GrammatonCleric Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei! tenkte bare jeg skulle hjelpe dem som ikke kan så mye i biosen litt på vei: Adrian's Rojak Pot bare gå ca midt på siden der det står "Free Access To The BIOS Optimization Guide!" Lenke til kommentar
Dixie Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ja, jeg lurer på mye. Men vil lære. Og forstår at i dette forumet skal man trå varsomt..... Men jeg hiver meg uti det: Bl.a. får jeg ikke innstallert en 120 Gb harddisk jeg kjøpte. Muligens fordi biosen er for gammel (3 år). Men er usikker på dette også. Har fått et tilbud via nettet om oppgradering, 25$. Spørsmålet er: Er det kun størrelsen på disken gammel bios ikke støtter? Og er det en grei måte å oppgradere på, via nettet? Takknemlig for veiledning. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ja, jeg lurer på mye. Men vil lære. Og forstår at i dette forumet skal man trå varsomt..... Men jeg hiver meg uti det: Bl.a. får jeg ikke innstallert en 120 Gb harddisk jeg kjøpte. Muligens fordi biosen er for gammel (3 år). Men er usikker på dette også. Har fått et tilbud via nettet om oppgradering, 25$. Spørsmålet er: Er det kun størrelsen på disken gammel bios ikke støtter? Og er det en grei måte å oppgradere på, via nettet? Takknemlig for veiledning. Du har fått tilbud om å oppgradere hva for 25$? BIOS? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hvis problemet ditt er at du ikke får installert HD i det hele tatt - er nok ikke biosen problemet.. (Muligens en defekt HD?) Sjekk at jumpere er satt rett mht master/slave/cs og at både IDE kablene og strøm sitter bra (og riktig). Som oftest går installasjonen greit med gammel BIOS, - men du kan kun akksessere 8GB. Hvis du har et 3 år gammelt hovedkort er det vel på tide å bytte ut? 25$ er egentlig en uakseptabel pris for en slik oppgradering - og det vet de like godt som oss.. Billigste hovedkortet (Socket A) på komplett koster nå 436,- kr Lenke til kommentar
Dixie Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Takker for kjappe og svært nyttige svar. Mulig du har rett i dette med å koste på nytt hovedkort..... Men på veien dit er det artig å lære. Ellers sitter kablene riktig. Og maskinen finner harddisken. Men den stopper liksom opp der. Den kommer ikke frem til der jeg forventer å skulle formatere og partisjonere. Har bios Award Modular v4.51PG og ny Deskstar 120. Fikk det rådet å oppgradere bios. Mulig det var en litt for kvikk løsning. Ellers håper jeg på overbærenhet med kunnskapsnivået.... Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis problemet ditt er at du ikke får installert HDi det hele tatt - er nok ikke biosen problemet.. Det kan mycket väl vara BIOS eller ATA-stödet (på moderkortet) som är problemet. Om processorn är en Pentium III på mindre än 500 MHz (vilket passar in på åldern) är risken stor att moderkortet inte kan stöda så stora hårddiskar, oberoende av BIOS. /Olle Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Takker for kjappe og svært nyttige svar. Mulig du har rett i dette med å koste på nytt hovedkort..... Men på veien dit er det artig å lære. Ellers sitter kablene riktig. Og maskinen finner harddisken. Men den stopper liksom opp der. Den kommer ikke frem til der jeg forventer å skulle formatere og partisjonere. Har bios Award Modular v4.51PG og ny Deskstar 120. Fikk det rådet å oppgradere bios. Mulig det var en litt for kvikk løsning. Ellers håper jeg på overbærenhet med kunnskapsnivået.... Hva du bruker for å formatere/partisjonere, regner med at det er en windows installasjons cd du bruker da. Er det windows installasjons-programmet som ikke kommer fra til der du partisjonerer/formaterer? Kan det være hakk i cd'n? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå