så stor. Men nåverdien av en master fra NHH vil så klart være større, siden den i motsetning til BIs master er gratis. Skal du studere i utlandet, bør du velge en anerkjent skole og utdanning som arbeidsgivere har hørt om. De store meglerhusene har kontorer i utlandet og kan som regel finne ut hvor mye utdannelsen din er verd. Men for andre arbeidsgivere vil det være en risikofaktor knyttet til å ansette en person som har en utdannelse de ikke kjenner til. Ofte vil det være tryggere å ha master fra BI eller NHH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå